رشد دلار، پوند انگلیس به بالاترین حد در 14 ماه گذشته در آستانه تصمیم BoE توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل نوشته ایین ویترز لندن (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران مجموعه ای از تصمیمات سیاست پولی بانک های مرکزی را در هفته گذشته هضم کردند و منتظر تصمیمات

کد خبر : 363287
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
رشد دلار، پوند انگلیس به بالاترین حد در 14 ماه گذشته در آستانه تصمیم BoE توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

نوشته ایین ویترز

لندن (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران مجموعه ای از تصمیمات سیاست پولی بانک های مرکزی را در هفته گذشته هضم کردند و منتظر تصمیمات بحرانی بانک انگلستان در روز پنجشنبه بودند، دلار افزایش یافت.

تحرکات بازار ارز تحت سلطه تلاش های بانک مرکزی در سطح جهان برای مهار تورم بالا بوده است، به طوری که پس از اینکه فدرال رزرو از افزایش نرخ بهره خودداری کرد، به بزرگترین سقوط هفتگی از ژانویه هفته گذشته رسید.

شاخص دلار که واحد پول آمریکا را در برابر شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، با 0.1 درصد افزایش به 102.400 رسید. فاصله چندانی با پایین ترین سطح یک ماهه 102.00 که در روز جمعه به آن رسید، باقی نماند. بازارهای ایالات متحده روز دوشنبه به دلیل تعطیلات تعطیل هستند.

در هفته ای شلوغ برای بانک های مرکزی، بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و درها را برای افزایش بیشتر باز گذاشت، در حالی که تصمیم بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه برای پایبندی به سیاست فوق العاده آسان خود، ین را شکننده نگه داشت.

یورو 0.2 درصد کاهش یافت و به 1.09275 دلار رسید و نزدیک به اوج یک ماهه معامله شد، در حالی که ین در 141.870 ثابت بود، نزدیک به پایین ترین سطح هفت ماهه 141.980 اوایل روز دوشنبه.

معامله گران از نزدیک شهادت کنگره ایالات متحده را که قرار است توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته ارائه شود، برای هر گونه اشاره ای در مورد مسیر آینده نرخ ها در بزرگترین اقتصاد جهان، تماشا خواهند کرد.

تحلیلگران ارز در MUFG در یادداشتی گفتند که این شهادت یکی از رویدادهای ریسک مهم برای دلار در این هفته بود، اما گفتند که آنها انتظار داشتند پیام های مشابهی پس از تصمیم فدرال رزرو در هفته گذشته ارسال شود.

تحلیلگران گفتند: “فدرال رزرو واضح بود که آنها اکنون احساس می کنند می توانند سرعت صعودها را کاهش دهند، اما تصمیم برای نادیده گرفتن افزایش در این ماه به این معنی نیست که چرخه پیاده روی به پایان رسیده است.”

ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها با احتمال 72 درصد افزایش قیمت فدرال رزرو در ماه آینده 25 واحد پایه هستند.

سرمایه گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی انگلیس در جلسه روز پنجشنبه خود حداقل 25 واحد افزایش نرخ بهره را داشته باشد، زیرا با تورم بیش از چهار برابر هدف خود مبارزه می کند.

پوند در برابر دلار نزدیک به بالاترین حد 14 ماهه خود تغییر می کند، زیرا انتظار می رود افزایش نرخ بهره انگلیس از دیگر اقتصادهای بزرگ پیشی بگیرد. پوند به طور کلی ثابت در 1.28175 دلار بود.

بازارهای پول با احتمال 75 درصدی BoE برای افزایش 25 واحد پایه و 25 درصد احتمال جهش 50 واحد پایه را در نظر می گیرند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.