رئیس جمهور تونس مداخله خارجی را پس از نگرانی آمریکا در مورد دستگیری ها رد کرد

[ad_1] نوشته تارک آمارا تونس (رویترز) – رئیس جمهور تونس روز پنجشنبه پس از ابراز نگرانی ایالات متحده نسبت به موج اخیر دستگیری منتقدانش، «مداخله خارجی و آسیب به حاکمیت این کشور» را رد کرد. رئیس جمهور قیس سعید گفت: «ما قادریم مشکلات خود را تشخیص دهیم.» و افزود هرکسی که می خواهد به تونسی

کد خبر : 320984
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۲۲
رئیس جمهور تونس مداخله خارجی را پس از نگرانی آمریکا در مورد دستگیری ها رد کرد

[ad_1]

نوشته تارک آمارا

تونس (رویترز) – رئیس جمهور تونس روز پنجشنبه پس از ابراز نگرانی ایالات متحده نسبت به موج اخیر دستگیری منتقدانش، «مداخله خارجی و آسیب به حاکمیت این کشور» را رد کرد.

رئیس جمهور قیس سعید گفت: «ما قادریم مشکلات خود را تشخیص دهیم.» و افزود هرکسی که می خواهد به تونسی ها کمک کند باید «پول های غارت شده ما را برگرداند و بدهی های انباشته را رها کند».

ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که از دستگیری های گزارش شده شخصیت های سیاسی، رهبران تجاری و روزنامه نگاران در تونس “عمیقا نگران” است.

در روزهای اخیر، پلیس تونس چهره‌های برجسته مخالفان یا منتقدان سعید، از جمله سیاستمداران برجسته، یک تاجر بانفوذ، رئیس اصلی‌ترین خبرگزاری مستقل تونس را بازداشت کرده است.

سعید در دیدار با نخست وزیرش نجلا بودن گفت: «حاکمیت ما بالاتر از همه ملاحظات است… ما تحت استعمار نیستیم، ما یک کشور مستقل و مستقل هستیم».

سعید روز چهارشنبه برخی از بازداشت شدگان را متهم کرد که مسئول افزایش قیمت و کمبود مواد غذایی در این کشور شمال آفریقا هستند و می خواهند به یک بحران اجتماعی دامن بزنند.

اپوزیسیون گفته است که این دستگیری ها با هدف خاموش کردن مخالفان، قدرت بخشیدن به لغزش به سوی استبداد و سرپوش گذاشتن بر شکست سعید در مدیریت بحران اجتماعی و اقتصادی بدتر است.

این دستگیری ها نگرانی از سرکوب گسترده تر مخالفان را افزایش داده است و دفتر حقوق بشر سازمان ملل را بر آن داشته است که خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان شود.

مردم تونس ماه‌هاست که از کمبود کالاهای غذایی رنج می‌برند که کارشناسان اقتصادی می‌گویند که عمدتاً ناشی از بحران در امور مالی عمومی است، زیرا دولت در تلاش برای جلوگیری از ورشکستگی در حالی که در حال مذاکره برای کمک مالی بین‌المللی است، می‌باشد.

ماه گذشته، آژانس رتبه‌بندی مودیز، بدهی تونس را کاهش داد و گفت که این کشور احتمالاً وام‌های دولتی را نکول می‌کند.

سعید مجلس را تعطیل کرد، در ژوئیه 2021 دولت را برکنار کرد و با فرمانی به حکومت رسید، حرکت هایی که منتقدان او را کودتا می نامند.

(گزارش توسط تارک آمارا؛ ویرایش توسط بیل برکروت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.