رئیس بانک مرکزی هند اصرار دارد که کریپتو باید ممنوع شود – هشدار می دهد “این امر اختیار RBI را تضعیف می کند” – مقررات بیت کوین نیوز

بانک مرکزی هند موضع خود را در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر تکرار کرده است. رئیس بانک مرکزی هند (RBI) معاملات ارزهای دیجیتال را به قمار تشبیه کرد. او هشدار داد که کریپتو “اقتدار RBI را تضعیف می کند و منجر به دلاری شدن اقتصاد می شود.” فرماندار RBI می‌خواهد رمزارز

کد خبر : 307259
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
رئیس بانک مرکزی هند اصرار دارد که کریپتو باید ممنوع شود – هشدار می دهد “این امر اختیار RBI را تضعیف می کند” – مقررات بیت کوین نیوز


بانک مرکزی هند موضع خود را در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر تکرار کرده است. رئیس بانک مرکزی هند (RBI) معاملات ارزهای دیجیتال را به قمار تشبیه کرد. او هشدار داد که کریپتو “اقتدار RBI را تضعیف می کند و منجر به دلاری شدن اقتصاد می شود.”

فرماندار RBI می‌خواهد رمزارز ممنوع شود

Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند (RBI)، در نشست بانکداری و اقتصاد Business Today روز جمعه بر موضع این بانک در مورد ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

داس تاکید کرد که دیدگاه بانک مرکزی ممنوعیت کامل ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتر است، ایندیا تودی به نقل از او گفت: “موضع RBI در مورد ارزهای دیجیتال بسیار واضح است و باید ممنوع شود.”

رئیس بانک مرکزی هند با تاکید بر اینکه ارزهای دیجیتال ارزش اساسی ندارند، توضیح داد:

برخی از مردم ارز دیجیتال را یک دارایی می نامند، برخی آن را یک محصول مالی می نامند، اما هر دارایی یا محصول مالی باید ارزش اساسی داشته باشد. اما ارز دیجیتال هیچ ارزش اساسی ندارد.

داس در ادامه نظر خود را در مورد قیمت ارزهای دیجیتال در بازار بیان کرد و اظهار داشت که آنها صرفا بر اساس حدس و گمان هستند. او معاملات ارزهای دیجیتال را به قمار تشبیه کرد.

رئیس RBI تاکید کرد: “هر چیزی که ارزش گذاری آن کاملاً به باورهای ساختگی وابسته باشد چیزی نیست جز حدس و گمان 100٪ یا به صراحت بگویم قمار است.” در کشور ما قمار را مجاز نمی‌دانیم. اگر می‌خواهید قمار را مجاز کنید، با آن به عنوان قمار رفتار کنید و قوانین را وضع کنید.»

رئیس بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ارز دیجیتال را یک محصول مالی نمی داند، گفت:

مبدل شدن ارزهای دیجیتال به عنوان یک محصول مالی یا دارایی مالی یک بحث کاملاً نابجا است.

داس همچنین در مورد خطراتی که کریپتو برای اقتصاد هند ایجاد می کند، هشدار داد. او هشدار داد:

بانک مرکزی به عنوان مرجع پولی کشور به عنوان بانک مرکزی، کنترل بر عرضه پول در اقتصاد را از دست خواهد داد… این امر اقتدار RBI را تضعیف کرده و منجر به دلاری شدن اقتصاد خواهد شد.

مقامات RBI به طور مشابه در ماه مه سال گذشته هشدار دادند که کریپتو می تواند منجر به دلاری شدن بخشی از اقتصاد هند شود “که برخلاف منافع حاکمیتی کشور خواهد بود.”

هند در حال حاضر چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال ندارد. دولت چندین سال است که روی یک لایحه کریپتو کار می کند. نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در اکتبر سال گذشته گفت که دولت امیدوار است در مورد مقررات مربوط به کریپتو با کشورهای G20 بحث کند تا یک چارچوب نظارتی مبتنی بر فناوری برای دارایی‌های کریپتو ایجاد کند.

نظر شما در مورد اظهارات Shaktikanta Das فرماندار RBI چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.