رابرت گیتس: پوتین احیای امپراتوری روسیه را تقدیر خود می‌داند

«رابرت گیتس» وزیر دفاع اسبق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی عنوان داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بازپس‌گیری سرزمین‌های قدیمی به منظور اینکه دوباره حوزه نفوذ جغرافیایی سابق را شکل دهد، بخشی از “چشم‌انداز” خود قرار داده است. وی افزود: پوتین معتقد است که “سرنوشتش” با ایجاد مجدد امپراتوری روسیه گره خورده است. همانطور

کد خبر : 313461
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
رابرت گیتس: پوتین احیای امپراتوری روسیه را تقدیر خود می‌داند



«رابرت گیتس» وزیر دفاع اسبق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی عنوان داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، بازپس‌گیری سرزمین‌های قدیمی به منظور اینکه دوباره حوزه نفوذ جغرافیایی سابق را شکل دهد، بخشی از “چشم‌انداز” خود قرار داده است.

وی افزود: پوتین معتقد است که “سرنوشتش” با ایجاد مجدد امپراتوری روسیه گره خورده است. همانطور که زبیگنیو برژینسکی، مشاور قدیمی بنده می‌گفت “بدون اوکراین، امپراتوری روسیه وجود ندارد”، اکنون پوتین درگیر تسخیر مجدد اوکراین است و در این راه مقاومت خواهد کرد.

“امپراتوری روسیه” نام حکومتی بود که از ۲۲ اکتبر ۱۷۲۱ تا سرنگونی آن در فوریهٔ ۱۹۱۷، به مدت ۱۹۶ سال بر بخش‌های از اروپا، آسیا و آمریکا حکومت راند. پایتخت این امپراتوری، شهر سن‌پترزبورگ و زبان رسمی آن روسی، واحد پول آن روبل بود و نیز پادشاهان آن تزار نامیده می‌شدند. امپراتوری روسیه پس از امپراتوری بریتانیا و امپراتوری مغول، سومین امپراتوری بزرگ تاریخ از لحاظ وسعت محسوب می‌شود. نخستین تزار روسیه در این دوران پتر یکم و آخرین آن نیکلای دوم بود.

در همین حال رابرت گیتس با اشاره به جنگ کنونی میان مسکو و کی‌یف گفت: فکر می‌کنم که ولادیمیر پوتین باور دارد که زمان به نفع او عمل می‌کند و حمایت‌ها از جانب آمریکا، اروپا و غیره روزی تضعیف خواهند شد. و او اکنون کاری را انجام می‌دهد که ارتش‌های روسی همیشه انجام داده‌اند. به عبارتی، او تعداد زیادی از سربازها را با آموزش و تجهیزات ضعیف به خطوط مقدم اعزام می‌کند و به خیالش جمعیت زیاد، علتی برای پیروزی خواهد بود.

اوکراین به زودی تانک‌های پرقدرتی را از سوی متحدان نظامی‌اش از جمله آمریکا و انگلیس دریافت خواهد کرد.

وزیر دفاع اسبق آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توصیه‌ای برای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا داشت تا این رئیس‌جمهور کار متفاوتی انجام دهد، گفت: فکر می‌کنم تنها چیزی که می‌گفتم این بود که بسیاری از این کمک‌ها می‌توانست زودتر انجام شوند.

جو بایدن روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا ۳۱ تانک آبرامز ام۱ به اوکراین ارسال خواهد کرد. این خبر چند ساعت پس از آن منتشر شد که آلمان نسبت به ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین متعهد شد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.