رازهای منحنی S: چرا پذیرش بیت کوین بیشتر از آنچه فکر می کنید طول می کشد؟

[ad_1] این یک سرمقاله نظر توسط Bitcoin Graffiti، یک توسعه دهنده نرم افزار و هنرمند گرافیتی است. در سال 1714، پارلمان بریتانیا قانون طول جغرافیایی را معرفی کرد، قانونی که جایزه ای 20000 پوندی (بیش از 1 میلیون دلار به پول امروزی) به هر کسی که بتواند طول جغرافیایی در دریا را به طور دقیق

کد خبر : 361573
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
رازهای منحنی S: چرا پذیرش بیت کوین بیشتر از آنچه فکر می کنید طول می کشد؟

[ad_1]

این یک سرمقاله نظر توسط Bitcoin Graffiti، یک توسعه دهنده نرم افزار و هنرمند گرافیتی است.

در سال 1714، پارلمان بریتانیا قانون طول جغرافیایی را معرفی کرد، قانونی که جایزه ای 20000 پوندی (بیش از 1 میلیون دلار به پول امروزی) به هر کسی که بتواند طول جغرافیایی در دریا را به طور دقیق تعیین کند، پاداش می دهد. کاپیتان ها از زمان شروع تجارت جهانی با ناوبری ضعیف دست و پنجه نرم می کردند. اگرچه ملوانان می‌توانستند به راحتی عرض جغرافیایی را با اندازه‌گیری ارتفاع خورشید اندازه‌گیری کنند، تعیین طول جغرافیایی بسیار سخت بود و البته تکنیک‌های ناکارآمد کشتی‌ها را منحرف کردند. بدون یاتاقان های بصری، انسان ها کور در دریاهای آزاد دریانوردی می کردند. افزایش زمان سفر منجر به اسکوربوت، تاخیر و برخورد کشتی‌ها بر روی صخره‌ها شد – خدمه و محموله‌ها را برای همیشه در اعماق از دست دادند.

خوشبختانه، یک بریتانیایی نابغه راه حل را پیدا کرد – این کرنومتر، ساعتی که می توانست ضربان خود را در دریاهای ناآرام حفظ کند. جان هریسون این نابغه بود و اختراع او از تکنیک‌های خام نجومی که بر آسمان صاف، جداول اعداد و ساعت‌های محاسبه متکی بود، بهتر عمل کرد. بهترین دومی وجود نداشت.

اما نوآوری او پذیرفته نشد!

بر اساس “طول جغرافیایی” توسط داوا سوبل، تا سال 1828 طول کشید تا هیئت جغرافیایی منحل شود و کرونومتر به تصویب انبوه برسد.

چرا روی زمین اینقدر طول کشید؟

رفتن فراتر از منحنی S

“… انتشار نوآوری ها یک فرآیند اجتماعی است، حتی فراتر از یک فرآیند فنی.”

-اورت ام راجرز، “اشاعه نوآوری ها”

یکی دیگر از دستگاه های اندازه گیری زمان در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. بیت کوین یک ساعت غیرمتمرکز در فضای مجازی است که محاسبات اقتصادی دقیق و ناوبری مالی را در آب های نامشخص زندگی امکان پذیر می کند. اگرچه خواص آن از نظر کاربران آن برتر است، اما میزان پذیرش آن چندان چشمگیر نیست.

بسیاری ادعا می کنند که در آستانه عبور از شکاف است: “این اینترنت سال 1995 است!” اما در روند صعودی‌مان، انتظار داشتیم که آیفون‌مانندی بپذیرد. مطمئناً، ایده‌ها سریع‌تر از همیشه گسترش می‌یابند، اما در نظر گرفتن این روند به عنوان تنها متغیر حاکم بر نرخ پذیرش، ساده‌سازی بیش از حد آن است. داستان طول جغرافیایی به ما نشان می‌دهد که حتی زمانی که یک نوآوری کاملاً بی‌معنی باشد، ممکن است بیشتر از آنچه فکر می‌کنید طول بکشد تا به آن برسد.

دسته‌های پذیرنده راجرز (آبی) و منحنی S پذیرش تجمعی (نارنجی). منبع.

