دیگر نیازی به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نیست، مذاکرات گزینه بهتری است – مجارستان

این دستیار در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا که به اوکراین وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را اعطا کرد، گفت: هر چه اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را اتخاذ کند، بیشتر به اتحادیه آسیب می‌رساند، در حالی که روسیه جان سالم به در می‌برد. در پایان روز، اروپا به دلیل مشکلات اقتصادی در طرف بازنده

کد خبر : 220495
تاریخ انتشار : جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۳۸
دیگر نیازی به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نیست، مذاکرات گزینه بهتری است – مجارستان


این دستیار در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا که به اوکراین وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را اعطا کرد، گفت: هر چه اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را اتخاذ کند، بیشتر به اتحادیه آسیب می‌رساند، در حالی که روسیه جان سالم به در می‌برد.

در پایان روز، اروپا به دلیل مشکلات اقتصادی در طرف بازنده این جنگ خواهد بود. بالاس اوربان که با نخست وزیر ارتباط ندارد در مصاحبه ای به رویترز گفت: توصیه ما این است که باید روند تحریم را متوقف کنیم.

مجارستان یکی از طرفدارترین کشورهای اتحادیه اروپاست که به شدت به گاز و نفت روسیه وابسته است. روسیه همچنین در حال ساخت یک رآکتور هسته ای برای مجارستان است. بوداپست آخرین بسته تحریم‌ها علیه مسکو را که شامل ممنوعیت واردات نفت روسیه می‌شد، تا زمانی که برای خود معافیت‌ها را مورد مذاکره قرار داد، متوقف کرده بود.

در حال حاضر چیزی که ما تجربه می کنیم این است که هر چه تحریم های بیشتری را بپذیریم، وضعیت بدتری داریم. و روس ها؟ بله، به آنها هم آسیب می رساند، اما آنها زنده می مانند. بالاس اوربان گفت و بدتر از آن، آنها در اوکراین پیش می روند.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه، اتحادیه اروپا متشکل از 27 کشور بر روی 6 بسته تحریمی که شامل مسدود کردن دارایی ها و ممنوعیت روادید برای الیگارش ها و مقامات روسی، کنترل صادرات، مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی، قطع ارتباط بانک ها است، به توافق رسیده است. از سیستم پیام رسانی سوئیفت و ممنوعیت واردات زغال سنگ و نفت روسیه.

اما برخی از مقامات استدلال می‌کنند که الیگارشی‌های فردی می‌توانند بدون برخی از قایق‌های تفریحی یا ویلاهای غربی خود زندگی کنند، احتمالاً قبلاً دارایی‌های نقدی خود را به خارج از اتحادیه اروپا منتقل کرده‌اند و کنترل‌های صادرات ممکن است توسط چین و دیگران دور زده شود.

آنها می گویند که مسدود شدن ذخایر بانک مرکزی روسیه با میلیاردها دلاری که روسیه هر روز به خاطر نفت و گازش که هنوز به اروپا جریان دارد، کمتر دردناک می شود. برخی از مقامات می گویند زمانی که اتحادیه اروپا خرید نفت روسیه را در سال آینده متوقف کند، می توان نفت خام را فروخته و با تانکرها به چین یا هند ارسال کرد.

برخی دیگر استدلال می کنند که تحریم ها موثر هستند، اما قبل از اینکه تأثیر کامل آنها بر اقتصاد روسیه نشان داده شود، زمان می برد.

با این حال اوربان گفت که اتحادیه اروپا باید تاکتیک های خود را تغییر دهد.

ما به جایی رسیدیم که متوجه شدیم چهار ماه از استراتژی پیروی کرده‌ایم، دستاوردهایی هم داریم، اما اگر به همین منوال پیش برود، طبق تفکر منطقی، در نهایت برای اروپا بد خواهد شد. پس باید در مورد چیزی فکر کنیم. مذاکره، آتش بس، صلح. دیپلماسی این راه حل ماست.»

(گزارش توسط Jan Strupczewski؛ ویرایش توسط Grant McCool)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.