راز زندگی زوج هایی که همیشه در کنار هم حس امنیت دارند چیه؟

به گزارش هوشمند نیوز؛ هر فردی که در رابطه بتواند نیاز های همسر خود را به درستی بشناسد بداند که چگونه در برابر بقیه افراد با او رفتار کند امنیت عاطفی را ایجاد کرده است. اما گاهی اوقات این واکنش های عاطفی جای منطق را در ذهن ما می گیرند. شوک های روانی مختلفی در

کد خبر : 261724
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۶:۲۱
راز زندگی زوج هایی که همیشه در کنار هم حس امنیت دارند چیه؟


به گزارش هوشمند نیوز؛ هر فردی که در رابطه بتواند نیاز های همسر خود را به درستی بشناسد بداند که چگونه در برابر بقیه افراد با او رفتار کند امنیت عاطفی را ایجاد کرده است. اما گاهی اوقات این واکنش های عاطفی جای منطق را در ذهن ما می گیرند. شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است امنیت عاطفی در دوران رابطه برای ازدواج است.


در این زمینه بخوانید؛

چجوری میشه به عشق یک طرفه پایان داد؟

اصلی ترین اختلافات در دوران عقد و نامزدی چیست؟

ترفندهای زیرکانه برای شناخت بیشتر در دوران نامزدی


 

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادت های زوج هایی که احساس امنیت می کنند، صحبت کنیم.

نشانه هایی که شخصی فاقد احساس امنیت عاطفی است

احساس امنیت عاطفی مقدس ترین و مهم ترین استعدادی است که هر انسانی می تواند داشته باشد و باید همیشه از آن محافظت و مراقبت کرد. اما این اذعان وجود دارد که حفظ امنیت عاطفی می تواند گاهی اوقات دشوار باشد. فصل هایی در زندگی هر فردی وجود دارد که حفظ این وضعیت می تواند چالش برانگیز باشد. توجه به این علائم برای بهزیستی ما ضروری است. زیرا دوست داشتن خود برای رسیدن به شادی حیاتی است. بدون امنیت عاطفی سالم، دوست داشتن خود را همیشه چالش برانگیز می کند. ما تبدیل به شخصی می شویم که می توانستیم باشیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ما در خطر از دست دادن مهارت های اجتماعی خود قرار می گیریم، بنابراین نمی توانیم ارتباط برقرار کنیم. بدون مهارت های اجتماعی، هوش اجتماعی را نیز از دست می دهیم. فقدان امنیت عاطفی می تواند به مجموعه ای از مسائل منجر شود که اکثر آن‌ها از آن بی خبرند.

چند نشانه که نشان می دهد فردی فاقد امنیت عاطفی است

آگاهی از احساس امنیت عاطفی خود در کنار اطرافیان بسیار مهم است. شما باید هوش اجتماعی را بشناسید تا شاهد این تغییرات باشید. در زیر ده نشانه آشکار از عدم این زمینه شخصی و علل احتمالی آن آورده شده است.

کسی که فاقد امنیت عاطفی است سریعاً فحاشی می کند

کتک کاری زن و شوهر

اطمینان از خود و آن چه می توانید به دنیا ارائه دهید به معنای کنترل منطقی بر احساسات خود است. اگر فاقد آن امنیت و اطمینان هستید، می تواند شما را مستعد طغیان کند. شما به سرعت از عصبانیت و طغیان بلند برای محافظت از ترس خود استفاده می کنید و این می تواند یک مکانیسم مقابله باشد. داشتن امنیت عاطفی قوی به این معنی است که اجازه ندهید چیزهای نسبتاً جزئی زیر پوست بریده شوند. مواجهه با طرد شدن از طرف شریک یا همکار نباید باعث ایجاد نارضایتی شود. درعوض، باید فرصتی برای نگاه کردن به آینده در مورد چگونگی بهبود دفعه بعد باشد.

احساسات افراد و مشکلات عاطفی

احساسات مهم هستند و باید ابراز شوند. اما این قابلیت عاطفی به معنای درک زمانی است که مناسب است. اما اگر مستعد دشنام های پر احساس هستید، این نشان دهنده فقدان احساس امنیت عاطفی است. نه تنها این، بلکه فقدان مهارت های اجتماعی را نیز آشکار می کند.

