راکت‌ها به لویو در غرب اوکراین اصابت کردند، بایدن پوتین را «قصاب» خواند

[ad_1] درگیری‌های شدیدی در چندین بخش از اوکراین به وقوع پیوست و نشان می‌دهد که جنگ یک ماهه متوقف نخواهد شد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از ملاقات با پناهندگان اوکراینی در لهستان، رئیس‌جمهور روسیه را «قصاب» خواند. خبرگزاری تاس روسیه به نقل از کرملین اعلام کرد که چنین اظهاراتی به چشم‌انداز اصلاح روابط

کد خبر : 183895
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲:۰۸
راکت‌ها به لویو در غرب اوکراین اصابت کردند، بایدن پوتین را «قصاب» خواند

[ad_1]

درگیری‌های شدیدی در چندین بخش از اوکراین به وقوع پیوست و نشان می‌دهد که جنگ یک ماهه متوقف نخواهد شد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از ملاقات با پناهندگان اوکراینی در لهستان، رئیس‌جمهور روسیه را «قصاب» خواند.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از کرملین اعلام کرد که چنین اظهاراتی به چشم‌انداز اصلاح روابط روسیه و آمریکا آسیب بیشتری می‌زند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، پس از بیش از چهار هفته درگیری، روسیه نتوانسته است هیچ شهر مهم اوکراین را تصرف کند و درگیری ها باعث کشته شدن هزاران نفر، اعزام نزدیک به 3.8 میلیون نفر به خارج از کشور و بیرون راندن بیش از نیمی از کودکان اوکراینی از خانه های خود شده است.

مسکو روز جمعه اعلام کرد که در حال کاهش جاه طلبی های نظامی خود برای تمرکز بر سرزمین های مورد ادعای جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در شرق است.

اما دو موشک به حومه لویو، در 60 کیلومتری مرز لهستان اصابت کرد، شهری که تاکنون از بمباران و درگیری شدید که برخی شهرهای اوکراین نزدیک به روسیه را ویران کرده است، در امان مانده است.

ماکسیم کوزیتسکی، فرماندار منطقه گفت که پس از سه انفجار قوی در اواسط بعد از ظهر، پنج نفر زخمی شدند و به ساکنان گفته شد که به پناهگاه ها بروند. شاهدان رویترز دود سیاهی را دیدند که از سمت شمال شرقی شهر بلند شد و شهردار لویو گفت که یک مرکز ذخیره نفت مورد اصابت قرار گرفته است.

فرماندار منطقه گفت که سربازان روسیه اسلاووتیچ، شهری که کارگران کارخانه مجاور چرنوبیل در آن زندگی می کنند، تصرف کردند.

او گفت که نیروهای روسی به هوا شلیک کرده و نارنجک های شوکر را برای متفرق کردن ساکنانی که پرچم بزرگ اوکراین را برافراشته و در اعتراض فریاد می زدند «شکوه بر اوکراین» پرتاب کردند. رویترز به طور مستقل نتوانست این گزارش ها را تأیید کند.

Slavutych درست خارج از منطقه به اصطلاح محرومیت در اطراف چرنوبیل قرار دارد که محل بدترین فاجعه هسته ای جهان در سال 1986 بود.

کارکنان اوکراین پس از تصرف نیروگاه توسط نیروهای روسی بلافاصله پس از آغاز تهاجم 24 فوریه به کار خود در چرنوبیل ادامه دادند و آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) نسبت به وضعیت در صورت عدم توانایی چرخش کارگران ابراز نگرانی کرده است.

شهردار وادیم بویچنکو در شهر محاصره شده جنوبی ماریوپول گفت که وضعیت همچنان بحرانی است و درگیری های خیابانی در مرکز آن وجود دارد. ماریوپل هفته ها در اثر آتش سوزی روسیه ویران شده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی در مجمع دوحه قطر، ویرانی‌های ماریوپل را با ویرانی‌های وارد شده به شهر حلب سوریه توسط نیروهای سوری و روسیه در جنگ داخلی سوریه مقایسه کرد.

زلنسکی گفت: «آنها در حال نابودی بنادر ما هستند. “عدم صادرات از اوکراین ضربه ای به کشورهای جهان وارد خواهد کرد.”

او همچنین از کشورهای تولیدکننده انرژی خواست تا تولید خود را افزایش دهند تا روسیه نتواند از ثروت نفت و گاز خود برای “باج گیری” سایر کشورها استفاده کند.

