دیوان عالی ایالات متحده قدرت ایالتی را بر قبایل بومی آمریکا گسترش می دهد

[ad_1] در یک تصمیم 5-4 توسط قاضی محافظه کار برت کاوانا، دادگاه به نفع اوکلاهاما در تلاش برای محاکمه ویکتور کاسترو-هورتا، یک غیر بومی آمریکایی محکوم به بی توجهی به کودک در جنایتی که علیه یک کودک بومی آمریکا انجام شده بود، رای داد. دخترخوانده 5 ساله – در رزرواسیون ملت چروکی. تا به حال،

کد خبر : 222904
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱:۴۷
دیوان عالی ایالات متحده قدرت ایالتی را بر قبایل بومی آمریکا گسترش می دهد

[ad_1]

در یک تصمیم 5-4 توسط قاضی محافظه کار برت کاوانا، دادگاه به نفع اوکلاهاما در تلاش برای محاکمه ویکتور کاسترو-هورتا، یک غیر بومی آمریکایی محکوم به بی توجهی به کودک در جنایتی که علیه یک کودک بومی آمریکا انجام شده بود، رای داد. دخترخوانده 5 ساله – در رزرواسیون ملت چروکی.

تا به حال، ایالت ها به طور کلی فاقد صلاحیت قضایی برای چنین جنایاتی بودند که توسط دولت فدرال تحت پیگرد قانونی قرار می گرفتند.

تغییر مسیر تنها دو سال پس از حکم قبلی در پرونده ای به نام مک گیرت علیه اوکلاهاما با انتصاب قاضی محافظه کار امی کونی بارت در سال 2000 توسط رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ به جای قاضی لیبرال فقید روث بادر گینزبورگ امکان پذیر شد.

نیل گورسوش، قاضی محافظه کار، مانند سال 2020، روز چهارشنبه به نفع منافع بومیان آمریکا به بلوک لیبرال دادگاه پیوست، اما اکثریت محافظه کار گسترده آن به این معنی بود که این بار او در اقلیت بود.

کاوانا در تصمیمی که محققان حقوق بومیان آمریکا می گویند یک انحراف بزرگ از سابقه دیرینه است، نوشت: «برای روشن بودن، دادگاه امروز معتقد است که کشور هند در قلمرو یک ایالت بخشی از یک ایالت است، نه جدا از یک ایالت.

کاوانو افزود که «بر اساس قانون اساسی و سوابق این دادگاه، پیش فرض این است که ایالت ها می توانند صلاحیت کیفری را در قلمرو خود اعمال کنند.»

در تصمیم مک گیرت، دادگاه حدود نیمی از اوکلاهاما – بیشتر بخش شرقی ایالت – را به عنوان سرزمین های رزرو شده بومیان آمریکا خارج از صلاحیت مقامات ایالتی به رسمیت شناخت. این حکم که توسط فرماندار کوین استیت و سایر جمهوری خواهان مورد انتقاد قرار گرفت، به این معنی بود که بسیاری از جنایات در سرزمین مورد بحث که مربوط به بومیان آمریکایی است، باید در دادگاه های قبیله ای یا فدرال پیگرد قانونی داشته باشند.

حکم روز چهارشنبه بر اوکلاهاما تأثیر می گذارد و می تواند به سایر ایالت ها نیز تعمیم یابد. حدود 20 ایالت که در آن مناطق قبایلی واقع شده است، می توانند به دنبال مرجع جدیدی برای اعمال صلاحیت کیفری در مورد جنایات ارتکابی توسط غیر بومیان آمریکا علیه بومیان آمریکایی در سرزمین بومی آمریکا باشند.

این شامل ایالت های غربی با جمعیت بومی آمریکای بزرگ از جمله آریزونا و نیومکزیکو می شود.

استاد دانشکده حقوق دانشگاه ایالتی آریزونا، استیسی لیدز، کارشناس مسائل حقوقی بومیان آمریکا، گفت که این حکم “کل حوزه قوانین فدرال هند” را که بر این فرض استوار بود که کنگره در مورد میزان قدرت ایالت بر قبایل تصمیم گیری می کند، تغییر می دهد.

“به نظر می رسد که ایالت را به داخل دعوت می کند – نه با اقدام دولت فدرال یا رضایت قبیله. لیدز افزود: اکنون ایالت ها به نحوی جادویی صلاحیت ذاتی ایالتی را به دست آورده اند.

“نتیجه تلخ”

گورسوچ در متن مخالفت خود، حکم روز چهارشنبه را “نتیجه ای تلخ برای قبایل مختلف در ایالت های مختلف” خواند، اما گفت که تاثیر آن همچنان می تواند توسط معاهدات و قوانین فردی که توسط کنگره تصویب شده محدود شود.

گورسوچ افزود: «فقط می توان امیدوار بود که شعب سیاسی و دادگاه های آینده وظایف خود را برای احترام به وعده های این ملت انجام دهند، حتی همانطور که ما امروز در انجام وعده های خود کوتاهی کرده ایم.

بر اساس گزارش کنگره ملی سرخپوستان آمریکا، سی و پنج ایالت خانه قبایل به رسمیت شناخته شده فدرال هستند. قبل از حکم دادگاه عالی، کنگره به 16 نفر اختیار داده بود تا حداقل بر برخی از سرزمین های قبیله ای برای جنایات مربوط به بومیان آمریکا صلاحیت داشته باشند.

در نتیجه حکم مک‌گیرت، سالانه حدود 3600 پرونده در اوکلاهاما به جای ایالت تحت صلاحیت فدرال قرار می‌گیرد.

جان اوکانر، دادستان کل اوکلاهاما، یک جمهوری خواه، گفت که در نتیجه حکم مک گیرت، بسیاری از جنایات توسط مقامات فدرال تحت پیگرد قانونی قرار نمی گیرند.

اوکانر افزود: «اکنون دادستان های ایالتی می توانند این سستی را انجام دهند و به کاری که ما برای 113 سال انجام می دادیم بازگردند.

ایالت در حال حاضر جنایات ارتکابی در سرزمین آسیب دیده را که هیچ بومیان آمریکایی در آن دخیل نیستند، تحت پیگرد قانونی قرار می دهد. دادگاه های قبیله ای به جنایات ارتکابی بومیان آمریکا و علیه آنها رسیدگی می کنند.

چاک هاسکین، رئیس اصلی Cherokee Nation، گفت که قضات سوابق دادگاه و “اصول اساسی” قانون را نادیده گرفته اند.

قبایل از حکم مک گیرت به عنوان به رسمیت شناختن حاکمیت خود استقبال کرده بودند. دادگاه عالی در ژانویه درخواست اوکلاهاما برای لغو کامل آن را رد کرد.

کاسترو-هورتا در دادگاه ایالتی به دلیل بی توجهی به دخترخوانده خود که فلج مغزی دارد و از نظر قانونی نابینا است، مجرم شناخته شد و به 35 سال زندان محکوم شد. دادگاه استیناف جنایی اوکلاهاما سال گذشته این محکومیت را به دلیل سابقه سال 2020 رد کرد. کاسترو-هورتا در آن زمان قبلاً برای همان جرم زمینه‌ای توسط مقامات فدرال متهم شده بود، به حضانت فدرال منتقل شد و به بی‌توجهی به کودک اعتراف کرد. او هنوز محکوم نشده است.

(گزارش توسط لارنس هرلی؛ ویرایش توسط ویل دانهام)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.