احساس درماندگی و ناامیدی

زندگی پر از شادی و سرگرمی است. احساس شکستگی و پریشان در یک دوره طولانی یک علامت هشدار دهنده است. شما نمی توانید خود را از این مکان تاریک بیرون بیاورید. بدون پشتوانه عاطفی قوی، به راحتی می توان به بیماری های جهان اجازه داد. شما باید یاد بگیرید که با درک بهتر شدن زندگی، منفی گرایی را جبران کنید. اما بدون احساس امنیت عاطفی، غیرممکن است.

فردی که یک فرایند را به صورت پایینی برخوردار است، زمانی که زمان ابراز همدردی با دیگران فرا می رسد، بی احساس می شود. ناتوانی در تسلی دادن یا تشخیص کسی که درد دارد نشان دهنده فقدان هوش اجتماعی است. برخی افراد با دیگران گریه می کنند یا از دیگران متنفرند. اما لوح خالی بودن نشانه خوبی نیست. مردم برای احساس سرزندگی به ارتباطات عاطفی نیاز دارند و داشتن این عدم آگاهی می تواند برای فرد رنجور ویرانگر باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دوستی که یکی از والدین خود را از دست بدهد لحظه ای برای دلداری آن‌ها خواهد بود. این رفتار یک عنصر حیاتی در هوش اجتماعی است. اما هیچ کاری نکردن یا احساس نکردن چیزی نشان دهنده فقدان همدلی است.

مشکل در روابط

چه دوستانه و چه عاشقانه، طبیعتاً یک عنصر عاطفی در روابط وجود دارد. احساسات باید در یک رابطه پر رونق به اشتراک گذاشته شوند. یک شریک باید بداند که می تواند در مورد هر چیزی با طرف مقابل خود صحبت کند.

به دنبال جلب رضایت دیگران بالاتر از خودشان هستند

کمک به دیگران همیشه خوشایند است. اما زمانی می رسد که آسیب زا می شود. وقتی احساس امنیت عاطفی ندارید، کمک به دیگران راهی برای پنهان شدن از خودتان است. شما نمی خواهید به خودتان کمک کنید یا با مشکلات خود کنار بیایید، بنابراین به دیگران کمک می کنید. این از ترس از نگاه عمیق به آن چه ممکن است به شما صدمه بزند ناشی می شود. اما در نهایت این درد درونی را متوقف نمی کند.

عادت های زوج هایی که احساس امنیت می کنند

ناامنی: عدم اطمینان یا اضطراب در مورد خود؛ عدم اعتماد به نفس. ناامنی چیزی است که همه ما داریم. مشابه هر «ضعف»، ناامنی چیزی نیست که بخواهیم اعتراف کنیم یا درباره آن صحبت کنیم. خواه نااطمینانی‌های ما ناشی از پول، ظاهر، موفقیت یا چیز دیگری باشد، احساس ناامنی کاملاً طبیعی است – تا زمانی که بدانیم چگونه با این احساسات کنار بیاییم.

با این حال، اجازه به ناامنی ها بر ما غلبه کند، می تواند تقریباً بر هر بخش از زندگی ما تأثیر منفی بگذارد.

نکته

برخی به دلیل این ناامنی به دنبال روابط هستند، به این امید که شریک مناسب ظاهری از ثبات و عادی به ارمغان بیاورد. از قضا، این میل به امنیت ممکن می‌تواند بدون دقت کافی در مقابل خود ظاهر شود. چگونه می توانیم از ایجاد ناامنی در روابط ما جلوگیری کنیم؟ در این‌جا شش راه برای ایجاد احساس امنیت وجود دارد:

به دنبال حل مواردی که شما را ازار می دهد باشید

زناشویی

اگر مصمم به انجام این رابطه هستید، ضروری است که دقیقاً آنچه شما را آزار می دهد، کشف کنید. بدون این درک، هر رابطه ای کوتاه مدت، ناکامل یا هر دو خواهد بود. شما همچنین باید تمایل داشته باشید که ناامنی های خود را تصدیق کرده و برای رفع آن تلاش کنید. ما می گوییم “روی حل آن مشکلات” زیرا کشف و حل ناامنی های ریشه دار یک فرآیند است. کمی وقت بگذارید و تنها بنشینید و به چیزهایی فکر کنید. ممکن است ایده عاقلانه ای باشد که مجله ای تهیه کنید که در آن بتوانید افکار را به محض ظهور یادداشت کنید. این احتمال وجود دارد که برخی از الگوهای فکری رفتاری ظاهر شوند.

