رئیس جمهور اوکراین می گوید که مذاکرات صلح «واقع بینانه تر» است. بایدن برای بازدید از ناتو

[ad_1] مسکو هیچ یک از 10 شهر بزرگ اوکراین را پس از تهاجم این کشور که در 24 فوریه آغاز شد، که بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از سال 1945 بود، تصرف نکرده است. مقامات اوکراینی ابراز امیدواری کرده اند که جنگ زودتر از حد انتظار پایان یابد، احتمالاً تا ماه مه، و گفتند

کد خبر : 179463
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
رئیس جمهور اوکراین می گوید که مذاکرات صلح «واقع بینانه تر» است.  بایدن برای بازدید از ناتو

[ad_1]

مسکو هیچ یک از 10 شهر بزرگ اوکراین را پس از تهاجم این کشور که در 24 فوریه آغاز شد، که بزرگترین حمله به یک کشور اروپایی از سال 1945 بود، تصرف نکرده است.

مقامات اوکراینی ابراز امیدواری کرده اند که جنگ زودتر از حد انتظار پایان یابد، احتمالاً تا ماه مه، و گفتند که مسکو ممکن است با شکست خود در تحمیل یک دولت جدید به زور و کمبود نیروهای جدید کنار بیاید.

وی ادامه داد: «دیدارها ادامه دارد و من مطلع هستم که مواضع در جریان مذاکرات از قبل واقعی تر به نظر می رسد. زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی پیش از دور بعدی مذاکرات گفت: اما هنوز زمان لازم است تا تصمیمات در راستای منافع اوکراین باشد.

زلنسکی در اشاره ای به مصالحه احتمالی، پیشتر گفته بود که اوکراین آماده پذیرش ضمانت های امنیتی از سوی غرب است که به هدف بلندمدت آن یعنی پیوستن به ناتو نمی رسد. مسکو هرگونه عضویت آتی اوکراین در ائتلاف غربی را یک تهدید می‌بیند و خواستار تضمین‌هایی است که هرگز به آن ملحق نخواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که برای پیش بینی پیشرفت در مذاکرات زود است. کار دشوار است و در شرایط کنونی این واقعیت که (مذاکرات) ادامه دارد احتمالاً مثبت است.»

روسیه اقدامات خود را «عملیات نظامی ویژه» برای غیرنظامی کردن و «غیرمزدایی» اوکراین می‌خواند. اوکراین و متحدان غربی این موضوع را بهانه‌ای بی‌اساس برای یک جنگ انتخابی می‌دانند که ترس از درگیری گسترده‌تر در اروپا را افزایش داده است.

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اولین سفر خود را از اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین انجام خواهد داد تا در هفته آینده درباره بحران با متحدان ناتو گفتگو کند.

بایدن در نشست رهبران ناتو در مقر ائتلاف نظامی در بروکسل در 24 مارس شرکت خواهد کرد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در این نشست شرکت خواهد کرد.

یک مقام کاخ سفید گفت انتظار می رود بایدن 800 میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین را در روز چهارشنبه اعلام کند.

به گفته مقامات و دیپلمات‌ها، ناتو قرار است روز چهارشنبه به فرماندهان نظامی خود بگوید تا برنامه‌هایی را برای راه‌های جدیدی برای بازدارندگی روسیه از اقدام نظامی آینده، از جمله نیرو‌ها و دفاع موشکی بیشتر در شرق اروپا طراحی کنند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: ما باید وضعیت نظامی خود را برای این واقعیت جدید تنظیم کنیم. وزیران بحث مهمی را در مورد اقدامات مشخص برای تقویت امنیت در درازمدت ما در همه حوزه‌ها آغاز خواهند کرد.»

حداقل 10 تن از بزرگترین متحدان ناتو، از جمله ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، نیروها، کشتی ها و هواپیماهای جنگی بیشتری را در جناح شرقی آن مستقر کرده اند و تعداد بیشتری را در حالت آماده باش قرار داده اند.

