رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن احتمالاً در مسیر کورودا گیر کرده است

[ad_1] بانک مرکزی ژاپن به تنهایی در میان بانک‌های مرکزی بزرگ، به وضعیت بسیار سست خود پایبند بوده است سیاست های پولی مانند تورم افزایش یافته است. آیا فرماندار جدید آن اوضاع را متزلزل خواهد کرد؟ بانک مرکزی ژاپن به زودی رئیس جدیدی خواهد داشت با افزایش تورم، سایر بانک های مرکزی نرخ بهره را

کد خبر : 331014
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
رئیس جدید بانک مرکزی ژاپن احتمالاً در مسیر کورودا گیر کرده است

[ad_1]

بانک مرکزی ژاپن به تنهایی در میان بانک‌های مرکزی بزرگ، به وضعیت بسیار سست خود پایبند بوده است سیاست های پولی مانند تورم افزایش یافته است. آیا فرماندار جدید آن اوضاع را متزلزل خواهد کرد؟

  • بانک مرکزی ژاپن به زودی رئیس جدیدی خواهد داشت
  • با افزایش تورم، سایر بانک های مرکزی نرخ بهره را به شدت افزایش داده اند
  • اما BOJ این کار را نکرده است و بعید است که رئیس جدید آن را تغییر دهد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله USD/JPY

زمانی که هر بانک مرکزی بزرگی به رئیس جدید نیاز دارد، منابع رسانه‌ای همه حرف‌های عمومی را که نامزدها تا به حال گفته یا نوشته‌اند سرازیر می‌کنند، و از این‌که می‌خواهند یک بار پشت میز بزرگ چه نوع سیاستی را دنبال کنند، ناامید می‌شوند.

این به اندازه کافی از یک زاویه قابل درک است. تصمیمات مربوط به نرخ بهره که در تعداد انگشت شماری از بانک‌های مرکزی اتخاذ می‌شود، زیربنای اقدامات بازار و قیمت‌گذاری تریلیون‌ها دلار در ابزارهای مختلف، از ارزها تا کالاها و مشتقات پیچیده است. حتی اساساً، نرخ‌های بالاتر معمولاً به معنای تقاضای بیشتر برای یک ارز است و نرخ‌های پایین‌تر دلیلی برای فروش است. بنابراین، دوباره، طبیعی است که بازارها باید تا آنجا که می توانند اطلاعات بیشتری را بخواهند، به خصوص اگر یک فرماندار جدید احتمالاً یک سیاست طولانی مدت را تغییر دهد.

مطمئناً در این صورت، ذهن یک رئیس بانک مرکزی، شاید (آرام بگویید) حتی بیشتر از ذهن بسیاری از سیاستمداران منتخب مهم است.

هاوکیش یا دوویش؟

اما یک قضاوت ساده در مورد اینکه آیا یک فرماندار جدید احتمالاً «شاهین» – متمایل به سیاست های پولی سخت تر – یا «دوست» – مستعد ولخرجی پولی است – واقعاً قابل بحث است. بازارها ممکن است سادگی را در جایی که می توانند به دست آورند دوست داشته باشند، اما تفاوت های ظریف زیادی در اینجا وجود دارد.

اولاً، شرایط اقتصادی باید تعیین کند که روسای بانک مرکزی در چارچوب وظایف خود چه کاری انجام دهند. برای دیگری، سیاست پولی توسط کمیته تعیین می شود. هنر یک فرماندار خوب این نیست که از نظر جزمی جنگ‌طلب یا کینه توز باشیم، بلکه در هر جلسه سیاست‌گذاری طرف برنده باشیم. و این یک هنر است.

هیچکس در تاریخ پرحادثه بانک ژاپن به اندازه هاروهیکو کورودا، رئیس جمهور مستعفی ژاپن، آن را برای مدت طولانی انجام نداده است. او در 8 آوریل، طولانی‌ترین فرماندار تاریخ BOJ، سمت خود را ترک می‌کند و به سفری که در مارس 2013 آغاز شده بود، پایان می‌دهد.

