رحمتی: خطاهای پرتاب اوت «زاپاتا» اتفاق معمولی است!

مهدی رحمتی پس از شکست یک بر صفر آلومینیوم مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: «خدا را شکر می‌کنم به داشتن این بازیکنان و این تیم. از آنها تشکر می‌کنم. تیم خوب و یکدستی داریم. هرچند نتیجه جزیی از فوتبال است و برخی تحلیل‌ها به نتیجه بازمی‌گردد. با این تیم جوان که ۱۸ بازیکن

کد خبر : 247063
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۴۳
رحمتی: خطاهای پرتاب اوت «زاپاتا» اتفاق معمولی است!



مهدی رحمتی پس از شکست یک بر صفر آلومینیوم مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: «خدا را شکر می‌کنم به داشتن این بازیکنان و این تیم. از آنها تشکر می‌کنم. تیم خوب و یکدستی داریم. هرچند نتیجه جزیی از فوتبال است و برخی تحلیل‌ها به نتیجه بازمی‌گردد. با این تیم جوان که ۱۸ بازیکن به آن اضافه شدند و میانگین سنی‌اش ۵-۴ سال پایین آمده و از ۳۲ به ۲۸ سال رسیده، باید از بازیکنانم تشکر کنم.»

او اضافه کرد: «بازیکنانم توانستند در زمان زیادی از بازی پرسپولیس را که یکی از تیم‌های خوب ایران است و پنج دوره پشت سر هم قهرمان شده تحت فشار گذاشتند. اگر بتوانید چنین تیمی را وادار کنید که در طول نیمه دوم بارها و بارها بنا به دلایل مختلف در طول بازی وقفه ایجاد کند، جای افتخار دارد. به تیمم می‌بالم که توانست چنین شرایطی را رقم بزند.»

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک تصریح کرد: «شانس‌های گل‌ زیادی داشتیم، پرسپولیس به جز یک توپی که روی دروازه ما آمد و به گل تبدیل شد، فرصت دیگری نداشت. اگر قرار بود در بازی امروز انصاف رعایت شود، دست‌کم باید نتیجه‌اش مساوی می‌شد و چه بسا ما می‌بردیم. البته یک گلایه از بازیکنانم دارم؛ باید بدانند که برای بزرگ شدن باید روح و ذهنشان هم بزرگ‌تر باشد تا بتوانند مقابل اتفاقات واکنش بهتری نشان بدهند. در نیمه اول بازیکنان ما مقداری تحت تاثیر اسم پرسپولیس قرار گرفته بودند، اما هرچه از زمان بازی گذشت، وضعیت بهتر شد. شانس گل داشتیم و موقعیت‌های بهتری ایجاد کردیم.»

رحمتی افزود: «پرسپولیس ۲۵-۲۰ دقیقه مالکیت توپ را در اختیار داشت اما پس از آن مالکیت توپ را هم که شاخصه تیم‌های یحیی گل محمدی است از پرسپولیس گرفتیم. فقط تیم من نیاز به زمان دارند تا بازیکنان جوانی که به آلومینیوم اضافه شده‌اند جا افتاده و شرایط را درک کنند. به آینده خیلی خوش‌بین هستم و قطعا آنچه مدنظر من، هیات مدیره باشگاه و هیات مدیره کارخانه است تحقق پیدا خواهد کرد.»

او در خصوص اینکه ظاهرا بین پرسپولیس و استقلال با سایر تیم‌ها تبعیض وجود دارد که با وجود فحاشی هواداران پرسپولیس در بازی با فولاد یا حرکتی که ساپینتو در بازی استقلال و ملوان انجام داد، فقط تیمی مثل آلومینیوم از حضور تماشاگرانش محروم می‌شود، گفت: «احساس خاصی نسبت به این موضوع ندارم. فقط باید متوجه باشیم که فوتبال با تماشاگرانش لذت‌بخش است. در هر شرایطی باید سعی کنیم نهایت آخرین جریمه را محروم کردن تماشاگران در نظر بگیریم، اما اکنون اتفاقی افتاده که مدام بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود آن هم فقط در مورد تیم‌های مظلوم.»

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک اظهار داشت: ‌«پس از صعود آلومینیوم به لیگ برتر، اولین بازی که هواداران ما در ورزشگاه حضور داشتند، مقابل نساجی بود، آنهم پس از فینال جام حذفی که حواشی زیادی در آن به وجود آمد. می‌توانستند نسبت به ما ملایمت بیشتری نشان بدهند، اگر سال گذشته پس از اعلام حکم باشگاه به این موضوع اعتراض می‌کرد، امروز تماشاگران خود را در کنارمان داشتیم و از حمایت آنها بهره‌مند می‌شدیم.»

رحمتی در خصوص اینکه مقابل پرسپولیس اشتباهات فردی بازیکنانش نمود داشت و چه راهکاری برای حل آن دارد، توضیح داد: «از ابتدای فصل دیدگاه ما این بود که تیم را جوان کنیم. دیدید که امروز افرادی مثل یونس اکبرپور،‌ امیرمحمد هوشمند، محمدرضا آزادی را به زمین فرستادیم و حتی دو تعویض ما نفرات جوان بودند. تا این بازیکنان به شرایط فوتبالی در کشورمان آشنا شوند زمان می‌برد. هر چه از جریان بازی گذشت دو بازیکن خارجی ما خیلی بهتر کار کردند. پیش از شروع فصل ۱۱ بازی دوستانه انجام دادیم فقط به این خاطر که تیم هماهنگ شود و به شرایط آرمانی برسد. امروز دیدید با هر تعویض آلومینیوم رو به جلوتر شد و نفرات اضافه‌شده توانستند موقعیت ایجاد کرده و آنچه در ذهن ما است اجرا کنند.»

