رای قطبی برزیل در دور دوم انتخابات پرتنش بولسونارو و لولا

[ad_1] بولسونارو قول داده است که چرخش شدید به راست را در سیاست برزیل پس از ریاست جمهوری که شاهد یکی از مرگبارترین اپیدمی های COVID-19 در جهان و جنگل زدایی گسترده در حوضه آمازون بود، تثبیت کند. لولا قول مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی بیشتری را می دهد، که پیش از آن که رسوایی

کد خبر : 274374
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۵:۳۳
رای قطبی برزیل در دور دوم انتخابات پرتنش بولسونارو و لولا

[ad_1]

بولسونارو قول داده است که چرخش شدید به راست را در سیاست برزیل پس از ریاست جمهوری که شاهد یکی از مرگبارترین اپیدمی های COVID-19 در جهان و جنگل زدایی گسترده در حوضه آمازون بود، تثبیت کند.

لولا قول مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی بیشتری را می دهد، که پیش از آن که رسوایی های فساد حزب کارگران او را خدشه دار کند، رونق روزافزون ریاست جمهوری 2003-2010 او را تداعی می کند.

انتظار می‌رود حدود 120 میلیون رای‌دهنده انتخاب‌های خود را در دستگاه‌های رای‌گیری الکترونیکی که بولسونارو بدون هیچ مدرکی از آن انتقاد کرده و آن را مستعد تقلب می‌داند، بکوبند، و این نگرانی را ایجاد می‌کند که ممکن است شکست را نپذیرد، به دنبال الگوی متحد ایدئولوژیک خود، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ.

این به تنش‌ها در قطبی‌ترین انتخابات برزیل از زمان بازگشت دموکراسی در سال 1985، پس از دیکتاتوری نظامی که لولا، رهبر سابق اتحادیه، علیه آن تظاهرات کرد و بولسونارو، کاپیتان سابق ارتش، با نوستالژی به آن اشاره کرد، افزوده است.

تقسیم بندی شدید حزبی برزیل جمعیت آن را به دو قسمت تقسیم کرده است.

آنا ماریا ویرا، ساکن ریودوژانیرو، با برچسب‌های بولسونارو روی سینه‌اش، گفت که مطمئناً به رئیس‌جمهور رأی خواهد داد و هرگز از انتخاب لولا چشم پوشی نخواهد کرد.

او هنگام ورود برای رای دادن به محله کوپاکابانای ریو گفت: “من دیدم که لولا و گروه جنایتکارش با این کشور چه کردند.”

در همان شعبه رای گیری، آنتونیا کوردیرو، 49 ساله، گفت که به تازگی به لولا رای داده است.

او گفت که بولسونارو حداقل تا روزهای پایانی مبارزات انتخاباتی، زمانی که اقدامات فقرزدایی را برای جلب آرا انجام داد، فقط نگران نگرانی ثروتمندان بود.

او گفت: «ما نمی توانیم با بولسونارو ادامه دهیم. “او کار نکرده است.”

مسابقه سفت می شود

چندین نظرسنجی نشان می دهد که رقابت بین آنها در هفته پایانی فشرده شده است و بولسونارو کمی برتری لولا را از دست داده است. دیگران یک مزیت کوچک اما ثابت برای لولا نشان می دهند.

بولسونارو در دور اول رای گیری در 2 اکتبر در میان 11 نامزد از نظرسنجی ها بهتر عمل کرد. نظرسنجی‌کنندگان گفتند که روش‌های خود را بر اساس این نتیجه دوباره تنظیم کردند، اما اکثر تحلیل‌گران همچنان می‌گویند دور دوم انتخابات یکشنبه می‌تواند به هر دو صورت پیش برود.

بولسونارو بامداد روز یکشنبه در یک پایگاه نظامی در ریو رای داد.

او پس از رای گیری به خبرنگاران گفت: “انتظار ما پیروزی است، به نفع برزیل.”

لولا در مدرسه ای در سائو برناردو دو کامپو، در سائوپائولو، رای داد، جایی که همراه با همکار خود جرالدو آلکمین، و چند نفر دیگر از تیمش به آنجا رسیدند.