جانشین او تقریباً مطمئناً کازوئو اوئدا، یک دانشگاهی 71 ساله خواهد بود که قبلاً عضو هیئت مدیره سیاست پولی BOJ بوده است. او همچنان منوط به تایید پارلمان است، اما به نظر می رسد که به احتمال زیاد آن را دریافت کند و با کناره گیری کورودا سکان هدایت را در دست بگیرد.

ظهور او برخی را شگفت زده کرده است. در دنیای سلسله مراتبی مالی ژاپن، شرط مطمئن‌تر این بود که یک محکوم ابد در BOJ از کورودا پیروی کند. آیا ظهور به جای یک بیگانه قیاسی نشانه ای از انقلاب قریب الوقوع در سیاست است؟ آیا محرک عظیم، نرخ‌های بهره بسیار پایین و کنترل منحنی بازدهی دوران کورودا در شرف از بین رفتن است؟

خوب، احتمالا نه، نه.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

مبانی تجارت روند

بانک ژاپن با چالش های منحصر به فردی روبرو است

بانک مرکزی ژاپن با چالش هایی مواجه است که هیچ بانک مرکزی دیگری با آن مواجه نیست. با توجه به اینکه تقاضا در کشور خود برای دهه ها رو به نابودی است، بانک مرکزی سال هاست که از سیاست پولی برای اجرای آن استفاده می کند.

BOJ می خواهد تورم پایدار با نرخ سالانه 2 درصد پیش از آن که کشور را از هزینه های استقراض پایین و بازده اوراق قرضه کم کند، ادامه دهد. قبل از موج تورم جهانی در سال گذشته ژاپن موفقیت قابل بحثی داشت.

اکنون تورم داخلی به بالاترین حد خود در چهل سال اخیر رسیده است، اگرچه این واقعیت که حتی این تورم فقط کمی بیش از 4 درصد است، باید همه آنچه را که باید در مورد وضعیت زیربنایی تقاضا در ژاپن بدانید، به شما بگوید.

و اگر اینطور نیست، این را در نظر بگیرید. در میان بانک های مرکزی بزرگ، بانک ژاپن نرخ بهره را در واکنش به افزایش قیمت ها افزایش نداده است. در واقع، نرخ بهره کوتاه مدت کلیدی در آن گیر کرده است منهای 0.1٪ از سال 2016، که از سد 0.0٪ در اوایل همان سال گذشته است. BOJ همچنین سیاست “کنترل منحنی بازده” (YCC) را برای پایین نگه داشتن نرخ های بهره بلندمدت حفظ می کند. این شامل خرید اساساً مقادیر نامحدودی از اوراق بهادار دولتی ژاپن است.

و سال‌ها از این امر تاکنون نتوانسته تقاضای داخلی BOJ را که می‌خواهد بخرد.

در حقیقت، تقریباً تمام افزایش تورمی که اکنون شاهد آن هستیم، وارداتی است. آقای کورودا این را می‌داند و آقای اوئدا هم، با قضاوت بر اساس شهادتش در پارلمان در هفته گذشته، این را می‌داند.

روند تورم ژاپن احتمالاً به تدریج افزایش خواهد یافت. اما مدتی طول می کشد تا تورم به طور پایدار و باثبات به هدف ۲ درصدی BOJ برسد.»

دانشجویان BOJ این نوع صحبت ها را تا حدودی آشنا خواهند یافت. هدفمان را خواهیم زد، اما به این زودی اتفاق نمی افتد. این بسیار خط کورودا است.

گرایش های خصوصی اوئدا هر چه که باشد، او به اندازه هر رهبر بانک مرکزی در جهان تحت تأثیر شرایط قرار دارد. او با پیشنهاد این که BOJ باید در سیاست پولی خود “خلاق” باشد و در صورتی که بتواند به طور پایدار به هدف تورمی برسد، یک انحنای ملایم را به ناظران بانک مرکزی ارائه کرد.

اما کلمه “اگر” حجم زیادی از کارهای سنگین را در آنجا انجام می دهد.

کسانی که با ثروت ین ژاپن هماهنگ هستند، احتمالاً پس از به دست گرفتن مسئولیت او نباید انتظار تغییرات بزرگی داشته باشند. ممکن است تحولاتی در BOJ Ueda وجود داشته باشد، اما انقلاب بیش از حد انتظار است.

—توسط دیوید کوتل برای DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.