راند آفریقای جنوبی در آستانه انتشار داده های تورم و تصمیم نرخ SARB با ریسک نزولی مواجه است

[ad_1] چشم انداز بنیادی USD/ZAR: هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید مشترک شدن در خبرنامه خوانده شده ترین: انتخابات ترکیه و پیامدهای آن برای لیر به عنوان USD/TRY چشم نواز اقدام قیمت USD/ZAR در ماه گذشته با چالش‌های

کد خبر : 360260
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۳۷
راند آفریقای جنوبی در آستانه انتشار داده های تورم و تصمیم نرخ SARB با ریسک نزولی مواجه است

[ad_1]

چشم انداز بنیادی USD/ZAR:

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

خوانده شده ترین: انتخابات ترکیه و پیامدهای آن برای لیر به عنوان USD/TRY چشم نواز

اقدام قیمت USD/ZAR در ماه گذشته با چالش‌های متعددی همراه بوده است که ترس از تحریم‌های ایالات متحده، توافقنامه رشد و فرصت آفریقا (AGOA)، بدتر شدن داده‌های SA و البته هدیه‌ای که همچنان ادامه دارد، Loadshedding است.

فروش اولیه USDZAR که به دلیل بارگیری فزاینده آغاز شد، پس از اظهارات روبن بریگیتی، سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی، با گلوله ای از ناحیه بازو مواجه شد. بریجیتی در یک نشست خبری در روز پنجشنبه 11 مه گفت که ایالات متحده معتقد است اسلحه و مهمات در یک کشتی باری روسی که در ماه دسامبر در یک پایگاه دریایی در حومه کیپ تاون پهلو گرفت، بارگیری شده است. واکنش بازار پس از این اظهارنظرها باعث شد که رند موقعیت بیشتری را در برابر دلار آمریکا از دست بدهد که در روز نزدیک به 19.3400 (2019 و ATH) بسته شد. از آنجایی که قبل از صعود به بالاتر، شاهد رد شدن از مارک 19.5000 و بازگشت به دسته روانشناختی 19.0000 بودیم.

همه اینها پس از افزایش 50 واحدی در ثانیه توسط بانک ذخیره آفریقای جنوبی (SARB) صورت می‌گیرد که با افزایش هزینه‌های استقراض، بار دیگر به شدت به مصرف‌کنندگان ضربه می‌زند. هر گونه دستاوردی که بانک مرکزی در مورد قدردانی بیشتر از ZAR داشت، بار دیگر توسط یک اشتباه سیاسی بالقوه از بین رفت. وقتی علامت روانی 20000 در افق استوار است، ZAR از اینجا به کجا می رود؟

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

AGOA DEAL AND SA DATA

بسیاری از ترس ها از زمان ادعاهای سفیر ایالات متحده در مورد تحریم های احتمالی بر آفریقای جنوبی و همچنین روابط تجاری بین SA و ایالات متحده است. توافق AGOA یک موضوع دائمی بحث در میان اقتصاددانان و مفسران سیاسی محلی و بین المللی بوده است. انصافاً گفتگوها در مورد AGOA خیلی قبل از اتهامات سفیر ایالات متحده آغاز شد و بسیاری از اقتصاددانان محلی احساس کردند آفریقای جنوبی نتوانسته است از توافق AGOA استفاده کند. شکست دولت در استفاده کامل از مزایای AGOA در تمام بخش‌ها همچنان یک راز باقی مانده است و با این حال در سال 2021 SA حدود 2.7 میلیارد دلار به ایالات متحده صادر کرد که معیارهای واجد شرایط بودن AGOA را برآورده کرد. در مجموع صادرات SA به ایالات متحده در طول سال 2021 با فلزات و مواد معدنی خاصی که واجد شرایط AGOA نیستند، 15.7 میلیارد دلار بوده است. اتهامات اخیر سفیر ایالات متحده این نگرانی را ایجاد کرده است که ایالات متحده ممکن است به دنبال حذف SA از AGOA در زمان پایان توافق فعلی در سال 2025 باشد که SA را در شرکت کشورهای سابقی مانند کامرون، گینه و مالی قرار می دهد که با تعلیق روبرو شده اند. ترس این است که چنین تعلیقی بیشتر به اقتصادی آسیب بزند و در صورت وقوع چنین تعلیقی به تعداد فزاینده شهروندان بیکار اضافه شود.

