رئیس جمهور اوکراین دو متحد ارشد خود را به دلیل نفوذ جاسوسان روسیه تعلیق کرد

[ad_1] ایوان باکانوف، رئیس سرویس امنیتی SBU، یکی از کسانی که در بزرگ‌ترین اصلاحات دولتی در جنگ به حاشیه رانده شد، دوست دوران کودکی زلنسکی بود. باکانوف و دادستان کل ایرینا وندیکتوا مظهر سیاست زلنسکی برای قرار دادن متحدان سیاسی جوان برای مبارزه با فساد پس از انتخابات کمیک تلویزیونی سابق در سال 2019 بودند.

کد خبر : 230711
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۳۸
رئیس جمهور اوکراین دو متحد ارشد خود را به دلیل نفوذ جاسوسان روسیه تعلیق کرد

[ad_1]

ایوان باکانوف، رئیس سرویس امنیتی SBU، یکی از کسانی که در بزرگ‌ترین اصلاحات دولتی در جنگ به حاشیه رانده شد، دوست دوران کودکی زلنسکی بود.

باکانوف و دادستان کل ایرینا وندیکتوا مظهر سیاست زلنسکی برای قرار دادن متحدان سیاسی جوان برای مبارزه با فساد پس از انتخابات کمیک تلویزیونی سابق در سال 2019 بودند.

اما در یک بیانیه ویدئویی، رئیس جمهور اذعان کرد که این زوج نتوانستند خائنان و همدستان را از سازمان های خود ریشه کن کنند.

معاون رئیس دولت زلنسکی روز دوشنبه گفت که این زوج در انتظار تحقیقات بیشتر به حالت تعلیق درآمدند.

زلنسکی در سخنرانی ویدیویی خود گفت که بیش از 60 مقام از آژانس امنیتی باکانوف SBU و دفتر دادستانی علیه اوکراین در سرزمین های تحت اشغال روسیه کار می کردند و 651 پرونده خیانت و همکاری علیه مقامات اجرای قانون باز شده است.

زلنسکی گفت: «چنین مجموعه ای از جنایات علیه پایه های امنیت ملی دولت… سؤالات بسیار جدی را برای رهبران مربوطه ایجاد می کند».

زلنسکی روز دوشنبه واسیل مالیوک، معاون اول رئیس SBU از مارس 2020 را به عنوان سرپرست منصوب کرد.

با وجود افشای نفوذ روسیه به SBU، مقامات آمریکایی روز دوشنبه گفتند واشنگتن به اشتراک گذاری اطلاعاتی که مقامات آمریکایی گفته اند کیف برای پاسخ به حملات مسکو استفاده می کند، ادامه خواهد داد.

زلنسکی که در صحنه جهانی به عنوان یک رهبر تعیین کننده زمان جنگ مورد ستایش قرار می گرفت، قبل از تهاجم با اتهاماتی مبنی بر اینکه دوستان و سایر افراد خارجی را به مشاغلی معرفی کرده بود که آنها صلاحیت لازم را ندارند، مورد ستایش قرار گرفت.

باکانوف، دوستی از دوران کودکی آنها در جنوب اوکراین، در طول فعالیت تلویزیونی زلنسکی به اداره تجارت رسانه ای زلنسکی کمک کرد. او سپس کمپینی را رهبری کرد که زلنسکی از نقش رئیس‌جمهور در یک کمپین کمدی به سمت انتخاب شدن در زندگی واقعی تغییر کرد.

وندیکتوا، حقوقدان، از زمان ورود زلنسکی به سیاست، در مورد اصلاحات قضایی توصیه کرده بود.

3000 موشک کروز

پس از ناکامی در تصرف کیف در آغاز تهاجم، روسیه به کارزار بمباران های ویرانگر روی آورد تا کنترل خود را بر جنوب و شرق گسترش دهد.

