راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستادخبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، سید مجتبی ذبیحی دراینباره اظهارکرد: با توجه به فراخوان ارسالی به سراسر کشور ۶۰ گروه آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.وی افزود: پس از پایش اولیه آثار با توجه به رای هیئت داوران، ۲۰ اثر

کد خبر : 473338
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستادخبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، سید مجتبی ذبیحی دراینباره اظهارکرد: با توجه به فراخوان ارسالی به سراسر کشور ۶۰ گروه آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
وی افزود: پس از پایش اولیه آثار با توجه به رای هیئت داوران، ۲۰ اثر مورد پذیرش قرار گرفت تا با دعوت به محل برگزاری جشنواره اثر خود را اجرا کنند.
دبیر جشنواره سرود روستایی رضوی بیان کرد: ۲۰ اثر برگزیده با ۳ موضوع امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی ملقب به شاهچراغ برگزار خواهد شد.
ذبیحی ادامه داد: شرکت کنندگان در این جشنواره از استان‌های چهار محال و بختیاری، یزد، کرمان، خراسان رضوی، هرمزگان و تهران خواهند بود.
وی درباره رده سنی برگزاری این جشنواره تصریح کرد: این جشنواره در رده سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال و در دو بخش دختران و پسران برپا خواهد شد.
دبیر جشنواره سرود روستایی رضوی خاطر نشان کرد: در مجموع این جشنواره در ۴ بخش برگزار شده در هر قسمت ۳ تیم برگزیده خواهند شد.
ذبیحی درباره زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره گفت: با توجه به اعلام بنیاد بین المللی جشنواره امام رضا (ع) اختتامیه این جشنواره بعد از پایان ماه مبارک رمضان به میزبانی هرمزگان برگزار خواهد بود.

استفاده از ظرفیت نوجوانان در آئین‌های نمایشی روستایی رضوی

دبیر جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی گفت: تلاش بر استفاده از ظرفیت نوجوانان و تازه جوانان زیر ۲۰ سال در آئین‌های نمایشی روستایی رضوی سرلوحه کار بوده است.
سید محمد مصطفی موتورچی درباره جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی اظهار کرد: با توجه به همکاری حوزه هنری و دفتر بچه‌های مسجد تلاش این بخش از جشنواره استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان کمتر از ۲۰ سال بود.
وی افزود: در سایت جشنواره حدودا ۲۰ اثر بارگزاری شد که تنها ۹ اثر مجوز حضور در مرحله نهایی این بخش از جشنواره را با نظر هیئت داوران کسب کرد.
دبیر جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی درباره موضوعات مرتبط با این بخش تصریح کرد: جشنواره آئین‌های نمایشی روستایی رضوی با محوریت امام رضا(ع) و اخلاقیات منتصب به ایشان از جمله رافت، شفاعت و شجاعت برگزار خواهد شد.
موتورچی با اشاره به حضور ۷ استان در اختتامیه این بخش خاطر نشان کرد: ۹ اثر برگزیده از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، مازندران، خوزستان، تهران، هرمزگان و آذربایجان غربی باهم به رقابت می‌پردازند.
وی با اعلام اینکه رقابت این گروه‌ها بعد از پایان ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، بیان کرد: همچنین رقابت‌ها به مدت ۳ روز ادامه پیدا خواهد کرد که در همان ۳ روز داوری نیز انجام خواهد شد.

گسترش تولیدات هنری درباره امام رضا(ع) با استمرار جشنواره‌های‌ رضوی
بازیگر برگزیده دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی گفت: استمرار جشنواره‌های رضوی سیره امام رضا را در لایه های مختلف جامعه به زبان هنر گسترش می‌دهد .
نجمه محرابی که در دومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی موفق به کسب رتبه برتر بخش بازیگری زن شده بود، اظهارکرد: نمایشی که در آن موفق به کسب این رتبه شدم “هشت خان” به کارگردانی خانم آدینه رحیم نژاد بود که قصه واقعی زوجی از غرب کشور را روایت می‌کرد که به واسطه عنایت امام رضا(ع) صاحب فرزندی می‌شوند و نذر می‌کنند هر ساله به زیارت ایشان مشرف شود.
وی با بیان اینکه ادای این نذر ادامه داشت تا اینکه فرزند به سربازی می‌رود و با آغاز جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد، افزود: پیکر این شهید اشتباها به مشهد می‌رود که داستان واقعی از زندگی شهید غلامرضا مردانی از خطه غرب کرمانشاه است.
این هنرمند عرصه تئاتر خیابانی با بیان اینکه سال گذشته اولین تجربه حضورم در این جشنواره رقم خورد، گفت: تجربه خوبی در این جشنواره داشتم و جیرفت میزبانی را بر عهده داشت که خوب میزبانی کرد .
وی بر ارتباط موضوعی آثار رسیده به این بخش جشنواره با حوزه سیره رضوی صحه گذاشت و بر اهمیت ارتباط محتوایی نمایشنامه ها با اهداف جشنواره نیز تاکید کرد.
محرابی کیفیت آثار را در بخش خیابانی خوب ارزیابی کرد و گفت: نمایشنامه ها و آثار موضوع محور مذهبی همواره از حساسیت خاصی برای اجرا برخوردار است که باید مورد توجه هنرمندان این حوزه باشد.
وی با بیان اینکه چنین جشنواره های تخصصی و موضوع محوری خواه ناخواه دارای محدودیت هایی ست، متذکر شد: همین محدودیت ها گاهی به نوبه خود یک نوع افتخار برای هنرمندان این عرصه محسوب می‌شود.
به اذعان این هنرمند برگزیده تئاتر خیابانی، با وجود و استمرار چنین جشنواره‌هایی بیش از پیش میتوان شاهد گسترش تولیدات هنری عرصه فرهنگ و سیره رضوی بود.
وی با اشاره به اجرای نمایش هفت خان در ایام عید مشهد قبل از برگزاری جشنواره نیز به خاص بودن تماشاگران این نوع نمایش‌ها اشاره و بر لزوم اهتمام بر کسب رضایت آنان صحه گذاشت.
محرابی خاطرنشان کرد: نوع ارتباط خاصی که تماشاگران با این جنس کارها برقرار می‌کنند نشأت گرفته از عنایت امام رضا(ع) است که در این نوع کارها اثرگذار است.
وی گریزی به تغییر امسال جشنواره در باب حذف بخش رقابتی آن زد و در این باره نیز گفت: اینکه هر گروه نمایشی در شهر خودش به اجرا برود کار بسیار قشنگی است که تماشاگران خود را گسترش خواهد داد.
محرابی در پایان سخنانش ضمن عرض خداقوت به دست‌اندرکاران این جشنواره برای تلاش در جهت استمرار این رویداد فرهنگی و هنری از حضور خود در جشنواره پیش رو به عنوان بازیگر خبر داد که در صورت انتخاب اثر محقق خواهد شد.
آئین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر خیابانی رضوی اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با ایام میلاد با سعادت حضرت رضا(ع) با حضور هنرمندان این عرصه برگزار شد.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.