رئیس تحریم شده ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس: سفر به تهران را لغو کردم

[ad_1] دریاسالار تونی راداکین این مطلب را در نشست اندیشکده RUSI مطرح کرد و با قدردانی از تشویق حضار،گفت: البته این فضا تاحدودی با قرار گرفتن نام من در فهرست سیاه ایران در تضاد است. وی افزود که به موجب تصمیم تهران، «مجبور شدم تعطیلات خانوادگی در تهران را لغو کنم» راداکین در بخش دیگری

کد خبر : 293525
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
رئیس تحریم شده ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس: سفر به تهران را لغو کردم

[ad_1]

دریاسالار تونی راداکین این مطلب را در نشست اندیشکده RUSI مطرح کرد و با قدردانی از تشویق حضار،گفت: البته این فضا تاحدودی با قرار گرفتن نام من در فهرست سیاه ایران در تضاد است. وی افزود که به موجب تصمیم تهران، «مجبور شدم تعطیلات خانوادگی در تهران را لغو کنم»

راداکین در بخش دیگری از سخنانش ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین را که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است تکرار کرد و مدعی شد که ارسال پهپادهای ساخت ایران به روسیه، حمایت از انصارالله یمن و برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان، بخشی از آنچه او تهدید علیه نظم جهانی و ترویج خشونت نامید، بشمار می‌رود. این مقام نظامی انگلیسی ادعا کرد که در جریان سفرش به کی‌یف همراه نخست وزیر این کشور، یک فروند پهپاد ادعایی متعلق به ایران را دیده است.

او در فرازهای دیگری از سخنرانی‌اش، تحرکات چین، روسیه و کره شمالی را از جمله بحران‌های ژئوپلیتیک جهان امروز برشمرد و ادعا کرد: «خواه احساس مصونیت ولادیمیر پوتین، خواه رفتار مداخله گرانه و بی ثبات کننده ایران و خواه جنگ طلبی آشکار کره شمالی یا یک چین اقتدارگرا باشد، هیچ یک از این چالش ها به یک جا محدود نیست و با یکدیگر مرتبط هستند. هر کدام نشان دهنده آزمون قوانینی هستند که امنیت جهانی را تضمین کرده و باعث گسترش رفاه و فرصت ها در طول زندگی ما شده است»

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس درحالی ادعای مشارکت نظامی ایران در جنگ اوکراین و حمایت از انصارالله یمن را مطرح کرده است که این کشور با حمایت گسترده تسلیحاتی از اوکراین و معاملات پرسود نظامی با عربستان سعودی که اخیرا نیز تفاهم جدیدی میان وزرای دفاع ریاض و لندن امضاء شده است، به گسترش جنگ دامن زده است.

درباب ادعای ارسال پهپادهای ساخت ایران به روسیه نیز اولا هیچ مدرکی مستدل در این زمینه، جز ادعاهای سیاسی مغرضانه برای اعمال فشار بر ایران وجود ندارد و درثانی مقامات کشورمان بارها درباره توقف جنگ در اوکراین و بازگشت طرفین به مذاکره تاکید کرده‌اند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این رابطه تصریح کرده است: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

وی پیشتر در جمع خبرنگاران گفت: این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه‌انداخته‌اند که جمهوری اسلامی ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده، آنچه درباره بخش موشکی مطرح کرده‌اند کاملاً غلط و مسائل مربوط به پهپاد درست است.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: ما مقدار محدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده‌ایم و با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم چنانچه هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در اوکراین استفاده کرده، آن را در اختیار ما قرار بدهد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر تلاش‌های زیادی را از ابتدای جنگ اوکراین داشته و این تلاش‌ها هم در سطح رئیس‌جمهور و وزیر خارجه بوده است و همچنان به این تلاش‌ها تا توقف جنگ در اوکراین ادامه می‌دهیم.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در سخنانی بارها به ادعای بی اساس غربی ها و مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین واکنش نشان داده و تصریح کرده است که ایران و روسیه توضیحات کامل و مفصلی را درباره ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین به سازمان ملل متحد ارائه کرده‌اند.

با این حال انگلیس اوایل هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه دو کشور وضع کرد. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، ۱۶ فرمانده نظامی روسیه و ایران و شماری از بازرگانان ایرانی به اتهام واهی تجارت پهپاد به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

ایران نیز متقابلا تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای انگلیسی به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر وضع کرده که در دور اخیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس نیز به آن اضافه شده است.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین المللی انگلیس در زمینه مبارزه با تروریسم و نفرت پراکنی و رعایت حقوق بشر، اعلام کرده است که خودداری لندن از مقابله با اقدامات اشخاص مذکور و حمایت و تسهیل اقدامات آنان، نقض فاحش تعهدات بین المللی این کشور است.

ایران همچنین دولت انگلیس را در قبال حمایت از تروریست‌ها و ناقضان حقوق بشر که از خاک این کشور به سازماندهی و تحریک اغتشاشات و اقدامات تروریستی در ایران مبادرت می‌ورزند، مسئول و پاسخگو می‌داند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.