رئیس جمهور برزیل، لولا، از کشورهای در حال توسعه خواست تا دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی کنار بگذارند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] به گفته رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، کشورهای در حال توسعه باید دلار آمریکا را کنار بگذارند و پول ملی خود را تقویت کنند. لولا در طی یک سخنرانی در بانک توسعه جدید در شانگهای این تعمق شبانه خود را بیان کرد: “چرا همه کشورها باید تجارت خود را بر مبنای دلار

کد خبر : 345320
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰:۳۰
رئیس جمهور برزیل، لولا، از کشورهای در حال توسعه خواست تا دلار را به عنوان ارز ذخیره جهانی کنار بگذارند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

به گفته رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، کشورهای در حال توسعه باید دلار آمریکا را کنار بگذارند و پول ملی خود را تقویت کنند. لولا در طی یک سخنرانی در بانک توسعه جدید در شانگهای این تعمق شبانه خود را بیان کرد: “چرا همه کشورها باید تجارت خود را بر مبنای دلار قرار دهند؟”

رئیس جمهور برزیل می خواهد سلطه جهانی دلار آمریکا را کاهش دهد

گفتگوهای اخیر بر حذف وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی متمرکز شده است و این ایده در سال 2023 بیشتر به واقعیت تبدیل می شود. رئیس جمهور لولا در سخنرانی در بانک توسعه جدید در شانگهای، که به عنوان “بانک BRICS” نیز شناخته می شود، اصرار داشت که بر اساس گزارش فایننشال تایمز، تسلط جهانی دلار باید پایان یابد.

چه کسی تصمیم گرفت که ارزهای ما در کشورهای دیگر ضعیف یا بی ارزش هستند؟ لولا در حین سخنرانی خود سوال کرد. چرا بانکی مانند بریکس نمی تواند ارزی برای تامین مالی روابط تجاری بین برزیل و چین یا برزیل و سایر کشورها داشته باشد؟ سخت است چون عادت نداریم [to the thought]. هرکس فقط به یک ارز وابسته است.»

اظهارات لولا پس از امضای قرارداد جدید چین با برزیل و تکمیل اولین پرداخت گاز طبیعی مایع (LNG) خود به یوان بیان شد. روسیه همچنین متعهد شده است که مبادلات تجاری را با استفاده از ارزهای دیگر کشورها انجام دهد. علاوه بر این، اعضای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در حال تلاش برای ایجاد یک ارز ذخیره جدید مبتنی بر بریکس هستند. در شانگهای، لولا کنجکاوی خود را در مورد وابستگی جهان به دلار ابراز کرد.

لولا تاکید کرد: من هر شب از خودم می‌پرسم چرا همه کشورها باید تجارت خود را بر مبنای دلار قرار دهند. «چرا نمی‌توانیم با ارزهای خود معامله کنیم؟ پس از ناپدید شدن استاندارد طلا چه کسی تصمیم گرفت که دلار ارز غالب باشد؟ او پرسید.

جو لیهی و هادسون لاکت، خبرنگاران فایننشال تایمز، گزارش خود را در مورد اظهارات لولا با اشاره به این که هر گونه تلاش برای تضعیف پول ایالات متحده “در کوتاه مدت” با یک چالش اساسی روبرو خواهد شد، پایان دادند. آنها تاکید کردند که ماینرهای برزیلی مرتباً در معاملات دلاری شرکت می کنند. با این حال، مقامات برزیل و کشورهای بریکس در بحث کاهش احتمالی سلطه دلار تنها نیستند.

رئیس بانک مرکزی فیلیپین، فیلیپ مدالا، اخیراً در مصاحبه ای اشاره کرد که برجستگی دلار به تدریج کاهش خواهد یافت. ما خواهان جهانی چند ارزی هستیم، اما تاکنون، ارزهای دیگر بازارهای بین المللی لازم برای حمایت را ندارند. [it]. این مزیت دلار آمریکا است – بازار وسیعی برای اوراق بهادار دولتی وجود دارد. او افزود: «من فکر می‌کنم با گذشت زمان، دلار کمتر و کمتر غالب خواهد شد، اما خیلی کند اتفاق می‌افتد».

برچسب ها در این داستان

برزیل، بانک BRICS، رئیس بانک مرکزی، چالش‌ها، چین، ارزها، کاهش، وابستگی، کشورهای در حال توسعه، بحث‌ها، سلطه، فیلیپه مدالا، سیستم‌های مالی، زمان‌های مالی، اقتصاد جهانی، ارز ذخیره جهانی، استاندارد طلا، اوراق بهادار دولتی، گرین‌بک، هادسون لاکت، هند، بازارهای بین المللی، جو لیهی، گاز طبیعی مایع، LNG، جهان چند ارزی، ارزهای ملی، بانک توسعه جدید، موانع، پرداخت، فیلیپین، رئیس جمهور لولا، خبرنگاران، ارز ذخیره، روسیه، شانگهای، آفریقای جنوبی، تجارت، معاملات، دلار آمریکا، یوان

آیا فکر می کنید دور شدن از دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی اجتناب ناپذیر است و فکر می کنید چه تاثیری بر اقتصاد جهانی و سیستم های مالی خواهد داشت؟ نظرات خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.