رتبه‌بندی چالش‌های حاکمیت قانون و ضعف‌های سیاست پولی

[ad_1] بن‌بست بین ورشو و بروکسل بر سر نقض حاکمیت قانون، مانند تهدید استقلال قضایی، مدت‌هاست که بر رتبه‌بندی اعتباری لهستان سایه انداخته است. رتبه‌بندی دامنه رتبه‌بندی لهستان را بر روی چشم‌انداز منفی در ژانویه 2022 قرار داد.شکل 1). با این حال، علاوه بر نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است مانع از

کد خبر : 341572
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
رتبه‌بندی چالش‌های حاکمیت قانون و ضعف‌های سیاست پولی

[ad_1]

بن‌بست بین ورشو و بروکسل بر سر نقض حاکمیت قانون، مانند تهدید استقلال قضایی، مدت‌هاست که بر رتبه‌بندی اعتباری لهستان سایه انداخته است. رتبه‌بندی دامنه رتبه‌بندی لهستان را بر روی چشم‌انداز منفی در ژانویه 2022 قرار داد.شکل 1).

با این حال، علاوه بر نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است مانع از آزادسازی بودجه برای لهستان شود، پیامدهای اقتصادی جنگ روسیه در اوکراین است که تورم را تشدید کرده و به فشارهای فزاینده هزینه‌های زندگی کمک کرده و به نوبه خود به سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. برای حفظ شتاب رشد لهستان.

ارجاع اتحادیه اروپا در ماه گذشته لهستان به دیوان دادگستری اتحادیه اروپا نشان دهنده تمایل محدود کمیسیون اروپا برای ملایم کردن موضع خود در مورد اولویت حاکمیت قانون است. لهستان ممکن است با جریمه های پولی بیشتری از این تخلف روبرو شود. این موضع سخت از سوی اتحادیه اروپا در تضاد با موقعیت استراتژیک تقویت شده لهستان در چارچوب کلی استراتژیک اتحادیه اروپا به عنوان یکی از قوی ترین حامیان اوکراین از زمان تشدید جنگ است.

دادگاه قانون اساسی لهستان که قبلاً برتری قوانین اتحادیه اروپا را به چالش کشیده بود، همچنین درگیر منازعات داخلی بر سر رئیس جمهور خود است، بنابراین مشخص نیست چه زمانی در مورد اصلاحات قضایی مصوب پارلمان لهستان تصمیم خواهد گرفت، اما رئیس جمهور لهستان به دادگاه ارجاع داده است. آندری دودا.

شکل 1: سابقه حکمرانی لهستان همچنان رو به وخامت است

فهرست شاخص های حاکمیت جهانی بانک جهانی*

*میانگین امتیازات برای صدا و پاسخگویی، ثبات سیاسی و عدم وجود خشونت/تروریسم، اثربخشی دولت، کیفیت نظارتی، حاکمیت قانون، و کنترل فساد. منبع: بانک جهانی، Scope Ratings.

تردیدها در مورد بودجه اتحادیه اروپا همزمان با فشار تورمی شدید زمینه ای است

در بحث حاکمیت قانون، 23.9 میلیارد یورو کمک بلاعوض و 11.5 میلیارد یورو وام است که لهستان از تسهیلات بازیابی و تاب آوری اتحادیه اروپا مستحق دریافت آن به اضافه یک بخش قابل توجه جداگانه از بودجه انسجام اروپا از بودجه اتحادیه اروپا 2021-2027 است. معادل 76.5 میلیارد یورو یا 10.7 درصد از متوسط ​​تولید ناخالص داخلی 2021-2027. لهستان در مجموع دریافت کننده بیشترین مبالغ اسمی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

با این حال، عدم اطمینان در عوض احاطه می کند که آیا هر بودجه جدید اتحادیه اروپا، به غیر از آخرین بودجه بودجه 2014-2020 اتحادیه اروپا، قبل از انتخابات آینده به لهستان سرازیر خواهد شد. این عدم قطعیت چشم‌انداز Scope Ratings را برای رشد اقتصادی بلندمدت کاهش می‌دهد و مسیر مالی لهستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا دولت به دنبال جایگزینی برخی بودجه‌های تاخیری اتحادیه اروپا با تامین مالی پرهزینه‌تر ملی است.

نااطمینانی کنونی در شرایطی به وجود آمده است که چشم انداز اقتصادی و تورمی ضعیف تر است. ما پیش‌بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی واقعی لهستان از 1.5 درصد قبلی به حدود 0.8 درصد در سال جاری کاهش دادیم، که نشان‌دهنده کاهش رشد از 4.9 درصد در سال 2022 است، اگرچه انتظار داریم در سال 2024 به 4.2 درصد افزایش یابد.

تورم اصلی هفت برابر بالاتر از هدف بانک مرکزی 2.5 درصد است. تورم اصلی به افزایش خود ادامه داده است که نشان دهنده فشارهای قیمتی داخلی است. تورم اصلی همچنان بالا خواهد ماند – به طور متوسط ​​15.4 درصد در سال جاری، از 14.4 درصد در سال 2022، قبل از کاهش به 8.4 درصد در سال آینده.

رشد دستمزد اسمی که در ماه فوریه 13.6 درصد سالانه بود، به تورم بخش خدمات کمک می کند. بر اساس یک برآورد بانک مرکزی، این نشان دهنده بازار کار فشرده است، با بیکاری 3.1 درصد، نزدیک به پایین ترین سطح تاریخی و زیر نرخ ساختاری حدود 4.3 درصد.

شکل 2: تورم شاخص قیمت مصرف کننده از سیاست بانک مرکزی لهستان متفاوت است
تورم: سال به سال تغییر درصد؛ نرخ سیاست: %

منبع: اداره مرکزی آمار لهستان، بانک ملی لهستان، رتبه بندی دامنه

تصمیمات سیاست پولی مغایر با پرداختن به تورم

در برابر این چشم انداز تورمی، بانک ملی لهستان نرخ های سیاستی را از سپتامبر بدون تغییر در 6.75 درصد نگه داشته است. این امر نرخ واقعی سیاست را به منفی 9.5% تغییر داده است.شکل 2) – در بین پایین ترین ها در سطح جهانی. ما دیگر انتظار افزایش نرخ را قبل از انتخابات امسال نداریم.

چنین سیاست پولی تطبیقی ​​اعتبار بانک مرکزی را در بازگرداندن تورم به هدف به چالش می کشد.

نگرانی‌های برجسته در مورد مؤسسات لهستان، اقتصاد و ثبات قیمت بر خطرات رتبه‌بندی A+ لهستان تأکید می‌کند که قرار است در 2 ژوئن توسط Scope Ratings بررسی شود.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

دنیس شن مدیر رتبه بندی های بخش دولتی و دولتی در Scope Ratings GmbH. برایان مارلی، تحلیلگر در اسکوپ، در نوشتن این تفسیر مشارکت داشته است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.