رئیس سابق SEC تایلند برنامه های دولت در مورد مالیات رمزنگاری را زیر سوال می برد

صحبت های دولتی و نظارتی در مورد کریپتوها همچنان در آغاز سال جاری به سیم های اخبار ارزهای دیجیتال سرازیر می شود. فعالیت مبادلات کریپتو نیز در حال افزایش بوده است، زیرا افزایش پذیرش و NFTها و Metaverse توجه سرمایه گذاران را بیشتر می کند. یک شبه، اخباری به گوش سیم‌های Binance (BNB) رسید که

کد خبر : 157183
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
رئیس سابق SEC تایلند برنامه های دولت در مورد مالیات رمزنگاری را زیر سوال می برد


صحبت های دولتی و نظارتی در مورد کریپتوها همچنان در آغاز سال جاری به سیم های اخبار ارزهای دیجیتال سرازیر می شود.

فعالیت مبادلات کریپتو نیز در حال افزایش بوده است، زیرا افزایش پذیرش و NFTها و Metaverse توجه سرمایه گذاران را بیشتر می کند.

یک شبه، اخباری به گوش سیم‌های Binance (BNB) رسید که با شرکت تایلندی Gulf Energy Development PLC برای راه‌اندازی یک بورس دارایی دیجیتال به توافق رسیده است. آخرین اقدام علیرغم شکایت کیفری معلق علیه Binance انجام شده است.

تایلند و بازار کریپتو

تعدادی از کشورهای منطقه موضع دوستانه تری نسبت به ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده اند. اینها شامل ژاپن و کره جنوبی می شود که پذیرش کریپتو در آنها زیاد است.

تایلند همچنین دوستدار کریپتو در نظر گرفته می شود، به طوری که بانک تایلند (BoT) از اعمال ممنوعیت کامل بر روی کریپتوها خودداری می کند. با این حال، اخیراً ممنوعیت‌هایی برای میم کوین‌ها و NFTها اعمال شده است.

علاوه بر این، دولت به تازگی برنامه هایی را برای 15 درصد مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات کریپتو اعلام کرده است. طبق گزارش‌ها، مالیات بر عایدی سرمایه به سرمایه‌گذاران و اپراتورهای ماینینگ مربوط می‌شود اما به مبادلات دارایی دیجیتال مربوط نمی‌شود. همچنین شایان ذکر است که BoT در حال پیشرفت قوی به سمت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.

به گفته CBDC Tracker، بانک تایلند در مرحله اثبات مفهوم برای Ithanon-LionRock CBDC خود است. سایر بانک های مرکزی در مرحله اثبات مفهوم عبارتند از HKMA هنگ کنگ، بانک ژاپن، بانک رزرو استرالیا، و بانک کره.

دیدگاه های تقسیم شده در مورد مالیات رمزنگاری

در حالی که برخی مالیات 15 درصدی بر عایدی سرمایه را به عنوان یک ارز دیجیتال مناسب می دانند، همه موافق نیستند. این هفته خبری مبنی بر مخالفت تیپسودا تاوارامارا، معاون دبیرکل سابق SEC تایلند با طرح‌های مالیاتی کریپتو منتشر شد. معاون سابق دبیرکل خاطرنشان کرد که کشورهایی از جمله استرالیا، سنگاپور و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مالیات بر ارزش افزوده تجارت را حذف کرده‌اند و ارزهای دیجیتال را به عنوان یک محصول در نظر نمی‌گیرند.

اواخر سال گذشته، اخباری از افسران مالی تایلند منتشر شد که قصد دارند یک چارچوب قانونی برای به حداقل رساندن خطرات ارزهای دیجیتال برای شبکه مالی و سرمایه‌گذاران ایجاد کنند. نگرانی های BoT با نگرانی های بانک انگلستان و صندوق بین المللی پول همسو است.

طبق گزارش اواخر دسامبر، بانک تایلند به زودی مقررات ارزهای دیجیتال را معرفی خواهد کرد.

تایلند و پذیرش و استخراج کریپتو

طبق اعلام دانشگاه کمبریج، تایلند تا اوت 2021 0.99 درصد از هش ریت جهانی بیت کوین را به خود اختصاص داده بود.

مهمتر از آن، پذیرش کریپتو در تایلند در حال افزایش بوده است. طبق گزارش Chainalysis، پذیرش در سراسر جهان در سال 2021 بیش از 880٪ افزایش یافت. تایلند در رتبه 12 قرار گرفت.هفتم از 154 مورد پذیرش کریپتو در سال 2021، یک مکان جلوتر از چین.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.