دی‌سانتیس شانس ترامپ برای ۲۰۲۴ را به صفر می‌رساند؟

به گزارش هوشمند نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است. ترامپ یک دوره از سال ۲۰۱۷ تا اوایل سال ۲۰۲۱ را برعهده داشت و بنابراین واجد شرایط برای یک دوره دیگر خواهد بود. اما به دلیل حضورش

کد خبر : 282257
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۱۰
دی‌سانتیس شانس ترامپ برای ۲۰۲۴ را به صفر می‌رساند؟



به گزارش هوشمند نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که به دنبال نامزدی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است. ترامپ یک دوره از سال ۲۰۱۷ تا اوایل سال ۲۰۲۱ را برعهده داشت و بنابراین واجد شرایط برای یک دوره دیگر خواهد بود.

اما به دلیل حضورش در کاخ سفید، ترامپ در میان جمهوری‌خواهان پایگاه حامیان بسیار بزرگی دارد، حتی اگر پایه‌های آن شروع به لرزیدن کرده باشد.

در نظرسنجی مشترک جدید پولیتیکو و مورنینگ کانسالت، ترامپ از حمایت ۴۷ درصد از رای دهندگان بالقوه جمهوری خواه در انتخابات مقدماتی برخوردار است. حامیان «ران دی سانتیس» در این نظرسنجی که بین ۱۰ و ۱۴ نوامبر انجام شد، ۳۳ درصد را تشکیل دادند که در مقایسه با ۱۸ درصد قبل از انتخابات میان دوره ای، تنها ۸ درصد در ماه می سال گذشته افزایش داشت. مایک پنس، معاون رئیس جمهور ترامپ، سومین محبوب ترین در میان رای دهندگان مقدماتی جمهوری خواه بود، اما با تنها ۵ درصد از پاسخ دهندگان که اخیراً او را به عنوان گزینه انتخابی خود معرفی کرده اند، بسیار عقب است. نه دیسانتیس و نه پنس تبلیغات انتخاباتی خود را اعلام نکرده اند.

ترامپ حدود یکسال پیش مایک پنس یار دیرینه خود را کنار گذاشت و اعلام کرد «ران دی سانتیس» را به عنوان زوج انتخاباتی خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۲۴ معرفی می کند.ترامپ در آن زمان گفت دی‌ سانتیس، فرماندار فلوریدا جزو افراد فوق‌ العاده‌ ای است که او قطعا انتخابش به عنوان زوج انتخاباتی خود در انتخابات آتی را در نظر دارد. رئیس‌ جمهور سابق آمریکا پس از پاسخ مثبت به سوالی مبنی بر اینکه آیا دی‌ سانتیس را به عنوان زوج انتخاباتی خود در نظر خواهد گرفت، گفت: «اما می‌ دانید آدم‌ های زیادی هستند که فوق‌ العاده هستند. من مطمئناً انتخاب دی‌ سانتیس را در نظر خواهم گرفت. ترامپ گفته جزو نخستین کسانی بوده که از دی‌ سانتیس هنگامی که به کنگره راه یافته، حمایت کرده و همین حمایت کمک زیادی به او کرده است. او گفت: او را خوب می‌ شناسم. آدم بی نظیری است.

اما حالا ورق برگشته است و صحبتهای اخیر دی سانتیس ترامپ را آزرده خاطر کرده است. در روزهای گذشته و پس از مشخص‌شدن نتایج انتخابات و با وجود برتری جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، بسیاری از چهره‌های جمهوری‌خواه به ترامپ توصیه کردند اعلام نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ را به تأخیر بیندازد، به این امید که بتوانند او را از حضور در انتخابات منصرف و از رقم‌خوردن یک شکست دیگر برای این حزب جلوگیری کنند. در انتخابات سه‌شنبه، موفقیت قدرتمند فرماندار فلوریدا و رقیب بالقوه‌ ترامپ در سال ۲۰۲۴، ران دی‌سانتیس از همه برای ترامپ نگران‌کننده‌تر بود. همه نامزدهای جمهوری‌خواه در سراسر ایالات متحده رقابت بسیار تنگاتنگ و دور از انتظاری داشتند، اما دی‌سانتیس ۴۴‌ساله به یک پیروزی قاطع در برابر رقیب دموکراتش چارلی کریست دست یافت، پیروزی او همچنین با کسب اکثریتی آشکار در میان رأی‌دهندگان لاتین رخ داد و این در ‌حالی است که او چهار سال پیش، با کمتر از نیم‌درصد امتیاز برنده شده بود. این پیروزی گمانه‌زنی‌ها را برای رقابت ریاست‌جمهوری بالقوه در سال ۲۰۲۴ تقویت خواهد کرد. در جشن پیروزی او در تامپا در سه‌شنبه‌شب، حامیان او شعار می‌دادند «دو سال دیگر!» که این به‌روشنی جذابیت مردی را نشان می‌داد که بعضی روزنامه‌نگاران و ناظران جمهوری‌خواه «ترامپ شماره دو» لقبش داده‌اند. در میان کسانی که حالا دی سانتیس را مدعی قوی‌تری از ترامپ برای کاخ سفید می‌بینند، مایک سرنوویچ بود. او مفسری راست‌گراست که روزگاری پولیتیکو او را «مشوق خستگی‌ناپذیر ترامپ» نامیده بود. سرموویچ شب سه‌شنبه توییت کرد: «بخت ترامپ در سال ۲۰۲۴ به‌طور کلی صفر است. بعد از امشب، دیگر جای بحثی درباره‌اش باقی نمی‌ماند. یا دی سانتیس برای سال ۲۰۲۴ یا قبول شکست محض».

۳۱۱۳۱۱



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.