رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امیدوار است که به زودی در مورد مذاکرات هسته‌ای به اوکراین بازگردد

[ad_1] گروسی در تلاش برای ایجاد یک منطقه حفاظتی ایمنی و امنیت هسته‌ای در اطراف نیروگاه که در هفته‌های گذشته به دلیل گلوله باران این سایت دچار قطعی برق شده بود، بین مسکو تا کیف بوده است. پیش از این، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که از بازداشت دو کارمند اوکراینی از

کد خبر : 269418
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امیدوار است که به زودی در مورد مذاکرات هسته‌ای به اوکراین بازگردد

[ad_1]

گروسی در تلاش برای ایجاد یک منطقه حفاظتی ایمنی و امنیت هسته‌ای در اطراف نیروگاه که در هفته‌های گذشته به دلیل گلوله باران این سایت دچار قطعی برق شده بود، بین مسکو تا کیف بوده است.

پیش از این، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که از بازداشت دو کارمند اوکراینی از نیروگاه زاپوریژژیا، که در یکی از چهار منطقه اوکراینی است که روسیه آن را ضمیمه اعلام کرده است، اما تنها بخشی از آن را اشغال کرده است، به شدت نگران است.

وی در سفر به آرژانتین به رویترز گفت: «احتمال بازگشت من به اوکراین و روسیه وجود دارد، این در واقع همان چیزی است که ما در اصل توافق کرده‌ایم، در حال حاضر ما به رایزنی‌ها برای ایجاد منطقه حفاظتی ادامه می‌دهیم».

این به معنای تعاملی است که در آن من از دو طرف پاسخ‌ها و واکنش‌ها را دریافت می‌کنم و به دنبال راه‌های جدیدی برای حرکت به جلو هستم و برای آن، احتمالاً خیلی زود به زودی باید برگردم.»

گفت‌وگوها کلیدی برای رفع نگرانی‌هایی هستند که از اوت در مورد خطرات گلوله باران در Zaporizhzhia، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا یا نزدیک آن، افزایش یافته است. روسیه و اوکراین هر دو یکدیگر را مسئول این گلوله باران می دانند.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ناظر هسته‌ای سازمان ملل، گفت که تهدیدهای جداگانه روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین را نمی‌توان رد کرد، اما این “یک امکان فوری” نیست.

من معتقدم که احتمال استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای یک امکان فوری نیست. بدیهی است که هیچ چیز قابل رد نیست، من در مکانیسم تصمیم گیری آن کشور نیستم، اما معتقدم که این اقدام افراطی خواهد بود.

گروسی، در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات در حال انجام برای احیای توافق هسته ای ایران، گفت که مذاکرات در «بن بست» است و به دلیل محدودیت دسترسی به بازرسی ها در ماه های اخیر، آژانس اطلاعات کلیدی نداشت.

ایالات متحده هفته گذشته گفت که احیای توافق هسته ای 2015 ایران “در حال حاضر تمرکز ما نیست” و افزود که تهران علاقه چندانی به احیای این پیمان نشان نداده است و واشنگتن بر نحوه حمایت از معترضان ایرانی تمرکز کرده است.

(گزارش آدام جردان؛ ویرایش هیمانی سرکار)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.