رشد خدمات هند در سپتامبر به دلیل تقاضای خنک کننده -PMI به پایین ترین حد در 6 ماه گذشته سقوط کرد

شاخص مدیران خرید خدمات S&P Global India در سپتامبر از 57.2 در آگوست به 54.3 کاهش یافت که بسیار کمتر از انتظار نظرسنجی رویترز برای کاهش ملایم به 57.0 بود. علیرغم اینکه برای چهاردهمین ماه متوالی بالاتر از 50 علامت جداکننده رشد از انقباض باقی ماند – طولانی ترین دوره رشد از اکتبر 2016 تاکنون

کد خبر : 263886
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
رشد خدمات هند در سپتامبر به دلیل تقاضای خنک کننده -PMI به پایین ترین حد در 6 ماه گذشته سقوط کرد


شاخص مدیران خرید خدمات S&P Global India در سپتامبر از 57.2 در آگوست به 54.3 کاهش یافت که بسیار کمتر از انتظار نظرسنجی رویترز برای کاهش ملایم به 57.0 بود.

علیرغم اینکه برای چهاردهمین ماه متوالی بالاتر از 50 علامت جداکننده رشد از انقباض باقی ماند – طولانی ترین دوره رشد از اکتبر 2016 تاکنون – به پایین ترین حد خود از مارس سقوط کرد.

پولیانا دی لیما، معاون اقتصادی در S&P Global Market Intelligence، خاطرنشان کرد: بخش خدمات هند در ماه‌های اخیر بر مشکلات بسیاری غلبه کرده است، با آخرین داده‌های PMI که با وجود از دست دادن شتاب رشد در ماه سپتامبر، همچنان عملکرد قوی خود را نشان می‌دهد.

اگرچه شاخص فرعی کسب و کار جدید، معیاری برای تقاضا، به طور قابل توجهی کاهش یافت و به پایین ترین حد خود از ماه مارس رسید، برای چهاردهمین ماه متوالی بالای 50 بود.

تقاضای بین‌المللی که از زمان شروع همه‌گیری دوباره احیا نشده است، در میان مشکلات جهانی زیر 50 باقی مانده است، اگرچه کاهش در سپتامبر ضعیف‌ترین کاهش از ژانویه بوده است.

تقاضا کاهش یافت زیرا شرکت ها قیمت های خود را برای نوزدهمین ماه افزایش دادند زیرا آنها با هزینه های انرژی، غذا، نیروی کار و مواد بیشتری مواجه شدند.

بانک مرکزی هند (RBI) از ماه مه نرخ بهره را 190 واحد افزایش داده است تا از تورم جلوگیری کند و برخی از اثرات افزایش تهاجمی فدرال رزرو آمریکا که بسیاری از ارزها از جمله روپیه را تضعیف کرده است، جبران کند.

پس از تلاش RBI برای تقویت روپیه، ذخایر خارجی در هند با نزدیک به 100 میلیارد دلار کاهش به 545 میلیارد دلار رسیده است. نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود تا پایان سال به 523 میلیارد دلار کاهش یابد.

دی لیما افزود: «بی ثباتی ارز نگرانی‌های تورمی را ایجاد می‌کند زیرا اقلام وارداتی گران‌تر می‌شوند و بدون شک به این معنی است که RBI به افزایش نرخ‌های بهره برای محافظت از روپیه و مهار فشار قیمت‌ها ادامه خواهد داد.»

افزایش تورم می‌تواند به مخارج مصرف‌کننده آسیب برساند، اعتماد کسب‌وکار را کاهش دهد و انعطاف‌پذیری بخش خدمات هند را در ماه‌های آینده آزمایش کند.»

استخدام در این بخش برای چهارمین ماه ادامه یافت، اما تعداد مشاغل کمتری نسبت به مرداد ایجاد شد.

آستر نقره زیرشاخص فعالیت آینده بود که خوش بینی را اندازه گیری می کند که به بالاترین حد خود در تقریباً هشت سال گذشته رسید و امید به رشد روشن تر را ایجاد کرد.

شاخص کل خروجی S&P Global India Composite PMI از 58.2 در ماه اوت به 55.1 کاهش یافت زیرا هر دو بخش تولید و خدمات به دلیل کاهش تقاضا کاهش یافتند.

(گزارش توسط شالو شریواستاوا؛ ویرایش توسط کیم کوگیل)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.