بمباران کیف، 5 نفر کشته شدند

طبق گزارش سازمان ملل متحد، اکنون بیش از 3 میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند و بیش از 1.8 میلیون نفر به کشور همسایه لهستان رسیده اند. نخست وزیر این کشور و نخست وزیران اسلوونی و جمهوری چک روز سه شنبه برای نشان دادن همبستگی در کیف بودند.

برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) روز چهارشنبه اعلام کرد، در صورتی که جنگ در سال آینده ادامه یابد و دو دهه دستاوردهای اقتصادی را از بین ببرد، از هر 10 اوکراینی 9 نفر با فقر و آسیب پذیری شدید اقتصادی مواجه خواهند شد.

در کیف، حدود نیمی از 3.4 میلیون ساکن فرار کرده اند و برخی شب ها را در ایستگاه های مترو پناه می برند.

مقامات محلی گفتند که بمباران روز سه‌شنبه در کیف دست‌کم پنج نفر را کشته و ساختمان‌ها را به آتش کشیدند و مردم زیر آوار مدفون شدند. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را رد می کند.

شورای محلی گفت که حدود 2000 خودرو شهر بندری محاصره شده ماریوپل را ترک کردند که محل بدترین بحران انسانی است.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر، گفت، اما کاروانی با تدارکات برای ماریوپل، جایی که ساکنان آن در برابر بمباران های مکرر روسیه پناه گرفته اند و به دنبال غذا و آب هستند، در نزدیکی بردیانسک گیر کرده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه اعلام کرد که بیش از 100 اتوبوس حامل چند هزار غیرنظامی شهر محاصره شده سومی را در یک عملیات “گذرگاه ایمن” ترک کردند. پس از اینکه روس ها برای تخلیه چراغ سبز نشان دادند، آنها به سمت لوبنی در مرکز اوکراین حرکت کردند.

روسیه اعلام کرد که اکنون منطقه خرسون در جنوب اوکراین را تحت کنترل دارد. رویترز به طور مستقل نتوانست این گزارش را تأیید کند.

فاکس نیوز گفت دومین خبرنگاری که برای شبکه کابلی کار می کرد در همان حادثه ای در اوکراین کشته شد که در آن یک فیلمبردار فاکس در اثر اصابت خودروی آنها در روز دوشنبه در اثر آتش سوزی جان باخت.

عواقب اقتصادی

این درگیری باعث انزوای اقتصادی روسیه شده است و هزینه اقتصادی آن روز چهارشنبه به طور کامل آشکار شد، زیرا دولت ویران شده از تحریم ها در آستانه اولین بدهی بین المللی خود پس از انقلاب بلشویکی قرار گرفت.

مسکو قرار بود 117 میلیون دلار به سود دو اوراق قرضه مستقل دلاری که در سال 2013 فروخته بود، بپردازد، اما با محدودیت هایی در پرداخت مواجه است و از پرداخت به روبل صحبت کرده است که باعث نکول می شود.

این بحران همچنین به شکل افزایش هزینه های انرژی در بسیاری از کشورهای غربی احساس می شود که برخی از آنها به شدت به صادرات از روسیه و پس از ممنوعیت واردات نفت از این کشور توسط ایالات متحده وابسته هستند.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا روز سه‌شنبه تحریم‌های بیشتری را اعلام کردند، در حالی که مسکو با قرار دادن بایدن و دیگر مقامات آمریکایی در “لیست توقف” که آنها را از ورود به روسیه منع می‌کند، واکنش تلافی جویانه قرار داد.

تحریم های اخیر اتحادیه اروپا شامل ممنوعیت سرمایه گذاری در بخش انرژی، صادرات کالاهای لوکس به مسکو و واردات محصولات فولادی از روسیه است.

آنها همچنین دارایی های رهبران تجاری بیشتری را که به نظر می رسد از دولت روسیه حمایت می کنند، مسدود می کنند، از جمله مالک باشگاه فوتبال چلسی، رومن آبراموویچ.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته مایکل پری؛ ویرایش توسط لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.