دیپلمات آمریکایی به سولومونز گفت که همبستگی جزایر اقیانوس آرام اولویت بایدن است

[ad_1] سیدنی (رویترز) – وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در جزایر سلیمان گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روابط قوی با کشورهای جزیره اقیانوس آرام را به عنوان یک اولویت می بیند و بر خطرات سفر به دلیل تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در منطقه تاکید کرد. در یک مراسم

کد خبر : 238477
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۲
دیپلمات آمریکایی به سولومونز گفت که همبستگی جزایر اقیانوس آرام اولویت بایدن است

[ad_1]

سیدنی (رویترز) – وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در جزایر سلیمان گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روابط قوی با کشورهای جزیره اقیانوس آرام را به عنوان یک اولویت می بیند و بر خطرات سفر به دلیل تشدید تنش های ژئوپلیتیکی در منطقه تاکید کرد.

در یک مراسم یادبود جنگ جهانی دوم در هونیارا، پایتخت سلیمان، شرمن دولت‌هایی را که به گفته او به دنبال برچیدن نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین هستند، سرزنش کرد. او مشخص نکرد که از کدام دولت‌ها انتقاد می‌کند، اما تنش‌ها در منطقه بین متحدان آمریکا و چین در حال افزایش است.

سلیمان ها امسال با افشای یک پیمان امنیتی جدید با پکن، نزدیک همسایه استرالیا و واشنگتن را غافلگیر کردند.

شرمن در این مراسم که دیپلمات های ارشد استرالیا و نیوزلند نیز در آن حضور داشتند، گفت: «پرزیدنت بایدن از همان ابتدا همبستگی با جزایر اقیانوس آرام را در اولویت کل دولت خود قرار داده است».

ما به عنوان یک خانواده اقیانوس آرام، روابط عمیق و پایداری با یکدیگر ایجاد کرده ایم.»

شرمن به پدرش، یک تفنگدار دریایی که در جنگ جهانی دوم در نبرد گوادالکانا در سولومون مجروح شد، اشاره کرد و هشدار داد که “به نظر می رسد برخی در سراسر جهان … درس های وحشتناکی را که در اینجا آموخته اند را فراموش کرده اند.”

او گفت: «رهبرانی که معتقدند اگر می‌خواهند قیام کنند، باید دیگران را کمرنگ کرد (و معتقدند که اجبار، فشار و خشونت ابزارهایی هستند که باید بدون مجازات از آنها استفاده کرد».

به نظر می رسد این رهبران، که او نامی از آنها نبرده است، “معتقدند که اصول و نهادهایی که جهان پس از جنگ جهانی دوم ایجاد کرد، نظم بین المللی مبتنی بر قوانین … را می توان نادیده گرفت و تضعیف کرد، کاهش داد و از بین برد”.

تور شرمن ظاهراً برای بزرگداشت نبردهای مهم در جنگ جهانی دوم برگزار می شود، اما چندین مقام ارشد ایالات متحده امسال با افزایش رقابت ژئواستراتژیک از این منطقه دیدن کرده اند. وانگ یی وزیر خارجه چین در ماه مه از ساموآ و تونگا بازدید کرد و پس از آن پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا در اوایل ژوئن رفت.

ایالات متحده گفته است که می خواهد سفارتخانه های خود را در سولومون، کیراباتی و تونگا، جایی که شرمن روز قبل از آن دیدار کرده بود، باز کند.

(گزارش توسط بایرون کی؛ ویرایش توسط دیوید گرگوریو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.