رسمی RBI می گوید: ارز دیجیتال بانک مرکزی هند به عنوان جایگزینی برای ارز دیجیتال عمل می کند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1] یکی از مقامات بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI)، می گوید که ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال عمل خواهد کرد. او تاکید کرد که روپیه دیجیتال باید دارای تمام ویژگی های ارز فیزیکی از جمله ناشناس بودن باشد. به روز رسانی CBDC هند Ajay Kumar

کد خبر : 328677
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
رسمی RBI می گوید: ارز دیجیتال بانک مرکزی هند به عنوان جایگزینی برای ارز دیجیتال عمل می کند – اخبار ویژه بیت کوین

[ad_1]

یکی از مقامات بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI)، می گوید که ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال عمل خواهد کرد. او تاکید کرد که روپیه دیجیتال باید دارای تمام ویژگی های ارز فیزیکی از جمله ناشناس بودن باشد.

به روز رسانی CBDC هند

Ajay Kumar Choudhary، مدیر اجرایی بانک مرکزی هند (RBI) در مصاحبه ای با CNBC-TV18 در روز جمعه، برخی به روز رسانی ها را در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی هند (CBDC) ارائه کرد.

چوداری گفت: بانک مرکزی هند در حال بررسی عملکرد آفلاین روپیه دیجیتال است. وی با اشاره به اینکه CBDC به زودی به یک وسیله مبادله در هند تبدیل خواهد شد، تاکید کرد که باید تمام ویژگی های ارز فیزیکی از جمله ناشناس بودن را داشته باشد. مدیر اجرایی RBI قبلاً گفته بود که طراحی CBDC هند کمترین اختلال را ایجاد خواهد کرد و جایگزین ارز فیزیکی یا سیستم مالی فعلی نخواهد شد.

Choudhary در ادامه به این خبرگزاری گفت که روپیه دیجیتال شکل دیجیتالی پول را در اختیار عموم قرار می دهد و به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال عمل می کند. بیانیه او بازتاب ادعای اخیر T. Rabi Sankar معاون فرماندار RBI بود که روپیه دیجیتال باید بتواند هر کاری را که ارز دیجیتال می تواند انجام دهد، اما بدون خطرات مرتبط با کریپتو انجام دهد.

بانک مرکزی هند آزمایشی روپیه دیجیتال خود را در بخش عمده فروشی در نوامبر و در بخش خرده فروشی در دسامبر سال گذشته آغاز کرد. Reliance Retail اولین خرده فروشی بود که روپیه دیجیتال را پذیرفت. ماه گذشته، سانکار فاش کرد که روپیه دیجیتال در حال حاضر بیش از 50000 کاربر دارد و توسط 5000 بازرگان پذیرفته شده است.

Shaktikanta Das، فرماندار RBI در دسامبر سال گذشته گفت که CBDC واحد پول آینده است. وی تصریح کرد که سیستم پرداخت بی‌درنگ موجود هند، رابط پرداخت‌های یکپارچه (UPI)، به بانک‌ها به‌عنوان واسطه‌ها متکی است، در حالی که یک CBDC بیشتر شبیه اسکناس‌های ارز فیزیکی با ویژگی رفت و برگشت خودکار عمل می‌کند.

در همین حال، RBI همچنان به توصیه ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتر ادامه می دهد. داس هشدار داده است که کریپتو خطرات عمده ای برای ثبات مالی، سیستم پولی و امنیت سایبری هند دارد. علاوه بر این، او هشدار داد که این امر می تواند اقتدار بانک مرکزی را تضعیف کند.

نظر شما در مورد اظهارات مدیر اجرایی RBI در مورد روپیه دیجیتال چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.