دیدنی های مالدیو؛ سرزمین رویایی جزیره ها

اگر به‌دنبال تمدد و آرامش اعصاب در بهشتی طبیعی با آب و هوایی مطبوع هستید، به مالدیو، سرزمین رویایی مملو از جزیره‌های حیرت‌انگیز سفر کنید. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۹ به‌روزرسانی شده است. مالدیو کوچک‌ترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است.

کد خبر : 7841
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۶:۲۵
دیدنی های مالدیو؛ سرزمین رویایی جزیره ها


اگر به‌دنبال تمدد و آرامش اعصاب در بهشتی طبیعی با آب و هوایی مطبوع هستید، به مالدیو، سرزمین رویایی مملو از جزیره‌های حیرت‌انگیز سفر کنید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۷/۰۹/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۹ به‌روزرسانی شده است.

مالدیو کوچک‌ترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این جزیره بهشتی با ۱۲ هزار جزیره شگفت‌انگیز، مروارید فیروزه‌ای رنگ اقیانوس هند است. تنها ۲۰۲ جزیره این مجمع‌الجزایر قابل سکونت هستند و ۸۸ جزیره آن گردشگرپذیر بوده و در آن‌ها هتل‌ها واقامتگاه‌هایی برای رفاه گردشگران تعبیه شده است. اگر به‌دنبال تمدد و آرامش اعصاب در بهشتی طبیعی با آب و هوایی مطبوع هستید، به این سرزمین رویایی مملو از جزیره‌های حیرت‌انگیز سفر کنید.

سواحل زیبای مرجانی با شن‌های سفید و ماهی‌های رنگارنگ و دلفین‌ها، مرداب‌های صاف و زلال لاجوردی و درختان نارگیل و نخل بلندقامت، استراحتگاهی آرام و بکر برای پیدا کردن آرامش در این جزیره دوست داشتنی به وجود آورده‌اند. این جزیره خیره‌کننده علاوه بر آرامش فوق‌العاده‌ای که به شما هدیه می‌دهد، تفریحات زیادی نظیر سفر با قایق‌های تفریحی و هواپیماهای دریایی، ورزش‌های آبی، موسیقی و غذاهای بین‌المللی و محلی نیز برای شما فراهم کرده است. با ما همراه باشید تا شما را با برخی از جاذبه‌های دیدنی این مجمع الجزایر باورنکردنی آشنا کنیم.

مسجد جامع ماله

مالدیو شهری مسلمان‌نشین بوده و طبیعی است که مساجد از جاذبه‌های گردشگری آن باشند. مسجد جامع مالدیو در شهر ماله قرار گرفته و به‌عنوان بزرگ‌ترین مسجد کشور مالدیو شناخته می‌شود. قدمت این مسجد که با نام «مسجد السلطان» نیز شناخته می‌شود، به سال ۱۶۵۶ میلادی می‌رسد. نمای زیبای مسجد و وجود مقبره‌های قهرمانان و افراد شاخص مالدیو در این مسجد از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به شمار می‌روند.

رستوران سابسیکس (Subsix)

رستوران سابسیکس  در اعماق آبهای دریا(Subsix)

رستوران معروف و منحصربه‌فرد سابسیکس، رستورانی بسیار جذاب و باورنکردنی است که در اعماق آب‌های جزیره مالدیو قرار گرفته است. در این رستوران می‌توانید غذای موردعلاقه و خوشمزه خود را در زیر آب‌های اقیانوس هند میل کنید. مشتریان برای رسیدن به این رستوران باید سوار قایق موتوری شده و راه‌پله‌ای ۳ لایه به ارتفاع ۱۳ متر را طی کنند.

با ورود به رستوران لوسترهایی به سبک ایتالیایی مانند مرجان‌های دریایی نظر شما را جلب خواهند کرد. اگر به‌دنبال تجربه‌ای جدید در مکانی خارق‌العاده هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به این رستوران سر بزنید.

ساحل مصنوعی ماله (The Artificial Beach)

تفریحات آبی گردشگران در ساحل مصنوعی ماله

ساحل مصنوعی ماله مجموعه‌ای از تفریحات آبی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

همان طور که از نام آن پیدا است، این ساحل یک ساحل ساخت دست انسان در شهر ماله است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو برای گردشگران تبدیل شده است. در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات آبی از قبیل شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنید، در کافه‌ها و رستوران‌های زیاد آن چیزی میل کنید و در کارناوال‌ها، کنسرت‌ها و جشن‌های محلی شرکت کنید.

موزه ملی مالدیو

پرچم های کشور مالدبو مقابل موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو در ماله، پایتخت این کشور و در یکی از زیباترین پارک‌های عمومی، «پارک سلطان» واقع شده است. این موزه تنها قسمت به‌جای مانده از «قصر سلطان» است که پس از تخریب آن در سال ۱۹۶۸ به یادگار مانده است. موزه ملی مالدیو در سه طبقه، آثارهای تاریخی، اشیاء قدیمی، تاج پادشاهی، زیورآلات، ظروف کنده‌کاری شده، لباس و اسلحه را به نمایش گذاشته است.  

جزیره مافوشی (Maafushi)

قایق موتوری در حال حرکت به جزیره مافوشی

جزیره مافوشی یکی از محبوب‌ترین جزیره‌ها و جاهای دیدنی مالدیو است. این جزیره که نزدیک به یک ساعت و نیم با پایتخت مالدیو، ماله قرار گرفته، نسبت به جزیره‌های دیگر مالدیو از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بیشتری برخوردار است.

