راه بروید تا تلفن‌همراهتان شارژ شود!

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، برداشت انرژی مفهوم جدیدی نیست؛ خطی از فناوری است که به تبدیل انرژی مانند گرما و نور به انرژی الکتریکی برای تامین انرژی دستگاه‌ها در طول مسیر می‌پردازد. این دستگاه که توسط دانشیار تاکشی یوشیمورا ساخته شده، تنها دو سانتی‌متر قطر دارد و مجهز به یک قطعه فلزی U شکل

کد خبر : 289105
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
راه بروید تا تلفن‌همراهتان شارژ شود!



به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، برداشت انرژی مفهوم جدیدی نیست؛ خطی از فناوری است که به تبدیل انرژی مانند گرما و نور به انرژی الکتریکی برای تامین انرژی دستگاه‌ها در طول مسیر می‌پردازد.

این دستگاه که توسط دانشیار تاکشی یوشیمورا ساخته شده، تنها دو سانتی‌متر قطر دارد و مجهز به یک قطعه فلزی U شکل است که ذره‌بین پویا نامیده می‌شود.

یوشیمورا توضیح می‌دهد: «از آنجایی که انتظار می‌رود دستگاه‌های الکترونیکی از نظر انرژی کارآمدتر شوند، امیدواریم این اختراع به تحقق دستگاه‌های الکتریکی پوشیدنی خود شارژ شونده کمک کند.»

برداشت انرژی از این طریق بسیار عملی است؛ زیرا می تواند انرژی جنبشی را از ارتعاش به انرژی الکتریکی تبدیل کند و تحت تأثیر آب و هوا قرار نگیرد. رویکرد جدیدتر امکان تبدیل قدرت 90 برابر بیشتر از ارتعاشات ایجاد شده توسط حرکت معمولی راه رفتن انسان را فراهم می کند.

این تیم روی برداشت‌کننده‌های انرژی ارتعاشی کار کرده‌اند که از اثر پیزوالکتریک استفاده می‌کنند، این اثر زمانی رخ می‌دهد که برخی از مواد در پاسخ به فشار اعمال شده، بار الکتریکی یا ولتاژ تولید می‌کنند.

این فناوری می تواند به ارتعاشات غیر ثابت مانند حرکت راه رفتن اجازه دهد تا نیروی الکتریکی تولید کند تا دستگاه های پوشیدنی کوچک مانند ساعت های هوشمند یا ردیاب های تناسب اندام یا حتی تلفن های هوشمند و یا هدفون های بی سیم شارژ شوند.

227227



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.