رئیس جدید BOJ به آرامی آزمایش سیاست کورودا را باز می کند

[ad_1] بازارها مملو از گمانه زنی ها هستند مبنی بر اینکه کازوئو اوئدا، که روز یکشنبه رئیس بانک ژاپن (BOJ) می شود، برنامه محرک عظیم هاروهیکو کورودا، رئیس فعلی فعلی را که انتقادهایی را به دلیل تحریف قیمت گذاری در بازار و کاهش سود بانکی برانگیخته است، از بین خواهد برد. اوئدا در یک جلسه

کد خبر : 343848
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۲۲
رئیس جدید BOJ به آرامی آزمایش سیاست کورودا را باز می کند

[ad_1]

بازارها مملو از گمانه زنی ها هستند مبنی بر اینکه کازوئو اوئدا، که روز یکشنبه رئیس بانک ژاپن (BOJ) می شود، برنامه محرک عظیم هاروهیکو کورودا، رئیس فعلی فعلی را که انتقادهایی را به دلیل تحریف قیمت گذاری در بازار و کاهش سود بانکی برانگیخته است، از بین خواهد برد.

اوئدا در یک جلسه تایید پارلمانی در فوریه به نشانه عجله ای برای تغییر سیاست گفت که با اعضای هیئت مدیره BOJ در مورد چگونگی رسیدگی به عوارض جانبی تسهیل طولانی مدت “زمان می گذراند و در بحث های کامل” شرکت خواهد کرد.

اما او همچنین گفت که هیچ سیاست “جادویی” وجود ندارد که مشکلات اقتصادی را درمان کند، نشانه ای است که او از رویکرد شوکه کننده و ترسناک سلف خود در به کارگیری طیف وسیعی از گام های رادیکال با تمرکز قوی بر دستیابی به هدف تورم 2 درصدی BOJ دور خواهد شد. .

تا کنون، Ueda سرنخ های کمی در مورد زمان و چگونگی BOJ ارائه کرده است که BOJ می تواند بسته محرک فعلی را که ترکیبی از خرید دارایی های عظیم، نرخ های بهره کوتاه مدت منفی و سقف تعیین شده بر بازده اوراق قرضه 10 ساله تحت کنترل منحنی بازده (YCC) است، حذف کند. ).

اما نگاهی دقیق‌تر به گذشته او، اظهارات صریح‌تر به‌عنوان یک اقتصاددان بخش خصوصی، و به‌عنوان عضو هیئت مدیره BOJ در جریان نبرد ژاپن با کاهش تورم در اواخر دهه 1990، نگاهی اجمالی به سیاست و سبک ارتباطی او نشان می‌دهد.

در یک مقاله نظری که توسط روزنامه Nikkei در ژوئیه گذشته منتشر شد، Ueda YCC را چارچوبی “نامناسب برای تنظیم دقیق جزئی” توصیف کرد، زیرا افزایش تدریجی سقف بازدهی بازارها را به سمت قیمت سوق می دهد و احتمال تغییرات بیشتر را ایجاد می کند که پس از آن کار را دشوار می کند. برای BOJ برای دفاع از سقف.

برخی تحلیلگران می گویند که این اظهارات نشان می دهد که Ueda ممکن است به دنبال پایان دادن به YCC در یک ضربه باشد، نه در چند مرحله.

همانطور که Ueda پیش بینی کرده بود، تصمیم BOJ در دسامبر برای افزایش سقف تعیین شده برای بازده اوراق قرضه 10 ساله از 0.25٪ به 0.5٪، با تقویت انتظارات بازار برای پایان کوتاه مدت YCC، بر نرخ های بلندمدت فشار صعودی وارد کرد.

Ueda در این مقاله نوشت، BOJ با معضل مشابهی در برخورد با بازارها مواجه خواهد شد، حتی اگر بازدهی کوتاه‌تر از منطقه 10 ساله فعلی را هدف قرار دهد.

او گفت: «BOJ باید راهبردی برای خروج ارائه دهد» و افزود که بانک‌های مرکزی ایالات متحده و استرالیا با پایان کنترل بازده «با یک تعدیل کار را انجام دادند».

ترجیح او برای رویکردی جامع و نه تدریجی را می توان در گزارش های مربوط به مشارکت او در نبرد BOJ با کاهش تورم به عنوان عضو هیئت مدیره از سال 1998 تا 2005 مشاهده کرد.

در ماه‌های منتهی به تصمیم BOJ در فوریه 1999 برای اتخاذ نرخ‌های بهره صفر، اوئدا گفت که ترجیح می‌دهد “از ابزارهای محدود موجود در یک ضربه در زمان مناسب استفاده کند، به جای انجام گام‌های کوچک تدریجی”. جلسه نشان داد.

ارتباط شفاف تر

مطمئناً، عدم اطمینان فعلی در مورد چشم‌انداز اقتصادی و بازار، از حرکت تدریجی Ueda پشتیبانی می‌کند. تاکاهیده کیوچی، عضو سابق هیئت مدیره، می گوید که حذف کلی YCC ابزارهای BOJ را برای مبارزه با افزایش نامطلوب بازده اوراق قرضه محروم می کند.

BOJ می‌تواند در اوایل ماه ژوئن باند کمکی را در اطراف هدف بازدهی خود افزایش دهد. اما بازنگری کامل YCC و پایان دادن به نرخ‌های منفی ممکن است سال‌ها طول بکشد.»

Ueda همچنین ممکن است عنصر کمی محرک فعلی BOJ، مانند تعهد به پمپاژ پول به اقتصاد را تا زمانی که تورم به طور پایدار از 2 درصد فراتر رود، به عقب برگرداند.

گزارش های مربوط به روزهای او به عنوان عضو هیئت مدیره BOJ نیز نشان می دهد که اوئدا طرفدار چاپ پول سنگین نیست. او تنها با اکراه به تصمیم BOJ برای اتخاذ تسهیلات کمی در سال 2001 رأی داد و گفت که «معنی زیادی» در تعیین یک هدف ذخیره نمی بیند.

در هر صورت، Ueda به احتمال زیاد راهنمایی روشن تری در مسیر سیاست آینده نسبت به Kuroda ارائه خواهد کرد، که در برخی مواقع به دلیل بازارهای نادرست با تغییرات ناگهانی سیاست مورد انتقاد قرار گرفت.

زمانی که BOJ به اولین بانک مرکزی تبدیل شد که در سال 1999 با متعهد شدن به نگه داشتن نرخ‌ها در سطح صفر تا زمانی که ژاپن چشم‌اندازی برای پایان دادن به کاهش تورم ببیند، Ueda نقش کلیدی ایفا کرد.

وی هم در جلسات تایید و هم در اظهارات گذشته به عنوان عضو هیئت مدیره، بر اهمیت استفاده از ارتباطات برای افزایش اثرات سیاست پولی تاکید کرده است.

کیوچی، اقتصاددان در حال حاضر در موسسه تحقیقاتی نومورا، گفت: “بزرگترین ماموریت Ueda این خواهد بود که گره گشایی و پاکسازی سیاست های پولی پیچیده و تجربی که توسط کورودا دنبال می شود.”

ممکن است بیشتر دوره پنج ساله او طول بکشد، اما هدف نهایی او ممکن است بازگشت به چارچوب سیاست پولی مرسوم باشد که نرخ های کوتاه مدت را هدف قرار می دهد.

(گزارش توسط لیکا کیهارا؛ ویرایش توسط سام هلمز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.