رستگاری چشم اردوغان و لیره ترکیه از محور سیاست

[ad_1] نکات کلیدی لیره ترکیه: استراتژی های معاملاتی و مدیریت ریسک کلان جهانی پیشنهاد شده توسط زین وودا بیشتر بخوانید: بیت کوین (BTC/USD) در شش هفته اخیر جریان اخبار مثبت را ثبت می کند رئیس جمهور اردوگان قرار است محور سیاست را بپذیرد به نظر می رسد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به عنوان

کد خبر : 365013
تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۵۶
رستگاری چشم اردوغان و لیره ترکیه از محور سیاست

[ad_1]

نکات کلیدی لیره ترکیه:

استراتژی های معاملاتی و مدیریت ریسک

کلان جهانی

پیشنهاد شده توسط زین وودا

بیشتر بخوانید: بیت کوین (BTC/USD) در شش هفته اخیر جریان اخبار مثبت را ثبت می کند

رئیس جمهور اردوگان قرار است محور سیاست را بپذیرد

به نظر می رسد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی و وزیر دارایی، یک محور سیاسی را بپذیرد. انتظار می‌رود بانک مرکزی ترکیه روز پنج‌شنبه با بسیاری از تحلیل‌گران و نظرسنجی اخیر رویترز افزایش بی‌سابقه‌ای را تا 1150 واحد در ثانیه افزایش دهد که نرخ بهره را به مرز 20 درصد بازگرداند. این مقدار کمی بالاتر از نرخ سیاست 19 درصدی در سال 2021 خواهد بود، قبل از اینکه رئیس جمهور اردوغان “آزمایش” سیاست خود را آغاز کند.

حافظ گی ارکان، رئیس بانک مرکزی ترکیه

image1.png

منبع: گتی ایماژ

به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور اردوغان از وعده‌های انتخاباتی در مورد حفظ سیاست اقتصادی فعلی و فضای پایین نرخ‌های بهره عقب نشینی کند. اولین نشانه با انتصاب مهمت شیمشک به عنوان وزیر دارایی بود که بلافاصله اظهار داشت که تنها گزینه اقتصادی ترکیه بازگشت به “زمینه منطقی و انطباق با هنجارهای بین المللی” است.

آقای سیمشک اظهارات خود را با انتصاب اولین زن رئیس بانک مرکزی ترکیه در حافظ ارکان که یک چهره شناخته شده در محافل وال استریت است، دنبال کرد. تنها نگرانی در مورد این انتصاب ناشی از نقش اخیر ارکان به عنوان مدیر اجرایی First Republic Bank در ایالات متحده است، یکی از بانک های شکست خورده در طول طوفان اخیر بانکداری ایالات متحده.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نتیجه احتمالی جلسه بانک مرکزی

امید به یک چرخش سیاست در هفته گذشته بیشتر شد زیرا اردوغان پذیرفت که اگرچه تصمیم او در مورد نرخ ها تغییر نکرده است، وزیر دارایی سیمشک باید بتواند اقدامات لازم را برای به راه انداختن اقتصاد انجام دهد. ما شاهد تغییر سیاست ها و رفتار نامنظم رئیس جمهور اردوغان در گذشته نه چندان دور در مورد سیاست بانک مرکزی بوده ایم و ارکان امیدوار است از چالش های مشابه جلوگیری کند.

بوقلمون تورم نرخ

image2.png

نظرات تحلیلگران در مورد جلسه امروز بانک مرکزی بسیار متفاوت است و برخی از افزایش نرخ بهره تا 1150 واحد در ثانیه را تبلیغ می کنند. تورم همچنان به‌طور ناراحت‌کننده‌ای بالا باقی می‌ماند که دقیقاً زیر مرز 40 درصد قرار دارد (نمودار بالا) و بدون هیچ راهنمایی واقعی برای ادامه، هیچ پیش‌بینی برای امروز تقریباً غیرممکن است. در هر صورت هر گونه افزایش نرخ توسط بانک مرکزی احتمالاً با هدایت رو به جلو و چشم‌انداز جنگ‌طلبانه به نظر محتمل‌ترین نتیجه، رکود لیر را متوقف می‌کند. با این حال، این سوال همچنان ادامه دارد، آیا رئیس جمهور اردوغان اجازه خواهد داد که خودمختاری بانک مرکزی کار خود را انجام دهد؟ زمان نشان خواهد داد.

چشم انداز فنی و افکار نهایی

با نگاهی به تصویر بزرگ‌تر، انتظار می‌رود که نوسانات در روزهای آینده بالا باقی بماند، به‌ویژه اگر راهنمایی‌های رو به جلوی جنگ‌طلبی را که من پیش‌بینی می‌کنم دریافت کنیم. USD/TRY همچنان در محدوده ای محدود بین 23.4460 و 23.7100 محدود می شود و تصمیم امروز احتمالاً شکست را تسهیل می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، تجزیه و تحلیل USD/TRY از نقطه نظر فنی همچنان یک چالش با اقدامات قیمتی بسیار نامنظم و ناگهانی است.

یک حرکت جنگ طلبانه و چرخش سیاست امروز می تواند USD/TRY را به سمت علامت روانی 20.000 که در حال حاضر با MA 50 روزه مطابقت دارد، به عقب براند. حمایت بیشتر از یک شکست نزولی، RSI 14 روزه است که در قلمروی بسیار پرخرید باقی می‌ماند، اگرچه از ابتدای آوریل در این سطوح کاهش یافته است.

USD/TRY نمودار روزانه – 22 ژوئن 2023

image3.png

منبع: TradingView

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI)

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.