رشد آهسته شغل ایالات متحده در سپتامبر پیش بینی می شود. بازار کار همچنان تنگ است

[ad_1] همچنین انتظار می‌رود که گزارش اشتغال وزارت کار در روز جمعه، نرخ بیکاری را بدون تغییر در 3.7 درصد در ماه گذشته، با افزایش شدید دستمزد سالانه، نشان دهد. بازار کار تا حد زیادی در برابر هزینه‌های استقراض بالاتر و شرایط مالی سخت‌تر انعطاف‌پذیر بوده است و اقتصاددانان می‌گویند که کسب‌وکارها تمایلی به اخراج

کد خبر : 264287
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
رشد آهسته شغل ایالات متحده در سپتامبر پیش بینی می شود.  بازار کار همچنان تنگ است

[ad_1]

همچنین انتظار می‌رود که گزارش اشتغال وزارت کار در روز جمعه، نرخ بیکاری را بدون تغییر در 3.7 درصد در ماه گذشته، با افزایش شدید دستمزد سالانه، نشان دهد.

بازار کار تا حد زیادی در برابر هزینه‌های استقراض بالاتر و شرایط مالی سخت‌تر انعطاف‌پذیر بوده است و اقتصاددانان می‌گویند که کسب‌وکارها تمایلی به اخراج کارگران به دنبال مشکلات استخدام در سال گذشته ندارند زیرا همه‌گیری COVID-19 برخی از افراد را مجبور به ترک نیروی کار کرد، تا حدی به دلیل بیماری طولانی مدت ناشی از ویروس

جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی در ING در نیویورک گفت: «بدیهی است که هیچ تمایلی برای شرکت‌ها برای اخراج افراد وجود ندارد، اما آنها در مورد چشم‌انداز اقتصادی کمی عصبی‌تر می‌شوند.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی پس از افزایش 315000 شغلی در ماه اوت، احتمالاً 250000 شغل در ماه گذشته افزایش یافته است. در حالی که این ضعیف ترین قرائت از دسامبر 2020 خواهد بود، اما بسیار بالاتر از میانگین ماهانه 167000 در دهه 2010 خواهد بود. برآوردها برای رشد حقوق و دستمزد از 127000 تا 375000 متغیر بود.

سام بولارد، اقتصاددان ارشد در ولز فارگو در شارلوت، کارولینای شمالی، گفت: «این عملکردی است که ما احساس می‌کنیم ارزیابی فدرال رزرو از بازار کار که هنوز خیلی تنگ است را تغییر نمی‌دهد». و این برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو مناسب نیست.

بانک مرکزی ایالات متحده نرخ سیاستی خود را از نزدیک به صفر در ابتدای سال جاری به محدوده فعلی 3.00٪ تا 3.25٪ افزایش داده است و ماه گذشته نشان داد که افزایش های بزرگ بیشتری در سال جاری در راه است.

گزارش قیمت مصرف کننده در سپتامبر پنجشنبه آینده همچنین به سیاست گذاران کمک می کند تا پیشرفت خود را در نبرد با تورم قبل از نشست سیاست گذاری 1-2 نوامبر خود ارزیابی کنند. طبق گزارش FedWatch Tool، بازارهای مالی تقریباً چهارمین افزایش نرخ 75 امتیازی را در آن جلسه افزایش دادند.

در حالی که داده‌های دولتی این هفته نشان داد که فرصت‌های شغلی 1.1 میلیون نفر کاهش یافته است که بزرگترین کاهش از آوریل 2020 است و به 10.1 میلیون در آخرین روز آگوست رسیده است، هنوز 4 میلیون شغل خالی بیشتر از آمریکایی‌های بیکار وجود دارد. بررسی موسسه مدیریت عرضه در روز چهارشنبه همچنین نشان داد که چندین صنعت خدماتی کمبود نیروی کار را در ماه سپتامبر گزارش کرده اند.

این خطر وجود دارد که نرخ بیکاری در ماه گذشته پس از افزایش در ماه آگوست توسط 786000 نفری که وارد نیروی کار شده اند، کاهش یابد که بیشترین میزان از ژانویه است.

