رسانه‌های عبری: نصرالله استاد مدیریت جنگ است/ اسرائیل بار دیگر در دام افتاد

[ad_1] جرشون هاکوهن، سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان همواره استاد اداره جنگ و درگیری بوده‌است. وی در مقاله‌ای برای روزنامه یسرائیل هیوم گفت: سید حسن نصرالله اساسا بر هدف قرار دادن روحیه اسرائیلی‌ها و توهین به آن متمرکز است. سید حسن نصرالله سپتامبر ۲۰۲۲ در توافق دریایی این

کد خبر : 453350
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
رسانه‌های عبری: نصرالله استاد مدیریت جنگ است/ اسرائیل بار دیگر در دام افتاد

[ad_1]

جرشون هاکوهن، سرتیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان همواره استاد اداره جنگ و درگیری بوده‌است.

وی در مقاله‌ای برای روزنامه یسرائیل هیوم گفت: سید حسن نصرالله اساسا بر هدف قرار دادن روحیه اسرائیلی‌ها و توهین به آن متمرکز است. سید حسن نصرالله سپتامبر ۲۰۲۲ در توافق دریایی این دستاورد را محقق کرد و امروز نیز با پاسخ گسترده و حمله شدید به پایگاه مرون در الجلیل این دستاورد را محقق می‌کند. اسرائیل بار دیگر در یک درگیری محدود در دام سید حسن نصرالله افتاد. با تخلیه تمام شهرک‌های شمال و تبدیل این منطقه به میدان جنگ حزب‌الله لبنان به یک دستاورد استراتژیک بی‌سابقه دست یافت.

وی تأکید کرد: وضعیت مرزهای لبنان از آغاز جنگ هفت اکتبر اسرائیل را وارد یک تنگنای سخت کرده‌است چرا که بازگشت ساکنان به شهرک‌های شمال حتی بعد از توافق سیاسی یا عملیات نظامی مأموریت آسانی نخواهد بود و این مساله باعث نمی‌شود امنیت در این منطقه به طور کامل تضمین شود و حزب‌الله همچنان به هدف قرار دادن تمام منطقه شمال و حتی مرکز اراضی اشغالی ادامه می‌دهد. حزب‌الله به عنوان یک قدرت نظامی در تمام لبنان، سوریه و عراق خواهد ماند و به تلاش‌های خود برای افزایش قدرت خود به عنوان یک تهدید استراتژیک علیه اسرائیل ادامه خواهد داد.

در این راستا رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مسؤول یکی از شهرک‌های شمال اراضی اشغالی نوشتند: وضعیت این منطقه بسیار بد است. سید حسن نصرالله یک فرد باهوش و بسیار خطرناک است.

موشه داویدویچ، رئیس شورای منطقه‌ای «آشر» در الجلیل غربی در مصاحبه با شبکه «کان» گفت: اگر کابینه اسرائیل، حزب‌الله را به منطقه مابعد رود اللیطانی دور نکند ما شمال را از دست خواهیم داد.

رسانه‌های عبری در این خصوص به افزایش میانگین موشک‌های ضد زرهی که از لبنان شلیک می‌شود، اشاره کردند.

روزنامه هاآرتص نیز در مقاله‌ای نوشت: استفاده حزب‌الله لبنان از موشک‌های دقیق و پیشرفته ضد زرهی به ویژه علیه شهرک‌ها در تاریخ اسرائیل و چه بسا در تمام جهان بی‌سابقه بوده‌است. لیست شهرک‌هایی که از حمله موشک‌های ضد زره حزب‌الله لبنان آسیب دیده‌اند، لیستی طولانی است. این شهرک‌ها در تمام طول مرزهای لبنان هستند و این منطقه به میدان تیر تبدیل شده‌است.

دوتان روخمن، افسر شورای منطقه‌ای الجلیل علیا نیز گفت: حزب‌الله لبنان یکی از سازمان‌های پیشرو در جهان در استفاده از موشک‌های ضدتانک است. تغییر بزرگ و اساسی که در حال حاضر رخ داده این است که حزب‌الله این موشک‌ها را به سلاح تک تیرانداز تبدیل کرده‌است و از این توانایی‌ها نه فقط برای آسیب رساندن به زیرساخت بلکه برای کشتن نیروهای ما استفاده می‌کند. حزب‌الله از این سلاح‌ها علیه نیروهای ارتش که در شهرک‌های مرزی هستند، استفاده می‌کند.

یهوشع کالیسکی، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های استراتژیک نیز گفت: استفاده حزب‌الله از سلاح پیشرفته حتی در مقایسه با سطح بین‌المللی بی‌سابقه است. حزب‌الله لبنان هر روز به صورت فشرده علیه هر شی متحرک یا غیر متحرکی از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. زمانی که این موشک‌ها تجمع سربازان، خودروها و ساختمان‌ها را در مرزهای شمالی هدف قرار می‌دهد، ارتش اسرائیل ابزار لازم را برای رهگیری آن ندارد. حزب‌الله با روش‌های مبتکرانه‌ای عمل می‌کند. حمله دقیق روز شنبه به پایگاه مرون یکی از نشانه‌های این مساله است.

وی گفت: حزب‌الله توانسته رعب و وحشت را در شمال ایجاد کند. ده‌ها هزار شهرک نشین نمی‌توانند به شهرک‌هایشان بازگردند.

روزنامه هاآرتص به گسترش دامنه شلیک موشک‌های ضدتانک از لبنان به اهدافی در عمق الجلیل در نزدیکی شهرک بیت هیلل در چهار کیلومتری مرزها و شهرک کفار سالد در وادی الحوله در شش کیلومتری مرزها اشاره و اعلام کرد: این شهرک‌ها هنوز تخلیه نشده‌اند.

این روزنامه نوشت: ترس و نگرانی بر آنجا حاکم است. حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه هوایی مرون نشان داد که این حزب موشک‌های ضد زرهی دارد که می‌توانند مسافت حدود ۱۰ کیلومتری را طی کرده و شهرک‌های اضافی را هدف قرار دهند.

در این راستا رئیس شورای آشر گفت: شهرک نشینان الجلیل از حدود ۱۰۰ روز پیش از آنجا مهاجرت کرده‌اند.

پیشتر نیز داویدویچ گفته بود شهرک کریات شمونا که یکی از بزرگترین شهرک‌های رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی است و تعداد شهرک نشینان ۲۲ هزار نفر هستند به دستور ارتش کاملا تخلیه شده‌است. ده‌ها شهرک کوچک و مناطق نزدیک به مرزها نیز تخلیه شده‌اند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.