پیروزی لولا بازگشت خیره کننده ای را برای رهبر چپ رقم می زند که در سال 2018 به دلیل محکومیت های رشوه خواری که دیوان عالی سال گذشته آن را لغو کرد، به مدت 19 ماه زندانی شد و راه را برای او برای سومین دوره ریاست جمهوری باز کرد.

لولا قول بازگشت به رشد اقتصادی دولت محور و سیاست های اجتماعی را داده است که به رهایی میلیون ها نفر از فقر در دوران رونق کالا در زمانی که او برای اولین بار بر برزیل حکومت می کرد، کمک کرد. او همچنین متعهد شد که با تخریب جنگل های بارانی آمازون که اکنون به بالاترین حد خود در 15 سال گذشته رسیده است، مبارزه کند و برزیل را به رهبر مذاکرات جهانی آب و هوا تبدیل کند.

دوره دوم ریاست جمهوری بولسونارو، برزیل را در مسیر اصلاحات بازار آزاد و حمایت های ضعیف تر از محیط زیست نگه می دارد، در حالی که ائتلافی از احزاب راستگرا و منافع قدرتمند مزرعه را تقویت می کند، که کمپین او را تحت حمایت مالی قرار می دهند.

نگرانی های پس از انتخابات

مقامات انتخاباتی برزیل در حال آماده شدن برای یک نتیجه محدود هستند که بولسونارو ممکن است در صورت شکست در آن رقابت کند.

رئیس جمهور بیش از یک سال را صرف زیر سوال بردن قابلیت اطمینان سیستم رأی گیری الکترونیکی برزیل کرده است. اگرچه از زمان اجرای آن در سال 1996 هیچ مدرکی دال بر تقلب وجود نداشته است، بسیاری از حامیان بولسونارو اکنون در مورد اعتبار انتخابات کشور تردید دارند.

موج فزاینده خشونت‌های سیاسی در سال جاری، که در هفته‌های اخیر با درگیری‌های مسلحانه با مشارکت متحدان بلندپایه بولسونارو مشخص شد، بر نگرانی‌ها مبنی بر اینکه نتیجه رقابت‌های انتخاباتی ممکن است باعث ناآرامی شود، افزوده است.

دادگاه عالی انتخابات (TSE)، به رهبری قضات دیوان عالی، یک طرح امنیتی برای محافظت از کارکنان و ساختمان های خود در صورت تظاهراتی مانند حمله ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده طراحی کرده است.

متحدان بولسونارو در روز یکشنبه در حین شمارش آرا، یک “پارتی پیروزی” در میدان مرکزی برازیلیا ترتیب می دهند.

رئیس جمهور همچنین از حامیان خود خواسته است که تا ساعت 5 بعدازظهر (2000 به وقت گرینویچ) یکشنبه در اطراف مراکز رای گیری بمانند، که به گفته منتقدان می تواند باعث ترساندن رأی دهندگان و درگیری شود.

لولا، که در فقر به دنیا آمد و پیش از تأسیس حزب کارگران در دهه 1980، اعتصابات اتحادیه علیه دولت نظامی برزیل را رهبری کرد، از رای دهندگان خواسته است تا از دموکراسی برزیل در برابر «نئوفاشیسم» بولسونارو دفاع کنند.

بولسونارو با افزودن به جو عدم اطمینان، ارتش را وادار کرد تا علناً نظریه خود را مبنی بر آسیب پذیر بودن سیستم رأی گیری در برابر تقلب تأیید کند.

نیروهای مسلح برخی از دستگاه های رای گیری را در طول رای گیری دور اول بررسی کردند تا مطمئن شوند که رسیدهای کاغذی با نتایج به صورت دیجیتالی ارسال شده است، اما یافته های خود را گزارش نکردند.

ژنرال های بازنشسته ارتش به رویترز گفته اند که اعتماد دارند نیروهای مسلح از هیچ حرکت غیرقانونی بولسونارو حمایت نخواهند کرد.

(گزارش توسط ریکاردو بریتو، ماریا کارولینا مارچلو، لیساندرا پاراگواسو و آنتونی بودل؛ ویرایش توسط برد هاینس و جان استون استریت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.