رائفی‌پور عذرخواهی کرد/هوشنگ جاوید: توهین کردن نهایت بی‌منطقی یک فرد است

[ad_1] مهسا بهادری: ماجرا از استوری ۲۰ ثانیه‌ای که امید حاجیلی از صحبت‌های علی‌اکبر رائفی‌پور درباره موسیقی منتشر کرد شروع شد. کلیپی قدیمی از رائفی‌پور که سخنان خوشایندی به هنرمندان نمی‌گوید. هرچند رائفی‌پور با انتشار کلیپی اعلام کرد که آن صحبت‌ها برای سال ۱۳۸۹ بوده و سخنان او را تقطیع کرده‌اند. هجمه‌هایی که در این

کد خبر : 314120
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۳۲
رائفی‌پور عذرخواهی کرد/هوشنگ جاوید: توهین کردن نهایت بی‌منطقی یک فرد است

[ad_1]

مهسا بهادری: ماجرا از استوری ۲۰ ثانیه‌ای که امید حاجیلی از صحبت‌های علی‌اکبر رائفی‌پور درباره موسیقی منتشر کرد شروع شد. کلیپی قدیمی از رائفی‌پور که سخنان خوشایندی به هنرمندان نمی‌گوید.

هرچند رائفی‌پور با انتشار کلیپی اعلام کرد که آن صحبت‌ها برای سال ۱۳۸۹ بوده و سخنان او را تقطیع کرده‌اند.

هجمه‌هایی که در این چند روز به او وارد شد باعث شد که پس از حدود دوازده سال رائفی‌پور صحبت‌های خود را پس بگیرد و عذر خواهی کند و با انتشار کلیپی بگوید که صحبت‌هایش تقطیع شده است.

البته نوع عذرخواهی‌اش هم کمی حق به جانب بود و گفت بهانه چیز دیگری است و قطعا نقدهایی به موسیقی وارد است آن‌هایی که من گفتم سخنان حقی بود که از آن‌ها برداشت ناحق شد.

او حتی می‌گوید چگونه می‌توانم در مقابل موسیقی بایستم وقتی خودم واحد موسیقی دارم. جامعه موسیقی ناراحت نشود و ببیند که من گفتم موسیقی دارو است و اندازه دارد و درست آن کارساز است. در نهایت من باکی از عذرخواهی ندارم و اگر سخنان دوازده سال پیش کسی را رنجانده بابت آن عذرخواهی می‌کنم.

هجمه‌ها چه بود؟

این هجمه‌ها چه بود؟ اول از همه واکنش بهزاد عبدی آهنگساز، رهبر ارکستر و دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر روز یکشنبه نهم بهمن، ضمن بازنشر ویدئویی از بریده سخنرانی‌های قدیمی علی‌اکبر رائفی‌پور که در آن نسبت‌های نامناسبی به اهالی موسیقی داده شده است، هشدار داد در صورت عذرخواهی نکردن این فرد از جامعه موسیقی کشور، از دبیری این دوره از رویداد موسیقی فجر کناره‌گیری خواهد کرد.

در گام بعدی واکنش اعتراضی دبیر جشنواره موسیقی فجر به اظهارات رائفی‌پور بود. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار این محتوای ویدیویی ضمن ابراز تأسف در خصوص انتشار چنین ویدیویی در مورد هنرمندان موسیقی کشور،با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ هیچ توهینی به جامعه هنری نجیب ایران را بر نمی تابد، خطاب به اداره کل حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری حقوقی و قضایی این مسئله را صادر کرد.

با انتشار کلیپی توهین آمیز به جامعه موسیقی در فضای مجازی، سه عضو شورای هنری ارکستر ملی ایران با انتشار متنی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به انتشار این کلیپ درباره موسیقی در فضایی مجازی، واکنش نشان دادند.

در بخشی از متن منتشرشده از سوی بهزاد عبدی آمده است: «من بهزاد عبدی تا امروز و این لحظه علی‌رغم تمام اتفاقات، تمام بی‌مهری‌های بسیار و حتی میل باطنی‌ام در شرایط موجود، به وظایف و توافق‌هایم پایبند بوده و تمام توان و تلاشم را برای ارتقای هنر و موسیقی این سرزمین به کار گرفته‌ام. ولی امروز و در این زمان موجودی با نام و نشان «رائفی‌پور» دهان گشوده و به قشر عظیمی از هنرمندان موسیقی، وقیحانه توهین می‌کند. در صورتی که ایشان رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور، عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسئولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم، قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام میدارم.»

رائفی‌پور چه گفته بود؟

در بخشی از آن کلیپ رائفی‌پور گفته بود موسیقی در این مملکت جزو مواردی است که در حق آن اجحاف شده است، ساحت موسیقی به قدری مقدس است که نباید هرکسی از مادرش قهر کرد یک میکروفون بردارد و آهنگ بخواند. علم درباره موسیقی صفر ادعا درباره موسیقی علی ماشاالله و همه ما این گونه هستیم . محکم این مسئله را مطرح می‌کنم که موسیقی دارو است و از بین برنده درد است. لذا ما موسیقی را درک نکردیم. احساسات یک نفر را می‌توان با موسیقی تحریک کرد این مسئله هم می‌تواند خوب باشد هم بد. موسیقی بد آدم را مریض می‌کند و حتی کبد را هم بیمار می‌کند. کبد به هم بریزد خواب و هورمن هم به هم می‌ریزد.بتهون، فرانتس شوبرت، روبرت شومان و نیچه هر چهار نفر که موزیسین‌های بزرگی بودند بر اثر اختلالات روانی و مغزی و جنون در گذشتند. برخی غلط اندازان می‌گویند موسیقی غذای روح است، غذا نیست دارو است و این صحبت‌ها ادامه داشت …

نظر کارشناس

هوشنگ جاوید کارشناس عرصه موسیقی هم درباره این موضوع می‌گوید: « نکته ماجرا این است که توهین اساسا کار خوبی نیست چه از جانب موافقین یک امر چه از جانب مخالفین یک امر، این صحبت‌ها تازه نیست و من هم آن را نشنیده‌ام راستش را بخواهید علاقه هم ندارم که آن را بشنوم. دلیل طرح یک سری از مسائل و پرسش‌ها یا حرف‌های نامعتبر، یا کم‌آوردن است، یا نبود منطق، اگر کسی سوالی در ذهنش دارد آن را مطرح تا موضوع با گفت‌وگو حل شود چون از اساس کار کسی با توهین و فحاشی پیش نمی‌رود.

او ادامه می‌دهد: «حالا هرکسی می‌خواهد باشد، توهین کردن نهایت بی‌منطقی یک فرد است و ضمن اینکه آدم‌ها باید در حد و اندازه خودشان صحبت کنند. حالا چه این صحبت‌ها تازه باشد، چه قدیمی، فرقی نمی‌کند.

البته به غیر از هوشنگ جاوید با چند تن از اهالی دیگر حوزه موسیقی هم تماس گرفتیم اما آن‌ها یا از اساس در جریان ماجرا نبودند یا گفتند هر سخنی ارزش جواب دادن ندارد.

۵۷۲۴۵

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.