رئیس جمهور فنلاند می گوید که می خواهد از واکنش های بیش از حد در امنیت جلوگیری کند

هلسینکی (رویترز) – سائولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند روز پنجشنبه گفت که فنلاند می خواهد در مورد مانورهای مشترک با ناتو پس از درخواست رسمی خود برای پیوستن به این ائتلاف و در مورد آوردن هرگونه تجهیزات نظامی جدید در خاک خود برای جلوگیری از واکنش های بیش از حد انعطاف پذیر بماند. فنلاند دارای

کد خبر : 209220
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۷
رئیس جمهور فنلاند می گوید که می خواهد از واکنش های بیش از حد در امنیت جلوگیری کند


هلسینکی (رویترز) – سائولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند روز پنجشنبه گفت که فنلاند می خواهد در مورد مانورهای مشترک با ناتو پس از درخواست رسمی خود برای پیوستن به این ائتلاف و در مورد آوردن هرگونه تجهیزات نظامی جدید در خاک خود برای جلوگیری از واکنش های بیش از حد انعطاف پذیر بماند.

فنلاند دارای مرز 1300 کیلومتری (810 مایلی) و گذشته دشوار با روسیه است، روسیه که به اوکراین همسایه خود در آنچه که آن را “عملیات ویژه” می نامد حمله کرده و با طرح های فنلاند و سوئد برای پیوستن به ائتلاف نظامی غربی ناتو مخالفت می کند.

“انعطاف پذیری در حال حاضر مهمترین چیز است. نینیستو پس از دیدار با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن به همراه همتای سوئدی‌اش، به خبرنگاران گفت: مراقب اوضاع باشیم، بیش از حد واکنش نشان ندهیم یا دلیلی برای واکنش بیش از حد به کسی ندهیم و در عین حال بتوانیم فورا واکنش نشان دهیم.

بایدن با رهبران اسکاندیناوی دیدار کرد تا از ایالات متحده برای درخواست آنها برای پیوستن به ناتو حمایت قاطع ارائه کند، در حالی که ترکیه تهدید کرد که کشورهای شمال اروپا را از عضویت در این ائتلاف ممانعت خواهد کرد.

نینیستو گفت که واشنگتن به فنلاند و سوئد قول داده است اقدامات مشابهی را برای تضمین امنیت آنها در طول دوره درخواست ناتو، زمانی که متقاضیان هنوز مشمول بند دفاع متقابل ناتو نیستند، تضمین کند.

نینیستو بدون اشاره به جزئیات گفت: “ما اطلاعات بسیار دقیقی در مورد نوع ابزار یا اقدامات مشخصی داریم که ایالات متحده آماده ارائه آنها در صورت درخواست ما است.”

وی افزود که فنلاند خواسته هایی را که ترکیه در مخالفت با برنامه های فنلاند و سوئد برای پیوستن به ائتلاف نظامی بیان کرده است، انجام خواهد داد.

نینیستو به خبرنگاران گفت: «دلیلی داریم که آنچه را که ترکیه بیان کرده است به درستی بررسی کنیم و سپس پاسخ‌های روشن خود را ارائه دهیم.

(گزارش توسط Anne Kauranen؛ ویرایش توسط Chris Reese و Sandra Maler)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.