نکته

ایده خوب دیگر این است که با یکی از نزدیکان خود صحبت کنید. وقتی نوبت صحبت آنهاست، با دقت گوش دهید. اگرچه آن‌چه آن‌ها می گویند ممکن است آن چیزی نباشد که شما لزوماً می خواهید بشنوید، درک مشکل از دیدگاه شخص دیگری می تواند بسیار کمک کند.

احساس امنیت باعث می شود ارزش خود را درک کنید

ناامنی اغلب باعث می شود که ما فقط بر ویژگی های فردی تمرکز کنیم که احساس می کنیم فاقد آن هستند. اگر شریک زندگی‌تان شما را همان‌طور که هستید می‌پذیرد – چیزی که شما را عاشقانه منحصربه‌فرد می‌کند – چرا بیش از حد خود را به ضعف‌های خود توجه کنید؟

احساس امنیت البته چندان هم ساده نیست

اگر ما در یک آسیب احساسی هستیم، دچار مشکلاتی می شویم. شما به دنبال بازخورد صادقانه در مورد چیزهایی هستید که شما را برای آن‌ها محبوب می کند. این حیاتی است – هم برای رفاه فردی و هم برای رفاه رابطه – به خود یادآوری اجزایی که ارزش خود را تشکیل می دهند.

برای ایجاد احساس امنیت عزت نفس خود را افزایش دهید

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دارای ناامنی روابط بیشتری هستند، عزت نفس پایین‌تری دارند. این طبیعت انسان است که وقتی ناامن هستیم به دنبال تایید خارجی باشد. در حالی که این ممکن است برای دوستان و عزیزان خوب باشد، ممکن است تحت شرایط خاصی برای شریک زندگی شما کمی نگران کننده باشد. ایجاد عزت نفس، در حالی که به طور منظم بسیار دشوار تلقی می شود، در واقع آنقدرها هم سخت نیست.

نکته

تمرین مراقبه ذهن آگاهی را به یک عادت تبدیل کنید. حتی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تمرین مدیتیشن روزانه به آرامش ذهن شما کمک می کند. همچنین شفقت به خود را به وجود می آورد و – شاید مهمتر از همه – حس مورد نیاز پذیرش را القا می کند.

صادق باشید

هنگامی که متوجه شدید ناامنی شخصی شما چیست، وقت آن است که با شریک زندگی خود گفتگو کنید. خیلی اوقات در روابط، احساسات سرکوبگر به مشاجره و مشاجره های اضافی ظاهر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این منصفانه نیست که شریک زندگی خود را در حالت عدم احساس امنیت نگه دارید. و اگر نگران طرد شدگی یا نگاه تحقیرآمیز هستید، به هر حال این کار را انجام دهید. اگر شریک زندگی شما به هر نحوی رفتاری غیر حمایتی یا قضاوت کننده داشته باشد، ممکن است این رابطه ارزشش را نداشته باشد.

عشق زناشویی

آن‌چه باعث خرابی احساس امنیت است را برطرف کنید

انتظار برای زمانی که “احساس می کنید” کاری را انجام دهید هرگز ایده خوبی نیست. مهم نیست که این «چیز» کاهش وزن، ترک سیگار، غلبه بر کمرویی، مطالعه سخت‌تر، هر چه باشد، به تعویق انداختن همیشه از یک منحنی منفی پیروی می‌کند.

فرض کنید “ناراحتی” در محور Y (عمودی) و “زمان” در محور X است. با گذشت زمان، شیب منحنی به شدت در امتداد محور Y افزایش می یابد. پس از انجام یک اقدام – مثلاً در نقطه میانی منحنی – ناراحتی به سرعت کاهش می یابد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.