رئیس جمهور نیجریه از تمدید مهلت پول زدایی اسکناس قدیمی نایرا منع شد – اخبار آفریقا بیت کوین

[ad_1] در حالی که تنها چند روز مانده به پول‌زدایی اسکناس‌های قدیمی نایرا در 10 فوریه طبق برنامه زمان‌بندی شده باقی مانده است، دادگاهی در نیجریه محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور این کشور و گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی، را از تمدید بیشتر مهلت ممانعت کرد. مخالفان طرح قدیمی ارز زدایی نایرا از سوی بانک مرکزی از

کد خبر : 317720
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
رئیس جمهور نیجریه از تمدید مهلت پول زدایی اسکناس قدیمی نایرا منع شد – اخبار آفریقا بیت کوین

[ad_1]

در حالی که تنها چند روز مانده به پول‌زدایی اسکناس‌های قدیمی نایرا در 10 فوریه طبق برنامه زمان‌بندی شده باقی مانده است، دادگاهی در نیجریه محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور این کشور و گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی، را از تمدید بیشتر مهلت ممانعت کرد. مخالفان طرح قدیمی ارز زدایی نایرا از سوی بانک مرکزی از بوهاری و امفیله خواسته اند تا دوباره این مهلت را تمدید کنند.

از CBN خواسته شد دوباره مهلت غیرفعال سازی را تمدید کند

در گزارشی آمده است که دادگاه عالی نیجریه اخیراً حکمی منع کننده صادر کرده است که محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور این کشور و گادوین ایمفیله، رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN) را از تمدید بیشتر مهلت قدیمی حذف پول نایرا منع می‌کند. در این حکم، Eneojo Eneche دادگاه گفته است که این دو به همراه 27 بانک تجاری نباید «تاریخ پایانه طراحی مجدد ارز در 10 فوریه را تمدید یا مداخله کنند یا هیچ دستورالعملی برخلاف تاریخ 10 فوریه صادر کنند».

بر اساس یک گزارش، دستور منع تعقیب پس از آن صادر شد که چهار حزب سیاسی نیجریه از دادگاه برای جلوگیری از تمدید احتمالی مهلت سوآپ ارز توسط بانک مرکزی درخواست کمک کردند. همانطور که اخیراً توسط Bitcoin.com News گزارش شده است، CBN در پاسخ به درخواست های چندین گروه فشار و سیاستمداران، ضرب الاجل پول زدایی را از 31 ژانویه تا 10 فوریه تمدید کرد.

با این حال، بسیاری از مردم نیجریه اصرار دارند که ده روز اضافی کافی نیست و برای تمدید طولانی‌تر لابی کرده‌اند. سایرین مانند فرمانداران سه ایالت نیجریه – کادونا، کوگی و زامفارا – درخواستی را به دادگاه عالی این کشور ارسال کرده اند که به دنبال آن است که CBN را از ادامه برنامه ریزی شده برای پول زدایی اسکناس های قدیمی نایرا متوقف کند. با این حال، حامیان به اصطلاح سیاست بازطراحی ارز CBN – از جمله کنفرانس احزاب سیاسی نیجریه (CNPP) – ظاهراً از بانک مرکزی می خواهند که طبق برنامه پیش برود.

بحران کمبود نایرا

در همین حال، یک نشریه دیگر به نام Sahara Reporters گفت که رئیس جمهور بوهاری اخیراً با Emefiele و عبدالرشید باوا، رئیس کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی (EFCC) در مورد کمبود اسکناس جدید نایرا صحبت کرده است. بر اساس گزارش ها، رهبر نیجریه با روسای اتحادیه های فرمانداری نیجریه نیز گفتگو کرده است.

علاوه بر اعتراض به بانک‌ها، نیجریه‌ای‌هایی که مخالف سیاست نایرا CBN هستند، طبق گزارش‌ها، ماشین‌های باجه‌های خودکار را تخریب کرده‌اند. شعب بانک ها در برخی از مناطق ناآرام کشور مجبور به توقف فعالیت شده اند.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، ariyo olasunkanmi / Shutterstock.com

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.