روس‌ها اخیراً حملات از راه دور به اهدافی دور از جبهه را تشدید کردند و تعداد زیادی از غیرنظامیان را در آنچه اوکراین تروریسم می‌نامد، کشتند. مسکو می گوید اهداف نظامی را هدف قرار می دهد. زلنسکی گفت روسیه تا کنون بیش از 3000 موشک کروز شلیک کرده است.

الکساندر سنکویچ، شهردار این شهر، در پستی در شبکه های اجتماعی گفت، نیروهای روسی بامداد روز سه شنبه، میکولایف را با گلوله های خوشه ای هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن حداقل دو نفر و آسیب دیدن پنجره ها و سقف خانه های شخصی شد.

کیف امیدوار است که جنگ در نقطه عطفی باشد، زیرا مسکو توانایی‌های تهاجمی خود را برای تصرف چند شهر کوچک در شرق به پایان رسانده است، در حالی که اوکراین اکنون سلاح‌های دوربرد غربی را می‌فروشد که می‌تواند به پشت خطوط روسیه حمله کند.

کیف به یک رشته حملات موفقیت آمیز به 30 مرکز تدارکات و مهمات روسیه اشاره می کند که می گوید نیروهای تحت سلطه توپخانه روسیه را فلج می کند که باید روزانه هزاران گلوله را به جبهه منتقل کنند.

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارشد نظامی اوکراین روز دوشنبه در پستی در فیس بوک، سیستم‌های موشکی پیشرفته‌ای که توسط ایالات متحده آمریکا موسوم به HIMARS ارائه می‌شود را در کمک به “ثبات کردن وضعیت” از طریق “حملات بزرگ به نقاط فرماندهی دشمن، مهمات و ذخیره سوخت” عنوان کرد. انبارها.”

روسیه روز دوشنبه گفت که سرگئی شویگو، وزیر دفاع اوکراین به ارتش دستور داده است تا روی انهدام موشک‌ها و توپخانه‌های اوکراینی که توسط غرب تامین می‌شود، تمرکز کنند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه موافقت کردند که 500 میلیون یورو (504 میلیون دلار) دیگر از بودجه اتحادیه اروپا برای تسلیحات در اختیار اوکراین قرار دهند که از زمان حمله مسکو در 24 فوریه، حمایت این اتحادیه به 2.5 میلیارد یورو افزایش یافت.

در جنوب، اوکراین در حال تدارک یک ضدحمله برای بازپس گیری بزرگ ترین قلمرو تصرف شده از زمان تهاجم است. اوکراین از انهدام سامانه های موشکی، ارتباطات، رادار، انبارهای مهمات و خودروهای زرهی روسیه در حملاتی در منطقه خرسون جنوبی خبر داد.

در شرق، نیروهای اوکراینی در آغاز ماه ژوئیه از لوهانسک، یکی از دو استانی که روسیه به نمایندگی از گروه‌های جدایی‌طلب خود ادعا می‌کند، عقب‌نشینی کردند.

کیف می‌گوید مسکو در حال برنامه‌ریزی حمله دیگری برای تصرف آخرین منطقه تحت کنترل اوکراین در استان همسایه دونتسک است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را برای غیرنظامی کردن اوکراین و ریشه کن کردن ملی گرایان آغاز کرد. کیف و غرب آن را تلاشی برای تسخیر مجدد کشوری می‌دانند که در سال 1991 از سلطه مسکو خارج شد.

این هفته می تواند برای کشورهای اروپایی که نگران تأثیر جنگ و تحریم ها بر عرضه گاز هستند، بسیار مهم باشد.

روسیه قرار است خط لوله اصلی گاز طبیعی خود به آلمان، نورد استریم 1 را در روزهای آینده پس از تعمیرات منظم بازگشایی کند، اما اروپایی ها نگران هستند که مسکو آن را بسته نگه دارد.

(گزارش توسط دفاتر رویترز؛ نوشته پیتر گراف، مایکل پری و جاناتان لندی؛ ویرایش توسط آنگوس مک سوان، نیک مکفی، توبی چوپرا و سینتیا اوسترمن)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.