دیدار رئیس مجلس ارمنستان با امیرعبداللهیان

به گزارش هوشمند نیوز، در این دیدار امیر عبداللهیان, ارمنستان را کشور دوست و همسایه مهم جمهوری اسلامی ایران خواند و با استناد به مناسبات سیاسی سطح عالی دوکشور بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی و بهره گیری از ظرفیتهای متنوع دوکشور تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقای مبادلات تجاری با

کد خبر : 217753
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
دیدار رئیس مجلس ارمنستان با امیرعبداللهیان



به گزارش هوشمند نیوز، در این دیدار امیر عبداللهیان, ارمنستان را کشور دوست و همسایه مهم جمهوری اسلامی ایران خواند و با استناد به مناسبات سیاسی سطح عالی دوکشور بر لزوم توسعه همکاری های اقتصادی و بهره گیری از ظرفیتهای متنوع دوکشور تاکید کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقای مبادلات تجاری با ارمنستان تا سطح یک میلیارد دلار در سال اعلام نمود کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری انرژی وحمل و نقل را دو حوزه مهم همکاری دو کشور خواند و ارمنستان را بخش لاینفک کریدور بین المللی کریدور خلیج فارس دریای سیاه دانست و از آمادگی شرکتهای ایرانی برای تکمیل طرح های زیر بنایی ارمنستان به ویژه در حوزه حمل و نقل خبر داد

امیر عبداللهیان همچنین با استناد به موضع اصولی کشورمان مبنی بر حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه بر تغییر ناپذیر مرزهای بین المللی و لزوم احترام به حق حاکمیت کشورهای منطقه تاکید کرد و تصریح نمود برقراری صلح و آرامش در قفقاز از الویت های جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و در این راستا همچون گذشته از ارایه کمک دریغ نخواهد ورزید و آماده است تا از تمامی ظرفیت های خود برای حل و فصل اختلافات میان ارمنستان و اذربایجان استفاده نماید .

وزیر امورخارجه کشورمان همچنین نسبت به برگزاری دور دوم گفتگوهای کشورهای الگوی ۳+۳،در جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری نمودند.

آلن سیمونیان، رئیس مجلس ملی جمهوری ارمنستان نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از روند گسترش مناسبات دو کشور در سطح دوجانبه و در مجامع بین المللی ،اظهار داشت جمهوری ارمنستان اهمیت خاصی برای جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور موثر و با نفوذ در منطقه قایل بوده و بر توسعه روابط با کشورمان اهتمام ویژه دارد.

رئیس مجلس ارمنستان در بخش دیگری با تصریح بر این که کشورش در مسیر صلح آمیز در منطقه حرکت می کند، خواستار مساعدت و کمک جمهوری اسلامی ایران برای انعقاد معاهده ی دو جانبه ی صلح با جمهوری اذربایجان گردیدند.

سیمونیان در ادامه با استقبال از توسعه ی همه جانبه ی روابط دو دوکشور اظهار داشت: کشورش هیچ محدودیتی برای توسعه ی روابط با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی همچنین تأسیس سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان سیونیک را نقطه عطف در مناسبات دو کشور خواند و از آمادگی ارمنستان برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز خبر داد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.