در جبهه آفریقای جنوبی، در حالی که تورم و هزینه های استقراض بالاتر می رود، اقتصاد همچنان عملکرد کمتری از برآوردها دارد. داده‌های خرده‌فروشی در ماه مارس که صبح امروز منتشر شد، نشانه‌های بیشتری از مبارزه‌ای را که مردم آفریقای جنوبی با آن مواجه هستند، نشان می‌دهد، زیرا خرده‌فروشی در ماه مارس پس از کاهش -0.3 درصدی در ماه فوریه، 0.7- درصد کاهش یافت. هفته آینده هم داده‌های تورم آفریقای جنوبی و هم جلسه بانک مرکزی را به همراه خواهد داشت که بازارهایی که عمدتاً انتظار افزایش 25 واحدی در ثانیه را دارند. با نگاهی به جلسه نرخ بهره و تحولات اخیر، رد کردن افزایش شگفت‌انگیز 50 واحدی در ثانیه اشتباه خواهد بود زیرا فرماندار کگانیاگو بدون شک به دنبال حفظ USDZAR زیر سطح 20.0000 است. اینکه آیا او با توجه به سرعت رالی های این زوج شانسی خواهد داشت یا نه، باید دید.

image1.png

منبع: STATS SA

سقف بدهی آمریکا

بخشی از رونق اخیر دلار به بن بست و عقب و جلو شدن سقف بدهی ایالات متحده بین جمهوری خواهان و دموکرات ها بوده است. بلاتکلیفی متعاقب آن بازارها را به دلیل بازگشت تقاضای پناهگاه امن، ذی نفع کوتاه مدت دلار کرده است. کوین مک کارتی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت که در حالی که دیروز در جریان مذاکرات با رئیس جمهور بایدن پیشرفت حاصل شد، توافق در این هفته بعید به نظر می رسد. با توجه به نظرات، آیا ادامه بلاتکلیفی USDZAR می تواند از مرز 20.0000 عبور کند؟

از نظر تقویم، اطلاعات زیادی در مورد تاثیرگذاری زیاد این هفته از ایالات متحده یا SA نداریم، که نشان می دهد هر گونه حرکت در شاخص دلار احتمالاً تأثیر بیشتری بر USDZAR خواهد داشت. این چیزی است که تقویم در 7 روز معاملاتی آینده ذخیره می کند (زمان ارسال شده GMT+1 است):

image2.pngimage3.pngimage4.pngimage5.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

با نگاهی به نمودار روزانه زیر، می‌توانیم حمایت کوتاه‌مدت را در اطراف سطح روانی 19.0000 ببینیم. با توجه دقیق به USDZAR برای بخش بهتری از 7 سال، به این نتیجه رسیدم که USD/ZAR با اعداد کامل/اعداد روانی میل دارد. این جفت در حال حاضر بین سطح حمایت 19.0000 و بالاترین سطح تاریخ در حدود 19.5125 با 20.0000 در افق محبوس شده است، که در آن نقطه ممکن است اصلاح صورت گیرد.

از طرف دیگر، یک فشار پایین تر از اینجا مستلزم بسته شدن شمع روزانه زیر 19.0000 است که شاهد تمرکز روی حمایت در 18.7000 و 18.5000 خواهد بود. هر گونه افزایش بیشتر برای ZAR و MA 50 روزه در حدود 18.3400 ارزش توجه را دارد.

USD/ZAR نمودار روزانه، 17 می 2023

image6.png

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

استراتژی های معاملاتی و مدیریت ریسک

اقدام قیمت

پیشنهاد شده توسط زین وودا

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.