دیدار امیرعبداللهیان با ۴ نماینده تحریم شده توسط اتحادیه اروپا

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (یکشنبه) نهم بهمن ماه میزبان چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که توسط اتحادیه اروپا تحریم شدند، بود در اظهاراتی در جمع آنها با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم این افراد گفت: اینکه پارلمان

کد خبر : 313062
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
دیدار امیرعبداللهیان با ۴ نماینده تحریم شده توسط اتحادیه اروپا



به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (یکشنبه) نهم بهمن ماه میزبان چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که توسط اتحادیه اروپا تحریم شدند، بود در اظهاراتی در جمع آنها با اشاره به اقدام اتحادیه اروپا در تحریم این افراد گفت: اینکه پارلمان اروپایی چنین تصمیمی را گرفت و چنین اقدامی را انجام داد اولا نشان دهنده آن است که آنها درک درستی از فضای داخلی ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور ندارند و ثانیا نشان دهنده آن است که شما عزیزان کلام‌تان و قدم‌تان و اقداماتتان در دفاع از منافع ملی کشور و دفاع حداکثری از امنیت ملی کشور موثر و تاثیرگذار بوده است و آنها از واکنش به این نقش مهم و اقدام شما چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

وزیر خارجه بیان کرد: ما از سه ماه قبل که این طرح در دستور بود این موضوع را با مقامات اروپا در میان گذاشتیم و به صراحت به آنها گفتیم اگر قرار باشد علیه سپاه پاسداران اقدامی انجام شود که بر یک نهاد حاکمیتی موثر جمهوری اسلامی ایران و بخش نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران تاثیری بگذارد واکنش و پاسخ جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: شورای اتحادیه اروپا جمع بندی کردند و تعدادی از اشخاص از جمله شما را در لیست تحریمی قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: شما که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بعضی از شماها حتی سفر کاری به اروپا نداشتید و نه سرمایه و حساب بانکی دارید و تحریم‌های آنها تبلیغاتی و شو است. اینکه شما عزیزان را مورد تحریم قرار دادند نشانگر تاثیرگذاری شما و کلام موثر شما در جامعه و در بین ایرانیان و در منطقه و محور مقاومت است و از این منظر ما به وجود شما افتخار می‌کنیم و اینکه طرف اروپایی ساده لوحانه این اقدام را انجام داد که بازخوردهای آن روی مسؤولان و مقامات اتحادیه اروپا قطعا منفی خواهد بود، امیدوار هستیم با ادامه نقش آفرینی و حضور فعال شما در صحنه‌های دفاع از منافع ملی و امنیت ملی همانطور که همیشه بوده ان‌شاءالله بیش از گذشته شاهد تاثیرگذاری و نقش آفرینی شما باشیم.

وزیر خارجه بیان کرد:‌ بعد از اینکه در فهرست تحریمی قرار گرفتید توجهات به کلام و مواضع شما بسیاری بیشتر شده و شما امروز یک تریبون قوی برای مردم ایران و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستید.

امیرعبداللهیان خطاب به نمایندگان مجلس حاضر در جلسه گفت: به نمایندگی از دستگاه دیپلماسی و آقای رئیس جمهور و دولت جمهوری اسلامی ایران مایلم از همه تلاش‌های ارزشمند شما در دفاع از منافع ملی و امنیت ملی کشور قدردانی کنم.

محمد اسماعیل کوثری و مصطفی میرسلیم از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

 اتحادیه اروپا روز دوشنبه سوم بهمن ماه و در ادامه اقدامات ضد ایرانی، ۳۷ شخص و نهاد حقیقی و حقوقی ایرانی را تحریم کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.