رشد دسته جمعی شاخص‌های بورس تهران

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد. شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۷۱ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۱۷ واحد

کد خبر : 80114
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰:۳۱
رشد دسته جمعی شاخص‌های بورس تهران



به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۹۷۱ واحد افزایش به ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۱۷ واحد افزایش به ۲۵۵ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۵۳۳ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۳ هزار و ۳۲۵ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فرآورده های نفتی با ۶۹ هزار و ۶۸۳ معامله به ارزش ۸ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۸۹ هزار و ۵۵۴ معامله به ارزش ۵ هزار و ۹۶۶ میلیارد، گروه شیمیایی با ۶۰ هزار و ۹۵۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۰ هزار و ۷۴۲ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۹۶۹ میلیارد و گروه مواد دارویی با ۴۳ هزار و ۲۷۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۲ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۹۰۸ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۹۴ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۴۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۵۷۶ واحد و شرکت پالایش نفت تبریز با ۴۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۵۴۱ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۲۵۶ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۲۳۱ واحد، بانک پارسیان با ۱۹۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۱۷۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت سایپا آذین با ۵ درصد، شرکت پارس دارو با ۴.۹۹ درصد، شرکت های داروسازی روزدارو و داده پردازان ایران با ۴.۹۸ درصد، شرکت مهرکام پارس با ۴.۹۷ و شرکت محورسازان ایران خودرو با ۴.۹۶ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سرمایه گذاری استان گلستان با ۴.۹۴ درصد، شرکت کاشت و صنعت پیاذر با ۴.۷۵ درصد، شرکت پشم شیشه ایران با ۴.۶۷ درصد، شرکت ایران مرینوس با ۴.۶۳ درصد و شرکت سیمان خزر با ۴.۵۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.