اورت راجرز دانشمند علوم اجتماعی بود که مشاهدات چگونگی انتشار نوآوری ها در رسانه اجتماعی را با توزیع عادی رایج کرد. با جمع آوری پذیرندگان در طول زمان، جذب مانند یک منحنی S به نظر می رسد که هاکی پس از یک منحنی به سمت بالا می چسبد. جرم بحرانی از کاربران رسیده است. این مدل در اوایل این قرن محبوبیت پیدا کرد زیرا رشد تصاعدی تلفن های همراه و اینترنت را توضیح می داد.

اما تحقیقات راجرز بیش از این مدل به یاد ماندنی را در بر می گیرد. او در کتاب خود با عنوان «اشاعه نوآوری‌ها» پنج پارامتر را تشخیص داد که بر نرخ پذیرش یک فناوری حاکم است.

پنج ویژگی درک شده بیت کوین

یک: مزیت نسبی

اشاعه نوع خاصی از ارتباط است که در آن محتوای پیامی که رد و بدل می شود با یک ایده جدید مرتبط است.

-راجرز، انتشار نوآوری ها

ارزش درک شده بیت کوین توسط دو چیز تعیین می شود: نیازها و قیمت.

برای داشتن یک نیاز باید یک مشکل را تجربه کرد. مسائل مربوط به پول فیات مدت‌هاست که در جوامع سایفرپانک و پول معتبر شناخته شده است و آنها اولین کسانی بودند که از آن استفاده کردند. اما خارج از این دسته های اجتماعی، آگاهی نسبت به تنزل ارزش دلار پایین است. فقدان آموزش مالی و غوطه وری در فیات باعث می شود مردم به دنبال راه حل نباشند. بدون تشخیص مناسب، هیچ کس به درمان نیاز ندارد.

قیمت بیت کوین در حال کاهش است و تعصب واحد باعث می شود سکه گران به نظر برسد. مردم نمی دانند که قابل تقسیم است. قیمت نیز بی ثبات است و عملکرد ذخیره ارزش آن را مبهم می کند. شما می توانید این را با سایر موارد فرزندخواندگی مقایسه کنید. به عنوان مثال، کاربران تلفن همراه ارزش را فورا درک می کنند – با هر کسی، در هر زمان و هر مکان تماس می گیرند. اما با بیت کوین، کاهش 80 درصدی و «کاهش تعداد» برای سال‌ها غیرمعمول نیست. برای دیدن ارزش بیت کوین به سطح بالایی از انتزاع نیاز دارد و برای اینکه از بازار خارج نشود، اعتقاد بالایی دارد.

دو: سازگاری

«پذیرندگان بالقوه ممکن است تشخیص ندهند که نیاز به یک نوآوری دارند تا زمانی که از ایده جدید یا پیامدهای آن آگاه شوند.»

-راجرز، انتشار نوآوری ها

اولین نسخه از یک فناوری جدید به ندرت با کل بازار مطابقت دارد و فقط برای گروهی از نوآوران مناسب است. به گفته راجرز، یک نوآوری باید وجود داشته باشد دوباره اختراع کرد برای یافتن تناسب محصول با بازار

بیت کوین در حال حاضر با افراد تحصیل کرده مالی سازگار است. اما فراتر از این گروه، بیت کوین با سیستم های ارزشی و اعتقادی مردم همخوانی ندارد. این هنوز یک محصول خاص در مرحله مبتکر است.

برای اینکه بیت کوین به کاربران اولیه بیشتری برسد، باید برای بازارهای مختلف جهانی دوباره اختراع شود. در حال حاضر، دو مسیر متمایز در حال ظهور است: روایت و استفاده متوسط ​​از تبادل (MoE). در اینجا سه ​​نمونه آورده شده است:

