راه‌اندازی بیوبانک کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

[ad_1] هوشمند نیوز/لرستان معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی بیوبانک کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: بستر برای حضور متخصصین ژنتیک در این مرکز فراهم شده است. ابراهیم فلاحی در گفت‌وگو با هوشمند نیوز اظهار کرد: در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۱۳ شرکت  تحقیقاتی در این مرکز

کد خبر : 111383
تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
راه‌اندازی بیوبانک کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

[ad_1]

هوشمند نیوز/لرستان معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی بیوبانک کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: بستر برای حضور متخصصین ژنتیک در این مرکز فراهم شده است.

ابراهیم فلاحی در گفت‌وگو با هوشمند نیوز اظهار کرد: در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ۱۳ شرکت  تحقیقاتی در این مرکز مستقر هستند که از این تعداد ۳ شرکت دانش بنیان و ۱۰ شرکت دیگر فناور هستند.

وی بیان کرد: این ۱۳ شرکت‌ تحقیقاتی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی با همت اعضای هیئت علمی ایجاد شده است.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان، وظیفه دارد بستر لازم را برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه ایجاد کند که این مهم ظرف پنج سال اخیر برای تجاری‌سازی ایده شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مهیا شده  تا تولیدات آنان به سمت تجاری‌سازی سوق داده شود.

فلاحی بیان کرد: داروی دنتول یکی از محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی لرستان بوده که شهرت جهانی یافته و این محصول نتیجه پایان نامه دانشجویی بوده که تبدیل به ایده شده که پس از تولید به مرحله‌تجاری سازی رسیده است.

وی با بیان اینکه برای حمایت از این شرکت‌ها تلاش کردیم با بخش صنعت ارتباط برقرار کنیم، عنوان کرد: در این راستا با چندین کارخانه‌داروسازی ظرف شش ماه گذشته جلساتی برگزار شده تا از این محصول حمایت کنیم و به مرحله تولید انبوه برسد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تاسیس و راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه خبر داد و با اشاره به اینکه در این راستا مجوز لازم را اخذ و یک سوله نیمه‌تمام را به این مهم اختصاص دادیم تا آن را تکمیل و تجهیز و به مرکز فناوری تبدیل کنیم، خاطر نشان کرد: برای این پروژه دو میلیارد تومان تخصیص داده شده که یک میلیارد تومان آن در قالب اوراق تخصیص یافته و در مرحله برگزاری مناقصه است.

فلاحی با بیان اینکه بین شش تا هفت میلیون تومان نیاز است تا مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان احداث و راه‌اندازی شود، تصریح کرد: با چندین شرکت شتاب‌دهنده صحبت شده تا ه عنوان حلقه بین مرکز رشد این دانشگاه و مراکز تجاری باشند و تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان سریعتر به نتیجه برسند.

وی از راه‌اندازی بیوبانک کووید ۱۹ در دانشگاه خبر داد و گفت: این بیوبانک در دانشگاه علوم پزشکی لرستان فعال شده و بستر برای حضور متخصصین ژنتیک فراهم شده تا از نمونه‌های مختلف بیماری‌ها و بافت‌ها برای کارهای تحقیقاتی استفاده کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.