بازار بزرگ ماهی ماله

پیرمرد ماهی فروش در حال فروش شمشیرماهی در بازار بزرگ ماهی ماله

اهالی ماله بر این باور هستند که این بازار، بزرگ‌ترین بازار فروش ماهی در جهان است. در این بازار می‌توانید تازه‌ترین ماهی‌ها با تنوع باورنکردنی را پیدا کرده و خریداری کنید.

ساحل درخشان جزیره وادهو (Vaadhoo)

تلالوی نور آبی در ساحل درخشان جزیره وادهو

جزیره وادهو، قطعه‌ای از بهشت و یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت را در خود جای داده است. ویژگی خاص و دیدنی این ساحل تنها در شب، زمانی که آب ساحل زیبای این جزیره به‌صورت کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می‌درخشد، نمایان می‌شود. گویی میلیون‌ها ستاره کوچک در اعماق دریا قرار دارند. این پدیده نتیجه وجود فیتوپلانکتون‌ها یا میکروب‌های دریایی شب‌تاب است که آب دریا را مانند آینه ستاره‌ها می‌کنند.

جزیره باآتول (Baa Atoll)

قایق سنتی در حال عبور از جزیره باآتول

جزیره باآتول بهشت کوچکی روی زمین است که دارای آب‌هایی شفاف و کریستالی، صخره‌های مرجانی، ساحل‌هایی با شن‌های سفید و آفتابی درخشان و گرم است و می‌تواند برای هرکسی تعطیلاتی به‌یادماندنی را رقم بزند. این جزیره از ۱۰۰ اقامتگاه و ویلای زیبا مجهز به تمامی امکانات رفاهی، سرگرمی، دکوراسیون شیک و جذاب و فناوری‌های پیشرفته تشکیل شده است.

سفر به جهان زیر آب یکی ااز طریق خانه وال مالدیو امکان‌پذیر است

خانه وال مالدیو (The Whale House)

سفر به مالدیو بدون گشت با زیردریایی به اعماق آب‌های فیروزه‌ای تکمیل نمی‌شود. حتما در برنامه‌ریزی سفرتان گردش مهیج با زیردریایی در خانه وال را قرار دهید. در دنیای زیرآب، ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها، ماهی‌های صخره‌ای، شیرماهی‌ها، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک پشت‌ها و موج عظیمی از ماهی‌های کوچک به استقبال شما خواهند آمد.

دریچه‌هایی برای تماشای کامل مناظر زیر آب برای گردشگران در این زیردریایی تعبیه شده است. هنگامی که در حال تماشای محیط زیر دریا هستید، می‌توانید کشتی‌های شکسته و غرق شده را نیز کشف کنید.

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

خانه های ساحلی و ویلای لاکچری در جزیره هووان فوشی

برای رفتن به جزیره فوق‌العاده هووان فوشی باید سوار قایق‌های پرسرعت یا هواپیماهای دریایی شوید. این جزیره همچون مرواریدی درخشان و پوشیده از سواحل شنی سفید‌رنگ و خیره‌کننده در میان آب‌های لاجوردی مالدیو است. همچنین با سفر به این جزیره می‌توانید به اولین اسپای زیر آب دنیا نیز بروید.

کاخ مولی آگه (Mulee-aage Palace)

معماری فانتزی و رنگی کاخ مولی آگه

کاخ مولی‌آگه در سال ۱۹۰۶ میلادی قبل از شروع جنگ جهانی اول ساخته شده است. این ساختمان زیبا مدتی مقر حکومتی مالدیو بود و بعد در سال ۱۹۵۳ میلادی پس از اعلام جمهوری در مالدیو به دفتر ریاست جمهوری تبدیل شد و تا سال ۱۹۸۶ میلادی نیز به همین عنوان استفاده می‌شد. در حال حاضر این ساختمان زیبا با معماری چشم‌نواز و قدیمی، مکانی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

جزیره جیراوارو (Giraavaru)

تخت و آلاچیق های ساحلی در جزیره جیراوارو

جزیره جیراوارو به جزیره چهارفصل مالدیو معروف است. این جزیره پس از ساخت اقامتگاه «چهار فصل» در سال ۲۰۰۴ به جزیره‌ای قابل سکونت در مالدیو تبدیل شد. در این جزیره می‌توانید گونه‌های گیاهی متنوع و حیوانات زیادی از جمله قناری پرسرخ،‌ خرچنگ، مارمولک‌های اژدها و پروانه‌ها را ببینید.

غواصی در صخره بنانا (Banana Reef)

دسته ماهی های زرد حین غواصی در صخره بنانا

صخره بنانا یک محدوده محفاظت‌شده دریایی است که زیبایی‌های آن و امکان غواصی در آن شهرت بین‌المللی دارد. غارهای متعدد، برآمدگی‌ها، خطوط صخره‌ای و بافت مرجانی آن‌چنان غنی است که انواع گونه‌های دریایی را به خود جذب می‌کند.

جزیره باتالا (Bathala)

عکاسی از داخل قایق سنتی در جزیره باتالا

جزیره باتالا، جزیره‌ای زیبا در جزایر مرجانی شمالی مالدیو است که فاصله آن از فرودگاه مالدیو با قایق‌های سریع ۹۰ دقیقه و با هواپیماهای کوچک تنها ۲۰ دقیقه است. ساحل‌های این جزیره از شن نرم و سفید پوشیده شده و دارای پوشش طبیعی زیبایی است. این جزیره آن‌قدر کوچک است که تنها در ۱۰ دقیقه می‌توانید کل جزیره را بگردید. نظرها و تجربیات خود رو درباره جاذبه‌های گردشگری مالدیو با ما و سایر کاربران کجارو در میان بگذارید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.