  1. “بانکداری بدون بانک”: بیت کوین می تواند به مردم کشورهای در حال توسعه کمک کند تا از سیستم بانکداری قدیمی جهش کنند. استارلینک و تلفن‌های هوشمند امکان پذیرش در مواردی را فراهم می‌کنند که وزارت مالیه، سیستم حواله‌ها و حساب بانکی در جیب شما ارزش بالایی دارند. رهبران کشورهایی مانند السالوادور، مکزیک و اندونزی از چنین روایت هایی برای توضیح اختراع ناکاموتو استفاده می کنند.
  2. «جنگ سایبری»: در کتاب «جنگ نرم» جیسون لوری از زبان نظامی برای اختراع مجدد بیت کوین به عنوان یک دارایی ژئوپلیتیکی برای مبارزه دولت ها در فضای سایبری استفاده می کند و دامنه جدیدی از جنگ را ایجاد می کند. از طریق لنز نظامی، او بیت کوین را به عنوان «قدرت بیتی» مجدداً معرفی می کند، و چشم اندازی را ایجاد می کند که در آن ASIC ها انرژی را برای بالا بردن یک دیوار رمزنگاری تبدیل می کنند و هزینه حمله به داده های مالی را افزایش می دهند. لوری یک عامل تغییر است، کسی که بیت کوین را ترجمه می کند تا آن را با ارتش ایالات متحده سازگار کند.
  3. “تعادل شبکه”: این زبان گروه بخش انرژی است. استخراج اثبات کار می‌تواند برای انعطاف‌پذیری بیشتر شبکه‌های انرژی، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و سودآوری از منابع انرژی به‌سرعت استفاده شود.

این روایت ها برای سازگاری بیشتر بیت کوین با گروه های اجتماعی خاص که به زبان های مختلف صحبت می کنند طراحی شده اند. با افزایش درک، این گروه ها باعث ایجاد کاربردها و برنامه های کاربردی جدید خواهند شد.

منبع

سه: پیچیدگی

کرونومتر بسیار جلوتر از زمان خود بود و سال ها طول کشید تا کارآفرینان حیله گر این دستگاه را کپی و تولید کنند. به طور مشابه، ناکاموتو مجبور شد اختراع خود را به اولین پذیرندگان آن در فروم بیت کوین تاک معرفی کند. از آن زمان، کارآفرینان مجبور شدند به این پروتکل بپیوندند و خدماتی را ایجاد کنند، از جمله راه‌حل‌های ذخیره‌سازی سرد، عبارات بذر یادگاری و مبادلات. این ارتقاء تجربه کاربر را بهبود بخشید، اما در مقایسه با تلفن همراه، بیت کوین هنوز نسبتاً پیچیده است.

این در سطح توسعه بیت کوین نیز صادق است. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار جدید با پیاده‌سازی بیت‌کوین در برنامه‌های کاربردی، مانع بزرگی را برای ورود تجربه می‌کنند – اکوسیستم به خوبی توسعه وب معمولی توسعه نیافته است. و در حالی که درست است که بیت‌کوین همان چیزی نیست که در سال 2008 بود، و ارتقاء آن همچنان در دسترس‌تر است – به‌عنوان مثال، گروه‌هایی مانند Spiral و Breeze کیت‌های توسعه نرم‌افزاری را برای آسان‌تر کردن یکپارچه‌سازی راه‌اندازی کرده‌اند، به عنوان مثال – استیو جابز کجاست. لحظه رونق؟

ما همچنان منتظر اپلیکیشن قاتل خارج از جعبه هستیم.

چهار: آزمایش پذیری

«آدم باید با انجام آن کار بیاموزد، زیرا اگرچه فکر می‌کنید آن را می‌دانید، اما تا زمانی که تلاش نکنید مطمئن نیستید.

– سوفوکل، “تراکینیا”

کرنومتر یک دوره آزمایشی طولانی داشت. زمانی که کاپیتان ها می توانستند همتایان خود را در جهت بهبود یافته به روز کنند، ماه ها آزمایش و سفر گذشته بود. این وسیله تنها در صورتی خوب تلقی می شد که در طول سفر کامل قایقرانی دقیق باشد. علاوه بر آن، یک کشتی برای ماه‌ها در جریان بود و باعث تاخیر در انتشار اخبار دهان به دهان می‌شد.

