دیوان عالی ایالات متحده محدودیت‌های مرزی دوران همه‌گیری را بر جای گذاشته و پرونده را در دست می‌گیرد

[ad_1] دادگاه با رای 5-4 به درخواست گروهی از دادستان های کل ایالت جمهوری خواه برای تعلیق تصمیم یک قاضی مبنی بر بی اعتبار کردن دستور اضطراری معروف به عنوان 42 موافقت کرد و در عین حال بررسی کرد که آیا آنها می توانند برای اعتراض به این حکم مداخله کنند یا خیر. ایالت‌ها استدلال

کد خبر : 298838
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
دیوان عالی ایالات متحده محدودیت‌های مرزی دوران همه‌گیری را بر جای گذاشته و پرونده را در دست می‌گیرد

[ad_1]

دادگاه با رای 5-4 به درخواست گروهی از دادستان های کل ایالت جمهوری خواه برای تعلیق تصمیم یک قاضی مبنی بر بی اعتبار کردن دستور اضطراری معروف به عنوان 42 موافقت کرد و در عین حال بررسی کرد که آیا آنها می توانند برای اعتراض به این حکم مداخله کنند یا خیر.

ایالت‌ها استدلال کرده بودند که لغو این سیاست می‌تواند منجر به افزایش گذرگاه‌های مرزی شود که قبلاً رکورددار بوده است.

جان رابرتز، رئیس دیوان عالی ایالات متحده، قاضی دیوان عالی ایالات متحده، عضو اکثریت محافظه کار 6-3 دادگاه، در 19 دسامبر با حفظ عنوان 42 یک اقامت موقت اداری صادر کرد، در حالی که دادگاه بررسی می کرد که آیا این سیاست برای مدت طولانی تری برقرار باشد یا خیر. این سیاست قبل از دستور وی قرار بود در 21 دسامبر منقضی شود.

قاضی محافظه کار نیل گورسوش با سه عضو لیبرال دادگاه – قاضی سونیا سوتومایور، النا کاگان کتنجی براون جکسون – در مخالفت با دستور روز دوشنبه برای اجرایی شدن عنوان 42 پیوست.

فرمان عنوان 42 برای اولین بار در مارس 2020 در زمان رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ در آغاز همه گیری کووید-19 اجرا شد.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، دموکرات، پس از روی کار آمدن در سال 2021 این محدودیت ها را برای بیش از یک سال حفظ کرد، علیرغم اینکه وعده داده بود از سیاست های مهاجرتی تندرو اتخاذ شده توسط ترامپ دور شود.

ماموران گشت مرزی ایالات متحده در سال مالی 2022 که به 30 سپتامبر خاتمه یافت، رکورد 2.2 میلیون مهاجر را در مرز جنوب غربی دستگیر کردند. نزدیک به نیمی از دستگیرشدگان تحت سیاست عنوان 42 به سرعت اخراج شدند.

دولت بایدن به دنبال لغو عنوان 42 پس از آن بود که مقامات بهداشتی ایالات متحده در ماه آوریل اعلام کردند که این دستور دیگر برای جلوگیری از شیوع کووید-19 لازم نیست، اما توسط قاضی فدرال در لوئیزیانا – منصوب ترامپ – در پاسخ به یک جمهوریخواه مسدود شد. منجر به چالش قانونی شد.

به طور جداگانه، گروهی از مهاجران پناهجو به نمایندگی از اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) از دولت به دلیل این سیاست شکایت کرده بودند و استدلال می کردند که اخراج به مکزیک آنها را در معرض آسیب های جدی مانند آدم ربایی یا حمله قرار می دهد.

در آن پرونده، قاضی منطقه ای ایالات متحده، امت سالیوان در واشنگتن دی سی، در 15 نوامبر در کنار مهاجران قرار گرفت و عنوان 42 را که از زمان آغاز به کار برای اخراج صدها هزار نفر استفاده شده بود، غیرقانونی اعلام کرد.

سالیوان، منصوب بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق دموکرات، گفت که دولت در نشان دادن خطر شیوع کووید-19 توسط مهاجران “یک مشکل واقعی” است. او گفت که دولت همچنین آسیبی که پناهجویان از دستور عنوان 42 با آن مواجه خواهند شد، سنجید.

دولت بایدن به دنبال زمان بود تا برای پایان این سیاست آماده شود، در این مرحله مهاجران می توانند یک بار دیگر، همانطور که قبل از همه گیری شیوع داشتند، اجازه درخواست پناهندگی در مرز را داشته باشند. سالیوان آن را تا 21 دسامبر مهلت داد.

گروهی از دادستان های کل ایالت جمهوری خواه که از تصمیم دادگاه بدوی ناراضی بودند، به دنبال مداخله برای ادامه دفاع از این سیاست در دادگاه بودند. هنگامی که یک دادگاه استیناف فدرال در 16 دسامبر به آنها اجازه مداخله و تعلیق دستور سالیوان را نداد، آنها موضوع را به دادگاه عالی ایالات متحده بردند.

(گزارش توسط نیت ریموند در بوستون ویرایش توسط کریس ریس و آرورا الیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.