رئیس جمهور مکزیک می گوید مقامات باید سرقت ادبی ادعایی توسط قاضی ارشد را بررسی کنند

[ad_1] مکزیکو سیتی (رویترز) – آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، روز جمعه گفت که مقامات باید پرونده سرقت ادبی ادعایی توسط قاضی دیوان عالی کشور را که او نامزد کرده و برای در دست گرفتن سکان دادگاه عالی کشور نامزد کرده است، حل و فصل کنند. قاضی یاسمین اسکویول این هفته توسط رسانه مکزیکی

کد خبر : 297244
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
رئیس جمهور مکزیک می گوید مقامات باید سرقت ادبی ادعایی توسط قاضی ارشد را بررسی کنند

[ad_1]

مکزیکو سیتی (رویترز) – آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک، روز جمعه گفت که مقامات باید پرونده سرقت ادبی ادعایی توسط قاضی دیوان عالی کشور را که او نامزد کرده و برای در دست گرفتن سکان دادگاه عالی کشور نامزد کرده است، حل و فصل کنند.

قاضی یاسمین اسکویول این هفته توسط رسانه مکزیکی لاتینوس متهم شد که پایان نامه کارشناسی دانشگاه خود را در سال 1987 سرقت کرده است، که باعث درخواست هایی برای کناره گیری او شد.

اسکویول گزارش رسانه‌ها را «کاملاً نادرست» خواند و در توییتر نامه‌های حمایتی از دانشگاهیان که بر پایان‌نامه و مطالعات بیشتر او نظارت داشتند، منتشر کرد.

هنگامی که از لوپز اوبرادور در یک کنفرانس خبری عادی در مورد این پرونده سؤال شد، گفت که حل این موضوع به عهده مقامات است و خاطرنشان کرد که او نمی تواند کاملاً عینی در مورد آن باشد.

او از سؤالات در مورد اینکه آیا اسکویول باید از سمت خود برکنار شود یا خیر کنار گذاشت و گفت: “این هر تصمیمی خواهد بود که قوه قضاییه یا مقام مناسب تصمیم بگیرند.”

او سپس به کسانی که از اسکویول انتقاد می‌کردند انتقاد کرد و استدلال کرد که هر «اشتباه» یا «ناهنجاری» توسط او در دوران دانشجویی «بی‌نهایت کوچک‌تر» از آسیبی است که آنها وارد کرده‌اند.

وی گفت: «همه کسانی که خواهان مجازات عدالت هستند، مرتکب جنایات بدتری شده اند.

دیوان عالی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

همسر یکی از متحدان تجاری لوپز اوبرادور، اسکویول در سال 2019 به دادگاه پیوست و در حال رقابت برای تصاحب قاضی عالی آرتورو زالدیوار پس از پایان دوره ریاست وی در 31 دسامبر است.

قرار است 11 قاضی دادگاه در دی ماه جانشین زلدیوار را انتخاب کنند.

دانشگاه ملی خودمختار مکزیک (UNAM)، جایی که اسکویول پایان نامه خود را ارائه کرد، روز پنجشنبه گفت که این پرونده را تجزیه و تحلیل خواهد کرد و طبق قوانین دانشگاه عمل خواهد کرد.

داستان لاتین به نسخه‌های آرشیو شده از وب‌سایت UNAM از پایان‌نامه‌ای منسوب به او و دیگری که یک سال قبل با عنوان مشابه منتشر شده بود، پیوند خورد. این دو سند بخش های طولانی را نشان می دادند که تقریباً یکسان هستند. پایان نامه او کوتاه تر بود.

(گزارش توسط داینا بث سولومون در مکزیکوسیتی؛ گزارش اضافی توسط لیزبث دیاز در مکزیکوسیتی؛ ویرایش توسط دیو گراهام و متیو لوئیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.