سفر بیت کوین نیز زمان می برد. از آنجایی که قیمت نوسان دارد، غیرمعمول نیست که برای مدتی «زیر آب» باشید. این می تواند بر مزایای درک شده توسط کاربر تأثیر بگذارد، اما ممکن است همتایان را از پذیرش منصرف کند. دوره آزمایشی ممکن است به اندازه نصف شدن پاداش باشد، و طرفداران واقعی فقط پس از زمان کافی در بازار ساخته می شوند.

اگرچه آزمایش‌پذیری بیت‌کوین آسان است – فقط می‌توان کمی خرید کرد – سود خالص کلی تنها با خرید بزرگ‌تر عالی است، و این نکته را ثابت می‌کند که دوره آزمایشی کامل ممکن است به اندازه یک نصف باشد.

پنج: قابلیت مشاهده

بیت کوین دیجیتال است و بنابراین به خوبی قابل مشاهده نیست. این مانند یک فورد مدل T نیست که در جاده ها با مزایای آن به نمایش در می آید. بیشتر مردم تنها زمانی در مورد بیت کوین در گزارش های خبری می آموزند که از بالاترین سطح خود عبور کرده باشد که می تواند فقط برای مدت نسبتاً کوتاهی دوام بیاورد.

پذیرش با برنامه‌های قابل مشاهده بیشتر سرعت می‌گیرد. شاید در آینده ای نه چندان دور، ماینرهای بیت کوین بخش جدایی ناپذیر نیروگاه ها و خانه ها باشند. مردم ممکن است بیت کوین را با تلفن های خود برای دوستان خود در خیابان ارسال کنند. یا دکمه‌های لایتنینگ را روی یک کلاینت Nostr می‌بینند و متوجه می‌شوند که می‌توان ساتوشی‌ها را به اینفلوئنسرهای مورد علاقه‌شان برد.

همچنین افزایش ثروت از طریق بیت کوین به سختی قابل تشخیص است. تا زمانی که بیت کوینی ها شروع به پوشیدن گوچی و رانندگی لامبوهای نارنجی نکنند، مشاهده HODLer های ثروتمند دشوار است. اما پوشیدن تی شرت گیگا چاد ممکن است بیهوده نباشد و به طور بالقوه گسترش را سرعت بخشد.

جایزه

هریسون به مدت 20 سال تنها نزد وقت نگهدار خود برده بود. اختراع او توسط بوروکراسی مسدود شد و عقب افتاد، اما او در نهایت جایزه 20000 پوندی خود را دریافت کرد. کارآفرینان باهوش توانستند طراحی مبتکرانه او را به تولید انبوه برسانند و زمان‌سنج‌ها را روی کشتی‌ها بیاورند تا در زمان، بار و جان افراد صرفه‌جویی کنند. زمان زیادی طول کشید، اما کرونومتر در نهایت به سمت بالا شناور شد.

امروزه مردم کره زمین از نظر مالی در تنگنا قرار دارند. مانند کشتی‌های ناآگاه از طول جغرافیایی، کورکورانه در میان آب‌های خائنانه زندگی حرکت می‌کنند و قادر به محاسبه مالی نیستند. ما بربرهایی هستیم که در عصر حجر پول پیش از علم زندگی می کنیم. نسل های آینده با ناراحتی به ما نگاه خواهند کرد.

اما این در مورد روانشناسی انسان و چگونگی استقبال مردم از ایده های جدید است. در گذشته، فناوری های در حال تغییر جهان همگی بدیهی به نظر می رسند. شما دقیقاً در وسط یک تغییر پارادایم هستید، شعله ور شدن انقلاب علمی، و به سختی می توان دید که اوضاع به کجا می رود.

بیت کوین مانند فیس بوک، اینترنت یا آیفون به سرعت منتشر نمی شود. قبل از اینکه توده ها وارد کشتی شوند، چیزهای زیادی باید ساخته شود، دوباره اختراع و ترجمه شود. مانند الکتریسیته، لایه‌های پایه بدون وسایل واقعی به سختی می‌شوند.

به آنجا خواهیم رسید.

اما بیشتر از آنچه فکر می کنید طول می کشد.

این یک پست مهمان توسط Bitcoin Graffiti است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.