رسانه عبری: نوار غزه بشکه باروتی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود

سایت عبری زبان “واللا” اعلام کرد، نوار غزه می‌تواند به بشکه باروتی تبدیل شود که هر لحظه منفجر خواهد شد و ممکن است تشدید تنش بار دیگر به میان فلسطینی‌ها و ارتش اسرائیل در نوار غزه بازگردد. این سایت عبری زبان در ادامه تاکید کرد، ارتش اسرائیل در حال انجام تمرینات نظامی فشرده زمینی، دریایی

کد خبر : 303824
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
رسانه عبری: نوار غزه بشکه باروتی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود



سایت عبری زبان “واللا” اعلام کرد، نوار غزه می‌تواند به بشکه باروتی تبدیل شود که هر لحظه منفجر خواهد شد و ممکن است تشدید تنش بار دیگر به میان فلسطینی‌ها و ارتش اسرائیل در نوار غزه بازگردد.

این سایت عبری زبان در ادامه تاکید کرد، ارتش اسرائیل در حال انجام تمرینات نظامی فشرده زمینی، دریایی و هوایی جهت مقابله با مقاومت فلسطین در نوار غزه در آینده است به ویژه که این ارتش پیش‌بینی می‌کند به مرزهای اسرائیلی از داخل اراضی فلسطینی در نوار غزه از سمت دریا و یا زمینی حمله شود.

سایت واللا در ادامه نیز به هشدارهای نظامی اسرائیل درباره احتمال نفوذ فلسطینی‌های نوار غزه و یا ورود گروه‌هایی از آنها به ساحل “زیکیم” در اراضی اشغالی همانگونه که چند سال قبل نیز اتفاق افتاده بود، اشاره و اعلام کرد، برخی از کماندوهای فلسطینی موفق شدند به همین ساحل نفوذ کرده و صدها متر در داخل اراضی اشغالی پیش بروند.

طبق گزارش این سایت عبری، مسؤولان نظامی اسرائیل بر این باور هستند که نظامیان مقاومت فلسطین می‌توانند از ایست زمینی عبور کرده و از نوار غزه وارد اراضی اشغالی شوند، به همین دلیل یک گروه از ارتش اسرائیل در حال انجام تمریناتی بر روی نحوه ممانعت از نفوذ نیروهای فلسطینی به این مرزهای مشترک است.

گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه از یک عملیات اطلاعاتی برای فریب سرویس شاباک اسرائیل خبر داد.

طبق گزارش‌های منتشر شده در این خصوص، سرایا القدس موفق شد اطلاعات اسرائیل را فریب داده و از طریق یکی از اعضای خود با یک افسر اسرائیلی که قصد نفوذ به آنها را داشت، در یک رستوران در قدس دیدار کرده و مخفیانه از او عکس‌برداری کند و به غزه بازگردد.

گردان‌های سرایا القدس درباره دستاوردهای این عملیات اعلام کرد که موفقیت در این عملیات، طرح ترور یکی از فرماندهان آن را خنثی کرده و راه و روش‌های نفوذ شاباک میان فلسطینی‌ها را افشا کرد.

با وجود آرامش نسبی در منطقه واقع در مجاورت مرز نوار غزه و شهرک‌های غلاف غزه، اما ارتش رژیم اشغالگر و دستگاه‌های امنیتی آن هشدار می‌دهند هر لحظه احتمال دارد این شرایط به هم بریزد و به یک عملیات گسترده تبدیل شود که شامل نفوذ نیروهای مقاومت به این شهرک‌ها است، به همین دلیل ارتش اسرائیل تمرین‌های خود را برای تعقیب و بازداشت نیروهای یگان ویژه حماس گسترش داد.

امیر بوخبوط، خبرنگار نظامی سایت واللا مدعی شد، ارزیابی حاکم بر ارتش اسرائیل این است که آرامش در غزه فریبنده است، درست است که از جنگ اوت ۲۰۲۲ تنها سه راکت شلیک شده و تعداد تلاش‌ها برای نفوذ از غزه به “اسرائیل” کاهش پیدا کرده و از ۵۳ مورد در سال ۲۰۲۱ به ۲۹ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده، اما با وجود آرامش نسبی دو سال اخیر، ساختار امنیتی (اسرائیل) درباره وجود جریان‌هایی پنهان و خطرناک در غزه و احتمال آغاز درگیری طولانی در هر لحظه هشدار می‌دهد.

این خبرنگار نظامی سایت واللا افزود، ارتش اسرائیل در راستای آمادگی برای مقابله با عملیات ربایش سربازان اسرائیلی و نفوذ به شهرک‌ها، در حال فراهم کردن مقدمات نظامی فشرده‌ای ویژه “لشکر غزه” است، این آمادگی‌ها شامل انجام تمریناتی دوره‌ای با هدایت سرهنگ آمی بیتون جهت مقابله با نفوذ نیروهای حماس از تونل‌ها و تمرینات در بافت مرزی واقع در ۶۲ کیلومتری مرزهای نوار غزه هستند.

یکی از افسران عالی رتبه ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تحرکات فلسطینی‌ها در منطقه برای بمب‌گذاری اعلام کرد که تخریب گذرگاه قدیمی “کارنی” در چند روز قبل با هدف مقابله با این اقدامات انجام شد، ما در غزه با یک “دشمن” واقعی و یک ساختار هوشمند روبه‌رو هستیم که در حال کار بر روی استمرار عبور از دیوار حائل از زیر زمین و پیدا کردن نقطه آغاز خوبی برای عملیات آتی است.

این اظهارات مقامات اسرائیلی نشان می‌دهند که ارتش آن هنوز نگرانی جدی در خصوص غزه دارد و چه بسا علت اصلی نگرانی آن موفقیت مقاومت غزه در ربایش سربازان و یا شهرک‌نشین‌ها جهت عقد قراردادهای تبادل اسرا است، به همین دلیل اسرائیل تمام توان خود را برای حفاظت از نیروهایش گذاشته است.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.