بایدن در لهستان

بایدن در اولین دیدار رو در رو خود با مقامات ارشد اوکراینی از زمان آغاز جنگ، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین و الکسی رزنیکوف وزیر دفاع را در ورشو پایتخت لهستان دید.

بایدن پس از بازدید از آشپزخانه غذا برای پناهندگان اوکراینی، پوتین را «قصاب» توصیف کرد.

سفر بایدن به لهستان آخرین توقف او در سفر به اروپا بود که بر مخالفت او با تهاجم روسیه، همبستگی او با اوکراین و عزم او برای همکاری نزدیک با متحدان غربی برای مقابله با بحران تاکید کرد.

ما منتظر پرزیدنت بایدن هستیم تا آسمان اوکراین را ببندد. جنگجویان اوکراینی می‌توانند از کشور ما در زمین محافظت کنند، اما ما نمی‌توانیم آسمان را ببندیم.»

ناتو ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرده است، زیرا می ترسد که این منطقه به درگیری مستقیم با نیروهای روسیه و تشدید تنش در سراسر اروپا منجر شود.

زلنسکی اواخر روز جمعه برای گفت‌وگوهای بیشتر با روسیه پس از اینکه وزارت دفاع این کشور گفت که مرحله اول عملیات خود در اوکراین عمدتاً کامل شده است و اکنون بر منطقه دونباس در مرز روسیه که دارای مناطق تحت محاصره جدایی‌طلبان طرفدار مسکو است، تمرکز خواهد کرد.

نیروهای تحت حمایت روسیه در آنجا از سال 2014 با نیروهای طرفدار دولت می جنگند.

تحلیلگران می گویند که چارچوب بندی مجدد اهداف روسیه ممکن است ادعای یک پیروزی را برای پوتین آسان تر کند.

مسکو تاکنون گفته است که اهدافش برای آنچه «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، غیرنظامی‌سازی و «بی‌نظامی‌زدایی» همسایه‌اش است. اوکراین و متحدان غربی‌اش آن را بهانه‌ای بی‌اساس برای تهاجم غیرقانونی خوانده‌اند.

سازمان ملل متحد از زمان حمله به اوکراین 1104 کشته و 1754 مجروح غیرنظامی را تایید کرده است اما می گوید که تلفات واقعی احتمالا بیشتر است. اوکراین می گوید 136 کودک کشته شده اند.

خبرگزاری اینترفاکس روز جمعه گزارش داد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 1351 سرباز روس کشته و 3825 نفر زخمی شده اند. اوکراین می گوید 15000 سرباز روس کشته شده اند. رویترز به طور مستقل نتوانست این ادعاها را تأیید کند.

زباله ریخته شده

فیلم‌هایی که از ماریوپل، محل سکونت 400000 نفر قبل از جنگ، ساختمان‌های ویران‌شده، وسایل نقلیه سوخته و نجات‌یافته‌های شوکه‌شده از گلوله را نشان می‌دهد که برای تهیه آذوقه بیرون می‌روند. ساکنان قربانیان را در قبرهای موقت دفن کرده اند، زیرا زمین برفک می زند.

یک زن مسن ساکن که از معرفی نام خود امتناع کرد، گفت: “این ترسناک است، من نمی دانم چگونه می خواهیم زنده بمانیم.” ما آنجا دراز کشیده ایم، امیدواریم آنها ما را بمباران نکنند. ببینید چند جسد در اطراف ساختمان دفن کرده‌ایم.»

در شمال، خطوط نبرد در نزدیکی پایتخت کیف هفته‌ها است که دو ستون زرهی اصلی روسیه در شمال غرب و شرق شهر گیر کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک مرکز فرماندهی حفاری شده در حومه کیف را تصرف کرده و بیش از 60 نظامی اوکراینی را اسیر کرده اند. رویترز نتوانست فوراً این موضوع را تأیید کند.

یک گزارش اطلاعاتی بریتانیا حاکی از آن است که نیروهای روسیه به جای خطر عملیات زمینی در مقیاس بزرگ، بر بمباران هوایی و توپخانه ای بی رویه تکیه می کنند، تاکتیکی که در گزارش گفته می شود می تواند تلفات نظامی روسیه را محدود کند اما به غیرنظامیان بیشتری در اوکراین آسیب می رساند.

(گزارش توسط خبرنگاران رویترز در ماریوپول، ناتالیا زینتس و ماریا استارکووا در دفاتر لویو، الساندرا پرنتیس و رویترز در سراسر جهان، نوشته لینکلن فست، کریسپیان بالمر و جان دیویسون، ویرایش توسط ویلیام مالارد، فرانسیس کری و تیموتی هریتیج)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.