رئیس‌جمهور از بانک مرکزی ایران خواست دلار در تجارت را کنار بگذارد و به سمت ارزهای ملی سوق دهد – بیت‌کوین نیوز

[ad_1] ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران از بانک مرکزی ایران خواسته است که مقدمات لازم را برای کنار گذاشتن دلار آمریکا برای تسویه حساب‌های تجاری دوجانبه فراهم کند و در صورت امکان، استفاده از ایران را واقعی کند. بانک مرکزی ایران قبلاً اجرای این سیاست را آغاز کرده است و پیشنهاد پرداخت مبادلات دوجانبه با استفاده

کد خبر : 357414
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۴:۳۰
رئیس‌جمهور از بانک مرکزی ایران خواست دلار در تجارت را کنار بگذارد و به سمت ارزهای ملی سوق دهد – بیت‌کوین نیوز

[ad_1]

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران از بانک مرکزی ایران خواسته است که مقدمات لازم را برای کنار گذاشتن دلار آمریکا برای تسویه حساب‌های تجاری دوجانبه فراهم کند و در صورت امکان، استفاده از ایران را واقعی کند. بانک مرکزی ایران قبلاً اجرای این سیاست را آغاز کرده است و پیشنهاد پرداخت مبادلات دوجانبه با استفاده از ریال ایران را در دیدار مجدد اخیر در سطح بالا با وزیر بازرگانی عمان داده است.

رئیسی از بانک مرکزی ایران خواست دلار را کنار بگذارد

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران خواستار تغییر سیاست در مورد استفاده از دلار آمریکا در تجارت دوجانبه شده است. رئیسی در 18 اردیبهشت در جلسه هیئت دولت پس از سفر خود به سوریه در مورد پیشرفت کشورهای دیگر مانند چین و روسیه در کاهش وابستگی تجاری خود به دلار آمریکا بحث کرد و خواستار بسترسازی بانک مرکزی ایران برای تغییر به دلار شد. استفاده از ارزهای محلی مانند ریال ایران.

رئیسی همچنین به قدرت بازار سوریه و چگونگی بهره مندی دو کشور از یکپارچگی و روابط تجاری نزدیکتر اشاره کرد. او بیان کرد:

بازار سوریه ظرفیت و قابلیت بالایی برای ایران برای افزایش سطح روابط تجاری دو کشور دارد.

رئیسی اخیراً تاکید کرد که ایران به دنبال پیوستن به بلوک بریکس به عنوان راهی برای تضعیف هژمونی ایالات متحده و سایر کشورها بر جهان و کمک به ایجاد یک جهان چند قطبی در آینده است.

بانک مرکزی ایران حرکت می کند

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران توضیح داد که ایران این سیاست پیشنهادی مبنی بر کنار گذاشتن دلار آمریکا در تسویه حساب های تجاری را به عنوان یک سیاست راهبردی دنبال خواهد کرد.

به گفته فرزین، این اعلامیه که در 8 مه در یک نشست عالی رتبه با قیس بن محمد آل یوسف، وزیر بازرگانی و صنعت عمان اعلام شد، خاطرنشان کرد که تراز تجاری دوجانبه 1.8 میلیارد دلاری حتی می تواند با استفاده از ارزهای ملی افزایش یابد. .

فرزین درباره دلایل کنار گذاشتن دلار آمریکا، توضیح داد که آمریکا از ارز خود به عنوان ابزاری سیاسی برای تحت فشار قرار دادن سایر کشورها استفاده می‌کند و دلیل افزایش استفاده از ارزهای دیگر مانند یوان چین در این اواخر بوده است. نماینده عمان این پیشنهاد را مثبت دریافت کرد و اظهار داشت که این اقدام برای هر دو طرف مزایایی دارد.

نظر شما در مورد اقدام ایران برای کنار گذاشتن دلار آمریکا و استفاده از ارزهای ملی برای تسویه تجارت خارجی چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.