رئیس‌جمهور می‌گوید تایوان قبلاً چین را شکست داده و عزم خود را برای دفاع از خود حفظ می‌کند

[ad_1] تنش ها بین تایوان و چین طی ماه گذشته پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه افزایش یافته است. چین بازی‌های جنگی را در نزدیکی تایوان ترتیب داد تا خشم خود را از آنچه که حمایت آمریکا از این جزیره را تشدید می‌کند، ابراز کند. تسای در ملاقات با هیئتی

کد خبر : 245338
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
رئیس‌جمهور می‌گوید تایوان قبلاً چین را شکست داده و عزم خود را برای دفاع از خود حفظ می‌کند

[ad_1]

تنش ها بین تایوان و چین طی ماه گذشته پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه افزایش یافته است. چین بازی‌های جنگی را در نزدیکی تایوان ترتیب داد تا خشم خود را از آنچه که حمایت آمریکا از این جزیره را تشدید می‌کند، ابراز کند.

تسای در ملاقات با هیئتی از مقامات سابق ایالات متحده که اکنون در مؤسسه هوور دانشگاه استنفورد است، به حملات بیش از یک ماهه چین به جزایر کینمن و ماتسو تحت کنترل تایوان در نزدیکی سواحل چین اشاره کرد که در اوت 1958 آغاز شد.

او با استفاده از اصطلاح رایج تایوانی برای آن کمپین که به بن بست ختم شد، گفت: «شصت و چهار سال پیش در جریان نبرد 23 اوت، سربازان و غیرنظامیان ما در همبستگی عمل کردند و از تایوان محافظت کردند، به طوری که امروز تایوان دموکراتیک را داریم. با شکست چین در تصرف جزایر.

تسای گفت: «آن نبرد برای محافظت از میهن ما به جهان نشان داد که هیچ تهدیدی از هر نوع نمی تواند عزم مردم تایوان برای دفاع از ملت خود را متزلزل کند، نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده.

ما نیز به جهان نشان خواهیم داد که مردم تایوان هم عزم و هم اعتماد به نفس برای حفظ صلح، امنیت، آزادی و رفاه را برای خود دارند.»

در سال 1958، تایوان با حمایت ایالات متحده، که تجهیزات نظامی از جمله موشک‌های ضد هوایی پیشرفته Sidewinder را ارسال کرد، به تایوان برتری فنی داد.

این آخرین باری بود که نیروهای تایوانی در مقیاس وسیع به نبرد با چین پیوستند.

جیمز او. الیس، که اکنون یکی از اعضای مهمان در هوور و یک دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده است، گفت که حضور هیئت او در تایوان بر تعهد مردم آمریکا به تعمیق همکاری تاکید می کند.

الیس به تسای گفت: «بر اساس قانون روابط تایوان، بخشی از این همکاری شامل تقویت قابلیت‌های تایوان برای دفاع شخصی و همچنین توانایی ایالات متحده برای بازدارندگی و مقاومت در برابر هرگونه توسل به زور در سراسر تنگه تایوان است. قانونی که آن را ملزم می کند تا ابزار دفاع از خود را در اختیار تایوان قرار دهد.

مت پوتینگر که به عنوان معاون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت می کرد نیز بخشی از این هیئت است.

ایالات متحده که در سال 1979 روابط دیپلماتیک رسمی با تایپه را به نفع پکن قطع کرد، همچنان مهمترین منبع تسلیحات تایوان است.

تسای گفت: «از آنجایی که تایوان در خط مقدم توسعه طلبی اقتدارگرا قرار دارد، ما همچنان به تقویت خودمختاری دفاعی خود ادامه می دهیم و همچنین به همکاری با ایالات متحده در این جبهه ادامه خواهیم داد.»

مانورهای چین در نزدیکی تایوان تهدیدی برای وضعیت موجود در تنگه و سرتاسر منطقه بوده است و شرکای دموکراتیک باید برای “دفاع در برابر مداخله دولت های مستبد” با یکدیگر همکاری کنند.

پس از آن جلسه، تسای با دو قانونگذار ژاپنی ملاقات کرد و انتظار می‌رود که نمایندگان پارلمان‌های خارجی دیگر نیز امسال از جمله از کانادا و بریتانیا به این کشور سفر کنند و از فشار چین برای نرفتن به آنجا سرپیچی کنند.

دولت تایوان می گوید که از آنجایی که جمهوری خلق چین هرگز بر این جزیره حکومت نکرده است، حق ادعای آن یا تصمیم گیری در مورد آینده آن را ندارد، که تنها می تواند توسط 23 میلیون نفر جمعیت تایوان تعیین شود.

(گزارش توسط بن بلانچارد و سارا وو؛ ویرایش توسط کریستوفر کوشینگ و استفان کوتس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.