دیپلمات ارزی ژاپن می گوید توکیو در گفت و گوی دائمی FX با ایالات متحده توسط رویترز

[ad_1] 2/2 © رویترز. معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، ماساتو کاندا، در طی مصاحبه با رویترز در وزارت دارایی در توکیو، ژاپن در 31 ژانویه 2022 عکس گرفته است. تصویر گرفته شده در 31 ژانویه 2022. رویترز/ایسی کاتو/عکس فایل 2/2 توسط تتسوشی کاجیموتو و لیکا کیهارا توکیو (رویترز) – ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد

کد خبر : 370524
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
دیپلمات ارزی ژاپن می گوید توکیو در گفت و گوی دائمی FX با ایالات متحده توسط رویترز

[ad_1]

2/2

© رویترز. معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، ماساتو کاندا، در طی مصاحبه با رویترز در وزارت دارایی در توکیو، ژاپن در 31 ژانویه 2022 عکس گرفته است. تصویر گرفته شده در 31 ژانویه 2022. رویترز/ایسی کاتو/عکس فایل

2/2

توسط تتسوشی کاجیموتو و لیکا کیهارا

توکیو (رویترز) – ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد مالی ژاپن روز سه‌شنبه گفت که مقامات «تقریباً هر روز» در ارتباط نزدیک با جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا و دیگر مقامات خارجی در مورد ارزها و بازارهای مالی گسترده‌تر هستند.

این اظهارات احتمالاً نشان دهنده تمایل توکیو برای مراقب نگه داشتن بازیگران بازار در مورد امکان مداخله ارزی برای حمایت از دلار است، که در نزدیکی سطح 145 در هر دلار در نوسان بوده است و به عنوان خط مشی مقامات بر روی ارز تلقی می شود. .

کاندا به خبرنگاران گفت: “ما در حال تبادل نظر و ارتباط با مقامات کشورهای دیگر از جمله متحد ما ایالات متحده نه تنها در مورد ارزها، بازارهای مالی، بلکه در مورد مسائل مختلف دیگر هستیم.”

وزیر دارایی شونیچی سوزوکی تایید کرد که توکیو و واشنگتن در ارتباط نزدیک با یکدیگر در مورد تغییرات ارزی هستند، اما از افشای آنچه در این مورد بحث شده است خودداری کرد.

سوزوکی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره سرعت کاهش اخیر ین گفت: «من هیچ چیز اضافی برای گفتن ندارم، فراتر از آنچه قبلاً گفته ام».

شایان ذکر است، سوزوکی از تشدید هشدارهای شفاهی خود با پرهیز از اظهارنظرهایی مانند “نگران عمیق ین” یا آمادگی برای برداشتن “گامی قاطع” در بازار ارز – عباراتی که قبلاً درست قبل از مداخله سال گذشته استفاده می کرد – متوقف شد.

سوزوکی روز جمعه نسبت به “حرکات تند و یک جانبه” در بازار ارز هشدار داد.

او همچنین گفت که ژاپن اقدامات مناسبی را در صورت تضعیف بیش از حد ین انجام خواهد داد، پس از اینکه ارز از آستانه 145 دلار عبور کرد – سطحی که ژاپن اولین مداخله خرید ین خود را در 24 سال سپتامبر گذشته انجام داد. فراتر از این سطح، برخی از بازیگران بازار 150 ین را به عنوان یک آستانه جدید می بینند.

Masafumi Yamamoto، استراتژیست ارشد FX در Mizuho Securities می گوید: «به نظر می رسد مقامات نسبت به سال گذشته که وارد بازار شدند، نسبت به ین ضعیف کمتر محتاط هستند.

یاماموتو گفت: 150 ین می تواند یک محرک باشد، و افزود که عواملی مانند تقویت ضعیف ین برای درآمد صادرکنندگان و بازار سهام نشان می دهد که ممکن است مداخله قریب الوقوع نباشد.

مقامات ژاپنی می گویند که در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا وارد عمل شوند، به جای سطوح، به سرعت سقوط ین و اینکه آیا این حرکت ها توسط دلالان هدایت می شود، نگاه می کنند.

آنها همچنین دریافت حمایت از شرکای گروه هفت، به ویژه ایالات متحده در صورتی که این اقدام شامل دلار باشد، برای مداخله هماهنگ که معمولاً تأثیر طولانی‌تری نسبت به اقدام یکجانبه دارد، مهم می‌دانند.

پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن (BOJ) مبنی بر حفظ سیاست فوق‌العاده شل، ین را به 145 در هر دلار رساند، ژاپن اولین اقدام خود را در بازار برای تقویت ارز خود از سال 1998 خریداری کرد. وزارت خزانه داری آمریکا پس از مداخله سال گذشته گفت که چنین اقداماتی باید نادر باشد.

ایالات متحده ماه گذشته ژاپن را از فهرست نظارت ارزی خود در گزارش ارزی دوبار سالانه خود حذف کرد. برخی از بازیگران بازار می گویند این اقدام ممکن است مداخله توکیو در بازار را آسان تر کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.