رسوب کردن ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور

[ad_1] محمد قاجاریه بازرس انجمن صنایع روغن نباتی اظهار داشت: روند نا مطلوب تخصیص ارز برای واردات روغن خام طی دو ماه اخیر باعث شده تا ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کند. وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر بیش

کد خبر : 322501
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
رسوب کردن ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور

[ad_1]

محمد قاجاریه بازرس انجمن صنایع روغن نباتی اظهار داشت: روند نا مطلوب تخصیص ارز برای واردات روغن خام طی دو ماه اخیر باعث شده تا ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کند.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر بیش از ۵۰ روز است که روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف شده و واردکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم برای واردات آن بسر می‌برند.

وی تاکید کرد: این اختلال در حالی ایجاد شده است که بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع روغن خام به بنادر ورودی کشور رسیده است که در صورت عدم تخصیص ارز مورد نیاز و عدم ترخیص به موقع، علاوه بر تحمیل مشکلات بر واردکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی، از جمله خدشه‌دار شدن اعتبارشان نزد فروشندگان خارجی و عدم امکان تامین به موقع ماده اولیه اصلی تولید روغن نباتی، این نگرانی وجود دارد.

وی اظهار داشت: روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی دچار اشکال شده و بازار این کالای اساسی دچار تنش و نوسان شود. همچنین کارخانجات تولیدی روغن خوراکی با خطر تعطیلی و بیکاری کارگران زحمتکش این صنعت مواجه شده و در نهایت، شاهد تاثیرات منفی آن بر سفره مردم خواهیم بود.

قاجاریه خاطرنشان کرد: با وجود اعلام بانک مرکزی مبنی بر روند مستمر تخصیص ارز به کالاهای اساسی، متاسفانه همچنان روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف مانده و طی دو ماه اخیر واردکنندگان و تولیدکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم برای واردات آن بسر می‌برند.

بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: اختلال در روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی، بازار این کالای اساسی را در آستانه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان دچار تنش و نوسان می کند.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۲۰

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.