این موضوع به همراه مسائل مربوط به تعدیل فصلی پیرامون الگوهای اشتغال تابستانی، نرخ مشارکت نیروی کار یا نسبت آمریکایی‌های در سن کار را که شغل دارند یا به دنبال یک شغل هستند، از 62.1 درصد در ژوئیه به 62.4 درصد در ماه اوت افزایش داد.

اما اکثر شرکت کنندگان کارگران در سنین اولیه بودند که نرخ مشارکت نیروی کار را برای این گروه بالاتر از میانگین نرخ سال 2019 افزایش داد. انتظار نمی رفت تکرار شود.

در رکود نیست

ورونیکا کلارک، اقتصاددان در سیتی گروپ در نیویورک، گفت: «این نشان می دهد که هنوز افزایش شغلی مثبت ماهانه، بیش از 100000، همچنان بر نرخ بیکاری فشار نزولی وارد می کند. شواهد حاکی از وجود بازار کار بسیار فشرده، احتمالاً فدرال رزرو را جنگ‌طلب نگه می‌دارد.»

فدرال رزرو پیش بینی می کند که نرخ بیکاری امسال به 3.8 درصد و در سال 2023 به 4.4 درصد افزایش یابد. این بالاتر از نیم درصد افزایش بیکاری است که با رکودهای گذشته همراه بوده است.

با توجه به اینکه بازار کار همچنان در تنگنا قرار دارد، افزایش دستمزد همچنان پایدار است. پیش‌بینی می‌شود میانگین درآمد ساعتی پس از افزایش مشابه در ماه اوت، 0.3 درصد افزایش یابد. این افزایش سالانه دستمزدها را از 5.2 درصد در ماه اوت به 5.1 درصد کاهش می دهد. ردیاب دستمزد فدرال رزرو آتلانتا، که اثرات ترکیبی مانند سطح مهارت، شغل و جغرافیا را کنترل می کند، بالای 6 درصد است.

میانگین کار در هفته بدون تغییر در 34.5 ساعت پیش‌بینی می‌شود، که نشان می‌دهد شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در حال حاضر به جای کاهش مشاغل، از کارگران خود استفاده کنند. در واقع، درخواست های اولین بار برای مزایای بیکاری در سطوح بسیار پایین باقی می ماند.

سونگ وون سون، استاد امور مالی و اقتصاد در دانشگاه لویولا مریمونت در لس آنجلس، می‌گوید: «این به شما می‌گوید که اقتصاد دقیقاً در حال رونق نیست، اما منقبض هم نیست.

اما با توجه به مشکلات ناشی از افزایش هزینه های وام و کندی افزایش تقاضا، اقتصاددانان انتظار دارند که شرکت ها به طور قابل توجهی از استخدام عقب نشینی کنند و احتمالاً در سال آینده حقوق و دستمزد منفی خواهد بود. اقتصاددانان می‌گویند که کسب‌وکارها در تلاش برای افزایش تعداد کارمندان برای مطابقت با افزایش تقاضا برای محصولات خود، موقعیت‌های باز را پر می‌کنند و باعث افزایش شغل می‌شوند.

با وجود کاهش تولید ناخالص داخلی در نیمه اول، اقتصاد تا کنون 3.5 میلیون شغل ایجاد کرده است.

الن زنتنر، اقتصاددان ارشد ایالات متحده در مورگان استنلی در نیویورک، گفت: «افزایش رشد شغلی ناشی از پر کردن ممکن است زودتر به پایان برسد.

با توجه به کندی تقاضای نیروی کار که پیش‌بینی می‌کنیم ناشی از نرخ‌های بهره بالاتر باشد، حذف ستون حمایتی که پر کردن نیروی کار تاکنون فراهم کرده است، می‌تواند منجر به سقوط سریع‌تر از حد معمول در رشد مشاغل شود.

(گزارش توسط لوسیا موتیکانی؛ ویرایش توسط آندریا ریچی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.