ذهن بازار: خرس های چینی بازگشته اند

پس از یک مهلت کوتاه، چین دوباره در تیررس سرمایه گذاران گرفتار شد. داده‌های اقتصادی پایین‌تر از حد انتظار می‌آیند، امیدها مبنی بر اینکه محدودیت‌های قرنطینه COVID-19 در شرف برداشته شدن است و نرخ ارز به همراه اوراق قرضه دولتی به کاهش می‌یابد کمرنگ می‌شود. این پس زمینه ای است که بانک مرکزی آخرین تصمیم

کد خبر : 282208
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
ذهن بازار: خرس های چینی بازگشته اند


پس از یک مهلت کوتاه، چین دوباره در تیررس سرمایه گذاران گرفتار شد.

داده‌های اقتصادی پایین‌تر از حد انتظار می‌آیند، امیدها مبنی بر اینکه محدودیت‌های قرنطینه COVID-19 در شرف برداشته شدن است و نرخ ارز به همراه اوراق قرضه دولتی به کاهش می‌یابد کمرنگ می‌شود.

این پس زمینه ای است که بانک مرکزی آخرین تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در آخر هفته اتخاذ می کند. اقتصاد ممکن است کاهش نرخ اولیه وام یک ساله – در حال حاضر 3.65٪ – را تضمین کند، اما نرخ ارز اینطور نیست.

یوان در روز پنجشنبه 0.9 درصد سقوط کرد که بزرگترین سقوط از ماه می و یکی از بزرگترین سقوط در سال های اخیر است. پس از بازگشت از پایین ترین سطح 15 ساله اخیر به 7.00 در هر دلار، دوباره تحت فشار قرار گرفته است.

ارقام خزانه داری ایالات متحده در روز چهارشنبه کمکی به احساسات نخواهد کرد. آنها نشان دادند که دارایی چین از اوراق خزانه داری ایالات متحده در ماه سپتامبر به کمترین میزان در 11 سال گذشته یعنی 933.6 میلیارد دلار کاهش یافت. سقوط ماه به ماه 38 میلیارد دلار شدیدترین سقوط در شش سال گذشته بود.

برخی از تغییرات اسمی از اوت به اثرات ارزش گذاری FX کاهش یافته است، به این معنی که پکن 38 میلیارد دلار اوراق خزانه در ماه نفروخته است.

اما برای کند کردن کاهش ارزش یوان در برابر دلار که در ماه سپتامبر به 3.2 درصد رسید، یک قطعه فروخت. این یکی از چهار بزرگترین کاهش ماهانه در تاریخ است.

بانک مرکزی روز چهارشنبه اعلام کرد که چین به افزایش انعطاف پذیری نرخ ارز ادامه می دهد و در عین حال یوان را در سطوح معقول ثابت نگه می دارد. کمی امیدوارکننده به نظر می‌رسد – افزایش انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که کاهش‌های جدید در نرخ ارز محتمل‌تر شود و برای به حداقل رساندن نوسانات، به فروش دلار بیشتری نیاز است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران اوراق قرضه چینی را به سرعت در حال تخلیه هستند و بازدهی را به بالاترین حد در ماه‌های اخیر می‌رسانند. شاخص کل بدهی دولتی چین در این هفته 0.8 درصد کاهش یافته است که به خوبی در مسیر بزرگترین کاهش خود در بیش از دو سال گذشته قرار دارد.

خریداران اوراق قرضه دولتی با کاهش برخی از محدودیت های سختگیرانه COVID-19 و اعلام اقداماتی برای حمایت از بخش املاک، غافلگیر شده اند.

افزایش بازدهی همچنین در تضاد با سیاست پولی سست‌تر بانک مرکزی است و سرعت فروش نگرانی‌های نقدینگی بازار را افزایش داده است. زمان دشوار برای پکن

سه تحول کلیدی که می تواند جهت گیری بیشتری را به بازارها در روز جمعه ارائه دهد:

– پاول فدرال رزرو صحبت می کند

– تورم ژاپن (اکتبر)

– تصمیم نرخ بهره چین (یکشنبه)

(گزارش توسط Jamie McGeever در اورلاندو، فلوریدا؛ ویرایش توسط Josie Kao)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.