رئیسی می گوید ایران به دنبال عضویت در بریکس برای مقابله با هژمونی غرب و ترویج جهان چندقطبی است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نظم جهانی تک قطبی کنونی را محکوم کرد و تاکید کرد که ایران قصد دارد به گروه بریکس بپیوندد تا به ایجاد جهانی چندقطبی کمک کند. وی تاکید کرد: ایران خواهان برقراری روابط سازنده با همه کشورها بر اساس منافع مشترک است. ایران نظم جهانی تک قطبی را محکوم

کد خبر : 355273
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
رئیسی می گوید ایران به دنبال عضویت در بریکس برای مقابله با هژمونی غرب و ترویج جهان چندقطبی است – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نظم جهانی تک قطبی کنونی را محکوم کرد و تاکید کرد که ایران قصد دارد به گروه بریکس بپیوندد تا به ایجاد جهانی چندقطبی کمک کند. وی تاکید کرد: ایران خواهان برقراری روابط سازنده با همه کشورها بر اساس منافع مشترک است.

ایران نظم جهانی تک قطبی را محکوم می کند

خبرگزاری روسی تاس به نقل از مصاحبه وی با شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین گزارش داد، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران روز سه شنبه گفت که ایران قصد دارد به گروه بریکس بپیوندد تا در ایجاد جهان چندقطبی مشارکت کند.

وی توضیح داد که ایران پس از پیوستن به سازمان همکاری شانگهای (SCO) در حال آماده شدن برای پیوستن به گروه بریکس است. رئیس جمهور ایران گفت:

ما نظم جهانی تک قطبی را محکوم می کنیم که این امکان را برای ایالات متحده و حدود سه تا چهار کشور دیگر فراهم می کند تا احساس کنند حاکمان جهان هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این هفته گفت که روند چندقطبی تشدید خواهد شد و کسانی که از این روند پیروی نکنند “بازنده خواهند شد”.

سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 به عنوان یک اتحاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی تأسیس شد. این بزرگترین سازمان منطقه ای جهان است. ایران اخیرا با پیوستن به چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان به نهمین عضو کامل سازمان همکاری شانگهای تبدیل شد. این گروه همچنین دارای کشورهای ناظر (افغانستان، بلاروس و مغولستان) و همچنین شرکای گفتگو (ارمنستان، آذربایجان، کامبوج، نپال، سریلانکا، ترکیه، قطر و عربستان سعودی) است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا «به دنبال منزوی کردن ایران و ممانعت از مشارکت آن در سازمان همکاری شانگهای بود، اما ناکام ماند»، تاکید کرد که عضویت در سازمان همکاری شانگهای مزایای زیادی از جمله افزایش تجارت و دسترسی به بازارهای جدید برای ایران به همراه داشته است. به تازگی، این گروه برنامه خود را برای دور شدن از دلار آمریکا و تسویه معاملات با ارزهای ملی کشورهای عضو خود فاش کرده است.

در مورد برجام، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ژوئن سال گذشته گفت که ایران برای پیوستن به بلوک اقتصادی متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی درخواست داده است. این گروه در حال تلاش برای گسترش نفوذ جهانی است و 19 کشور یا درخواستی برای پیوستن به بریکس ارائه کرده اند یا برای پیوستن به آن ابراز علاقه کرده اند.

رئیس جمهور ایران تصریح کرد:

ما به هر کشوری که بخواهد با ما همکاری کند، دست دوستانه دراز می کنیم. ایران خواهان برقراری روابط سازنده با همه کشورها بر اساس منافع مشترک است.

کشورهای بریکس تلاش‌های خود را برای دلارزدایی و تسویه معاملات با ارزهای ملی افزایش داده‌اند. این گروه همچنین در حال کار برای ایجاد یک ارز مشترک جدید است که انتظار می رود در نشست بعدی رهبران گروه مورد بحث قرار گیرد.

نظر شما در مورد اینکه ایران می خواهد دنیای چند قطبی ایجاد کند چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.