او افزود: «اکنون فقط نیاز به زمان داریم، هرچه جلوتر برویم بازی به بازی بهتر می‌شویم. خوب بازی کردن یا نکردن یک بحث است، شاید اگر جوانی نفراتمان مقداری شرایط بازی را تحت تاثیر قرار نمی‌داد و می‌توانستیم در زدن تک‌ضربه‌ها بهتر عمل کنیم می‌توانستیم برنده شویم.» ‌

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در خصوص اینکه به نظر می‌رسد حسین پورحمیدی نسبت به فصل قبل تا حدی دچار افت شده است، گفت: «وقتی می‌گویم باید به تیم زمان داد یکی از دلایلش همین است. پورحمیدی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران است. با توجه به آنچه ما از شرایط تمرینی می‌بینیم و همچنین دیدارهایی که سال گذشته برای ما انجام داد، قطعا حسین هم به شرایط خودش بازمی‌گردد. تا ۴۸ ساعت قبل از دیدار با هوادار او را در اختیار نداشتیم، زیرا برای تعویض او با باشگاه تراکتور کشمکش داشتیم. هرچه جلوتر برویم وضعیت برای پورحمیدی که جوان است و نیاز به تجربه دارد بهتر می‌شود.»

رحمتی عنوان کرد: «خود من دروازه‌بان بودم و در برخی از مسابقات اشتباه می‌کردم. اشتباه جزئی از فوتبال است و اگر نباشد گلی رد و بدل نمی‌شود. مطمئنا پورحمیدی در آینده بهتر می‌شود و جبران می‌کند.» ‌

او در خصوص دلیل خطاهای اوت هانسل زاپاتا گفت: «وقتی با سرعت و شدت می‌خواهید توپ را پرتاب کنید احتمال دارد یک پای شما از زمین بلند شود، یا جایی که می‌خواهید پای خود را بگذارید اشتباه باشد. چیز خاصی نیست و اتفاقی معمولی است. اگر نباشد بهتر است اما اتفاق می‌افتد.»

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در مورد احتمال بهتر شدن وضعیت آلومینیوم توضیح داد: «صد درصد بهتر می‌شویم. صد درصد می‌خواهیم کار کرده و بیشتر تمرکز کنیم. مطمئن باشید این مشکلات رفع خواهد شد.»

در ابتدای این نشست محمد چهره‌قانی، مدیر رسانه‌ای تیم آلومینیوم در مورد اعتراض تیم پرسپولیس به مشکل زمین چمن ورزشگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: «ابتدا باید از سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل کارخانه، و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تشکر کنم که در این یک تا دو ماه برای آماده‌سازی زمین خیلی زحمت کشیدند. تا ساعت ۳ شب گذشته مشغول تجهیز ورزشگاه بودند، هر چند مقداری کار دارد اما تقریبا تکمیل شده است. با این وجود متاسفانه صبح امروز فیلمی ۱۵ ثانیه‌ای از وضعیت چمن جلوی یکی از دروازه‌ها منتشر شد و گفتند ما نمی‌توانیم از عقب بازی‌سازی کنیم.»

او افزود: «بهانه‌هایی آوردند اما به این نکته توجه نداشتند که دروازه‌بان آلومینیوم هم قرار است یک نیمه در آن سمت زمین بازی کند. نمی‌گوییم از آلومینیوم تشکر کنند اما نباید کم‌لطفی کنند. نباید این کارهای غیراخلاقی را انجام بدهند. نکته دوم در مورد تماشاگرانی است که در ورزشگاه حضور داشتند. باشگاه پرسپولیس در جریان مسابقه دو عکس منتشر کرده و گفت هواداران آلومینیوم در ورزشگاه حضور یافتند.»

چهره قانی خاطرنشان کرد: جالب است که یکی از عکس‌ها از جایگاه خبرنگاران گرفته شده و تمام خبرنگارانی که در ورزشگاه حضور داشتند عکس‌شان منتشر شد. در عکس دوم منتشرشده ۵ نفر از لیدرها و سرلیدر باشگاه پرسپولیس حضور داشتند. پرسپولیس برای ۳۰-۲۰ میهمان بلیت گرفته بود که آنها تشریف آورده و در جایگاه ویژه نشستند. اینکه این موضوع را فقط به نام آلومینیوم بزنیم خیلی کار جالبی نبود.

مدیر رسانه‌ای تیم آلومینیوم اظهار داشت: «در مورد جروبحثی که در کنار زمین پیش آمد باید بگویم شروع‌کننده این کار سرپرست پرسپولیس بود. او مدام از دقیقه یک بازی کنار داور چهارم و ناظر بازی حضور داشت و تنش ایجاد کرد. همین موضوع سبب شد کادر ما نه به او بلکه فقط به ناظر تذکر بدهد تا پیروانی بنشیند. همین موضوع سبب یک تنش کوچک شد.»

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.