رابطه مستقیم بدخوابی با سکته مغزی

دانشمندان عادات شبانه بیش از ۷هزار فرد بالای ۵۰ سال را برای کشف این پیوند، زیر نظر گرفتند. این مطالعه که تقریباً یک دهه شرکت کنندگان را دنبال کرد، نشان داد افرادی که بهترین کیفیت خواب را داشتند، ۷۵ درصد کمتر در معرض سکته مغزی بودند. اکنون کارشناسان می‌گویند اگر همه افراد خوب بخوابند، می‌توان

کد خبر : 250007
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
رابطه مستقیم بدخوابی با سکته مغزی



دانشمندان عادات شبانه بیش از ۷هزار فرد بالای ۵۰ سال را برای کشف این پیوند، زیر نظر گرفتند. این مطالعه که تقریباً یک دهه شرکت کنندگان را دنبال کرد، نشان داد افرادی که بهترین کیفیت خواب را داشتند، ۷۵ درصد کمتر در معرض سکته مغزی بودند.

اکنون کارشناسان می‌گویند اگر همه افراد خوب بخوابند، می‌توان از اکثر سکته‌ها و حتی موارد بیماری قلبی پیشگیری کرد.

دکتر ابوباکاری نامبیما، نویسنده این مطالعه، از مؤسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه، می‌گوید: با توجه به مشغله‌های شبانه‌روزی ما، شیوع کم خواب‌آلودگی قابل انتظار است.

اهمیت کیفیت و کمیت خواب برای سلامت قلب باید در اوایل زندگی، زمانی که رفتارهای سالم ایجاد شد، آموزش داده شود.به حداقل رساندن سر و صدای شبانه و استرس در محل کار می تواند به بهبود خواب کمک کند.

به گزارش دیلی میل؛ ده ها مطالعه، نداشتن خواب کافی را با بیماری قلبی و فشار خون بالا مرتبط می دانند که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می دهد. دقیقاً مشخص نیست که خواب چگونه به قلب کمک می کند. اما بسته نبودن کافی چشم، خطر ایجاد عادات ناسالمی را افزایش می دهد که می تواند به قلب آسیب برساند، مانند پر خوری و ورزش نکردن کافی.

دکتر نامبیما و همکارانش عادات خواب ۷۲۰۰ شرکت کننده را که در یک مطالعه قبلی انجام شده بود، بررسی کردند. داوطلبان که ۵۰ تا ۷۵ سال سن داشتند و از سلامت قلب خوبی برخوردار بودند، تحت معاینه فیزیکی قرار گرفتند و عادات خواب و سابقه پزشکی آنها مورد بررسی قرار گرفتند.

آنها مدت زمان خواب خود را درباره اینکه آیا سحرخیز بودند و یا در طول روز از بی خوابی، آپنه خواب یا خستگی رنج می بردند، به اشتراک گذاشتند. برای هر یک از این پنج عامل، به شرکت کنندگان در صورتی که خواب آنها بهینه بود، یک امتیاز و در غیر این صورت صفر می دادند.

هفت تا هشت ساعت خوابیدن در شب، صبحگاهی بودن و نداشتن بی خوابی، خواب آلودگی در طول روز یا آپنه خواب پنج نمره دریافت می کرد.

نمره صفر تا یک ضعیف در نظر گرفته شد. محققان بیماران را زیر نظر گرفتند و نمرات آنها را با موارد بیماری قلبی و سکته مقایسه کردند.

این یافته ها که قرار است روز شنبه در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در بارسلونا ارائه شود، نشان می دهد که ۱۰ درصد از شرکت کنندگان نمره خواب مطلوبی داشتند و ۸ درصد آنها بدخواب بودند.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.