ذهن بازار: خداحافظ کورودا – با ضربه زدن به بانک ها، BOJ در مرکز توجه قرار می گیرد

سرمایه‌گذارانی که در روز جمعه در آسیا از خواب بیدار می‌شوند و به امید یک روز آرام برای تعطیلات آخر هفته هستند، به دنبال نوساناتی که روز پنجشنبه وال استریت را تحت تأثیر قرار داد و به ویژه بخش بانکی را تحت تأثیر قرار داد، به رختخواب باز خواهند گشت. آنها نه تنها قطعات فروش

کد خبر : 331275
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۵:۰۶
ذهن بازار: خداحافظ کورودا – با ضربه زدن به بانک ها، BOJ در مرکز توجه قرار می گیرد


سرمایه‌گذارانی که در روز جمعه در آسیا از خواب بیدار می‌شوند و به امید یک روز آرام برای تعطیلات آخر هفته هستند، به دنبال نوساناتی که روز پنجشنبه وال استریت را تحت تأثیر قرار داد و به ویژه بخش بانکی را تحت تأثیر قرار داد، به رختخواب باز خواهند گشت.

آنها نه تنها قطعات فروش جهانی سهام در روز پنجشنبه را انتخاب خواهند کرد، بلکه آخرین تصمیم سیاست بانک ژاپن (BOJ) را تحت نظارت هاروهیکو کورودا، فرماندار این کشور در دست دارند و برای آخرین گزارش اشتغال ایالات متحده آماده خواهند شد.

ریسک پذیری در سهام، به ویژه مالی، حداقل خواهد بود. به دنبال اعلام فروش سهام گروه مالی SVB و تصمیم بانک کریپتو سیلورگیت برای پایان دادن به عملیات، شاخص بانک S&P 500 در بزرگترین افت یک روزه خود در سه سال اخیر، روز پنجشنبه 6.5 درصد سقوط کرد.

برای کسانی که در آن زمان در اطراف بودند، دریای قرمز روز پنجشنبه در سراسر امور مالی و کاهش تقریباً دو رقمی سهام بانکی خاطرات مبهم سال‌های 2007-2009 را زنده کرد.

این پس‌زمینه بازاری است که بر اساس آن BOJ آخرین تصمیم سیاستی خود را تحت عنوان Kuroda ارائه می‌کند. به طور گسترده انتظار می رود که در اواخر سال جاری، زمانی که Kuroda ساختمان را ترک کرد، شروع به تغییر سیاست فوق العاده شل خود کند.

کازوئو اوئدا، که روز پنجشنبه توسط مجلس سفلی تصویب شد و قرار است روز جمعه تایید سنا را دریافت کند، در 8 آوریل از کورودا جانشین خواهد شد.

تحت نظارت او خواهد بود که ژاپن تلاش خواهد کرد تا از سیاست پولی بسیار سست خارج شود که شاهد آن بوده است که نرخ های بهره برای چندین دهه حول صفر ثابت شده و ترازنامه بانک مرکزی به رکورد 130 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

BOJ پیش از این سیاست “کنترل منحنی بازده” کورودا را در دسامبر تغییر داد و سقف موثر بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله را دو برابر کرد و به 0.50 درصد رساند. بازارها به شدت شرط بندی کرده اند که BOJ مجبور خواهد شد با افزایش دوباره آن به زودی یا حتی کنار گذاشتن آن، عملکرد “عادی” بازار اوراق قرضه را احیا کند.

اگرچه فشارهای جهانی و داخلی باعث افزایش بازدهی می شود، اما تصویر اقتصادی چندان واضح نیست. تورم 4.2 درصد – بالاترین نرخ در 40 سال گذشته – باعث سریع ترین کاهش دستمزدهای واقعی از سال 2014 تاکنون شده است و ارقام تجدید نظر شده در روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم به سختی رشد کرده است.

در اینجا سه ​​تحول کلیدی وجود دارد که می تواند جهت گیری بیشتری را به بازارها در روز جمعه ارائه دهد:

– تصمیم سیاست پولی ژاپن

– حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده و بیکاری (فوریه)

– تولید صنعتی هند (ژانویه)

(توسط جیمی مک گیور؛ ویرایش توسط جوزی کائو)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.