دیدنی های یکاترینبورگ ؛ از بزرگترین شهرهای روسیه

یکاترینبورگ یکی از شهرهای بزرگ کشور روسیه، بهترین مکان برای چشیدن عطر و طعم غذاهای محلی روسی است و دیدنی‌های جذابی دارد. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۱۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۴ به‌روزرسانی شده است. یکاترینبورگ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای روسیه است که جمعیت زیادی دارد و از نظر اقتصادی و تجاری

کد خبر : 8197
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
دیدنی های یکاترینبورگ ؛ از بزرگترین شهرهای روسیه


یکاترینبورگ یکی از شهرهای بزرگ کشور روسیه، بهترین مکان برای چشیدن عطر و طعم غذاهای محلی روسی است و دیدنی‌های جذابی دارد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۱۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۴ به‌روزرسانی شده است.

یکاترینبورگ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای روسیه است که جمعیت زیادی دارد و از نظر اقتصادی و تجاری از جمله برترین شهرهای روسیه به شمار می‌رود و دارای مراکز خرید فراوانی است. این شهر همچنین بهترین مکان برای چشیدن عطر و طعم غذاهای محلی روسیه است و دیدنی‌های جذابی دارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی یکاترینبورگ را  به شما معرفی کنیم.

پلوتینکا (Plotinka)

پلوتینکا یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های موجود در روسیه را در خود جای داده است که در یک طرف آن رودخانه و سوی دیگر آن برکه شهر وجود دارد. دانش‌آموزان، دوست‌داران تاریخ و نیز زوج‌های جوان برای استراحت و عکس گرفتن به پلوتینکا می‌آیند. در فصل تابستان می‌توانید سوار قایق شوید یا به اردک‌ها غذا بدهید. در واقع پلوتینکا یکی از مکان‌های محبوب یکاترینبورگ است که در آن تعداد زیادی از جشنواره‌ها و تعطیلات عمومی برگزار می‌شود.

موزه معدن شناسی اورال (Ural Mineralogy Museum)

سنگ های معدنی در موزه معدن شناسی اورال (Ural Mineralogy Museum)

موزه معدن‌شناسی اورال توسط «ولادیمیر پلینکو» تاسیس شده و از سال ۱۹۷۰ میلادی شروع به کار کرده است. ولادیمیر پلینکو در یافتن این مواد معدنی، نه‌تنها تمام اورال، بلکه دیگر شهرهای روسیه و بسیاری از کشورهای خارجی را جستجو کرد. این موزه استثنایی و منحصربه‌فرد دارای مجموعه‌ای از هزار قطعه شامل مواد معدنی، استخوان و سنگ‌های حجاری شده است.

کلیسای خونین (Church on the Blood)

گنبدهای طلایی کلیسای خونین (Church on the Blood)

کلیسای خونین در محل اعدام آخرین تزار روسیه «نیکلای دوم» (Nicolas II) جای گرفته است. در کنار این کلیسا همسر پادشاه، پنج کودک و نوکران آن‌ها نیز کشته شده است و به همین دلیل تحت عنوان «کلیسای خونین» شناخته می‌شود. در حال حاضر کلیسای خونین برای برگزاری جشن یادبود قربانیان بی‌گناه اختصاص داده می‌شود و محلی بزرگ برای زیارت به شمار می‌آید.

پارک ویکتوری (Victory Park)

آلاچیق ها در اسکله پارک ویکتوری (Victory Park)

پارک ویکتوری یا پیروزی یک پارک جنگلی بزرگ در قلب یکاترینبورگ است که از جاهای دیدنی روسیه محسوب می‌شود. در این پارک با کلیدهای آلاچیق خصوصی به شما کیسه‌های زباله و سفره یک‌بار مصرف سفید نیز می‌دهند. اطراف این پارک تمیز و عاری از هرگونه زباله است. در طول ماه‌های گرم سال، بازدیدکنندگان می‌توانند در این پارک دوچرخه اجاره کنند و گلف و والیبال ساحلی بازی کنند. در طول ماه‌های سرد سال نیز می‌توانند با اجاره تجهیزات اسکی به ورزش و تفریح بپردازند.

بنای خانه آهنگر کریلو مانند افسانه‌ها و انیمیشن‌ها است

خانه آهنگر کریلو (Kirillov’s House)

خانه آهنگر خود آموخته کریلو مانند خانه‌های افسانه‌ای و جادویی فیلم‌ها و داستان‌ها است. این خانه در نزدیکی یکاترینبورگ در روستای کوچکی به نام کونارا (Kunara) جای گرفته است. خالق این خانه افسانه‌ای یک آهنگر معمولی به نام «سرگئی کریلو» (Sergei Kirillov) است که به‌طور مداوم و خستگی‌ناپذیری بیشتر از پانزده سال را برای ساخت خانه‌اش کار کرده است. نقاشی الگودهی شده، زیورآلات سنتی و طراحی با استفاده از نمادهای ارتدوکس، گل و ستاره از جمله ویژگی‌های ممتاز این خانه است.

تئاتر اپرا یکاترینبورگ (Yekaterinburg State Opera Theater)

نورپردازی تئاتر اپرا یکاترینبورگ (Yekaterinburg State Opera Theater)

اگر روزی به یکاترینبورگ سفر کردید، سعی کنید حتما تئاتری را در اپرای این شهر تماشا کنید. تئاتر اپرا یکاترینبورگ یکی از جاذبه‌های اصلی و فرهنگی این شهر است و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های اپرای کشور روسیه شناخته می‌شود.

باغ کشاورزی یکاترینبورگ (Yekaterinburg’s Arboretum)

گلکاری های زینتی باغ کشاورزی یکاترینبورگ (Yekaterinburg’s Arboretum)

در باغ کشاورزی یکاترینبورگ بالغ بر سیصد نوع درخت و درختچه و همین طور انواع بوته‌های رنگارنگ گل رز دیده می‌شود. همچنین می‌توانید گیاهانی از کشورهای آفریقای جنوبی، آسیای جنوب‌شرقی و آفریقا را در این باغ زیبا و بی‌نظیر تماشا کنید.

قبرستان مافیا (The Mafia Cemetary)

سنگ قبرها و تصاویر در قبرستان مافیا (The Mafia Cemetary)

قبرستان مافیا یکی  از تاثیر برانگیزترین آرامگاه‌ها در شهر یکاترینبورگ است. این قبرستان با مساحت ۴۶ هکتار، چهارمین گورستان بزرگ یکاترینبورگ محسوب می‌شود. نخستین تدفین‌ها در سال ۱۹۴۰ میلادی در این قبرستان انجام شده است. اکنون از این گورستان تنها جهت دفن نظامیان استفاده می‌شود. در وسط این قبرستان می‌توانید بنای یادبود و مقبره سربازان شهید جنگ جهانی دوم، کمونیست و خلافکارهای معروف اورال و همین طور مقبره هنرمندان و دانشمندان را ببینید.

صومعه گانینا یاما (Monestary Ganina Yama)

بنای چوبی صومعه گانینا یاما (Monestary Ganina Yama)

صومعه گانینا یاما مکانی جهت تدفین محترمانه خانواده تزار روسیه به کار می‌رفته است. این مکان در حال حاضر صومعه زیبایی است که وقف کشته‌شدگان خانواده سلطنتی می‌شود. صومعه گانینا یاما در پانزده کیلومتری شمال شهر یکاترینبورگ قرار دارد. در سال ۱۹۱۸ میلادی، اجساد تزار و خانواده‌اش که در کلیسای خونین اعدام شده بودند، به این صومعه منتقل شد. تجربیات سفر خود به روسیه را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.